Citat:
Avanza ligger nere igen, i flera timmar nu.
Vad är det egentligen för clowner som arbetar på er it-avdelning? Har ni ingen som helst redundans eller plan för att snabbt få upp siten vid tekniska problem? Om en seriös internationell aktör som t.ex. Interactive Brokers erbjudit ett sätt att spara i ISK/KF så hade ni förmodligen gått i konkurs sedan länge.
Om ni ändå läser detta vill jag påpeka att det är PINSAMT att man inte kan handla på fler marknader på er site. När var senast ni lade till en ny marknad? 2005?
Vad är det egentligen för clowner som arbetar på er it-avdelning? Har ni ingen som helst redundans eller plan för att snabbt få upp siten vid tekniska problem? Om en seriös internationell aktör som t.ex. Interactive Brokers erbjudit ett sätt att spara i ISK/KF så hade ni förmodligen gått i konkurs sedan länge.
Om ni ändå läser detta vill jag påpeka att det är PINSAMT att man inte kan handla på fler marknader på er site. När var senast ni lade till en ny marknad? 2005?
Hej,
Jag vill börja med att beklaga det tekniska problem som drabbade våra kunder igår kväll. Problemet som vi upplevde var mycket ovanligt men tyvärr även betydligt mer långvarigt än de problem som vi tidigare haft. Det tog tyvärr längre tid än vi befarat att både analysera och åtgärda felet och vi var bland annat tvungna att starta om stora delar av våra system, vilket tar en del tid.
Vi åtgärdade felet under kvällen och sajten fungerade återigen som den skulle från ca. 23.00. Vi fortsätter idag efterarbetet med att följa upp och analysera det som inträffade och ser hur vi kan försäkra oss om att vi inte drabbas av samma fel i framtiden. Jag vill verkligen betona att den långa nertid som vi hade under gårdagen är extremt ovanlig och vi tar dessa typer av driftstörningar på största allvar.
Beträffande möjligheten till handel på fler marknader så är det en stor kostnad för oss att erbjuda handel på utländska marknader. Det kostar pengar, rent administrativt, att upprätta notor och alla nödvändiga dokument samt det kostar även att ha en marknadskoppling som gör att våra kunder har realtidsinformation. Vi ser ständigt över möjligheten att kunna erbjuda handel på fler marknader än vad vi har idag, men det är idag helt enkelt för få kunder som efterfrågar en sådan funktion i relation till kostnaden.
Jag vill även ta tillfället i akt att säga att vi alltid för vidare all feedback som vi får från våra kunder, både via telefon och mail såväl som här på Flashback. Era gemensamma önskemål och idéer driver oss framåt och även er konstruktiva kritik gör att vi kan bättra oss till framtiden.
/Dan, Avanza