2013-11-20, 10:44
  #469
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Ny androidapp: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.avanzabank.androidapplikation&hl=sv

Betydligt bättre.

Skulle dock vara skönt om man kunde välja bort till och konton som vill ska visas under "Innehav".

Vi tar ditt förslag vidare. Framöver så kommer du kunna ställa in så ett konto förväljs under t.ex. Mina sidor så att du inte behöver se sammanställningen av dina konton för att komma till ett specifikt konto.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-20, 17:02
  #470
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Ja, kronofogden begära utmätning av konton innehållande kapital i aktier/fonder.


Det krävs en del utveckling för att lägga till mobilt BankID i inloggningen. Jag lyfter detta och ser om det är något vi har möjlighet att skynda på.

Självklart skulle vi vilja att det var gratis att skicka efter nytt lösenord men det krävs en del manuell handpåläggning samt portokostnader vilket gör att vi behöver ta en avgift för detta (vi sänkte dock nyligen denna avgift från 39 kr till 29 kr).

/Daniel, Avanza Bank

Hej Daniel,
Vart kan jag hitta min historik från mina tidigare köp/sälj av aktier?
Citera
2013-11-20, 17:07
  #471
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Hej Daniel,
Vart kan jag hitta min historik från mina tidigare köp/sälj av aktier?

Du finner det genom att klicka på Mina sidor / Kontoöversikt / Transaktioner.

När du är inne på fliken "transaktioner" så kan du välja att sortera dina transaktioner efter datum samt även efter vilken typ av transaktion eller vilket värdepapper som du vill se.

Återkom om du inte finner det hela

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-20, 20:19
  #472
Medlem
Bara jag som ibland har problem att hitta bolag genom sökfunktionen? Hadde inte detta problemet innan.
Citera
2013-11-20, 22:59
  #473
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CU2Malm
Bara jag som ibland har problem att hitta bolag genom sökfunktionen? Hadde inte detta problemet innan.

Sökfunktionen har påpekats ett par gånger i den här tråden och jag tror de flesta vill se en förbättring. Just nu är den lite random i vad den hittar och i vilken ordning.
Citera
2013-11-21, 09:29
  #474
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CU2Malm
Bara jag som ibland har problem att hitta bolag genom sökfunktionen? Hadde inte detta problemet innan.


Vi är medvetna om att sökfunktionen i vissa avseenden inte fungerar optimalt. Vi ser även över möjligheten att göra den bättre än vad den är idag. Tack för att du uppmärksammar det hela!

Ett tips, det kan i vissa fall vara bättre att skicka iväg sökningen genom att klicka "enter" eller sök. Då får du upp sökningen kategoriserad efter olika värdepapperstyper. Då klickar du bara på den värdepapperstyp som du söker. Oftast går det snabbt att finna det man söker då!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-21, 15:33
  #475
Medlem
sigurts avatar
När man tittar på grafen över sitt konto och väljer tex "iår" så känns siffran lite väl hög.

Hur räknas denna graf ut egentligen?

Det gäller ett ISK konto. Räknas vanliga insättningar som plus exempelvis?
Citera
2013-11-21, 15:44
  #476
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
När man tittar på grafen över sitt konto och väljer tex "iår" så känns siffran lite väl hög.

Hur räknas denna graf ut egentligen?

Det gäller ett ISK konto. Räknas vanliga insättningar som plus exempelvis?

Vi har genomfört en systemuppdatering under morgonen vilket innebär att graferna kan jobba sig bakåt i tiden under dagen, allt efter att de laddas in. Avvakta och se om grafen ser konstig ut efter nattkörningen, och återkom till oss om den fortfarande skulle se märklig ut under morgondagen.

Utvecklingen i procent beräknas genom NAV (Net Asset Value) principen, d.v.s den räknar ut värdet på depån som om det vore en fond, och där utvecklingen är baserad på värdeutvecklingen på de fiktiva fondandelsvärdena. Du som depåägare 'köper eller säljer' därmed andelar i fonden genom insättningar och uttag, detta utan att påverka NAV värdet på fonden.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-21, 15:49
  #477
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vi har genomfört en systemuppdatering under morgonen vilket innebär att graferna kan jobba sig bakåt i tiden under dagen, allt efter att de laddas in. Avvakta och se om grafen ser konstig ut efter nattkörningen, och återkom till oss om den fortfarande skulle se märklig ut under morgondagen.

Utvecklingen i procent beräknas genom NAV (Net Asset Value) principen, d.v.s den räknar ut värdet på depån som om det vore en fond, och där utvecklingen är baserad på värdeutvecklingen på de fiktiva fondandelsvärdena. Du som depåägare 'köper eller säljer' därmed andelar i fonden genom insättningar och uttag, detta utan att påverka NAV värdet på fonden.

/ Dan, Avanza Bank

Tyckte det var ett litet krångligt svar som inte gjorde mig klokare. (det här med uppdateringen har ingenting med detta att göra, jag har funderat på detta över en lång tid)

När jag markerar att jag vill se grafen över "iår" så står det att ja gått 60k plus.

Betyder det att jag verkligen fått 60k i värdeökning inkl utdelningar? Eller kan det lika gärna betyda att alla aktier stått exakt stilla men samtidigt har jag gjort en kontantinsättning på 60k?

Förklara gärna på ett väldigt enkelt sätt.

mvh
Citera
2013-11-21, 15:58
  #478
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Tyckte det var ett litet krångligt svar som inte gjorde mig klokare. (det här med uppdateringen har ingenting med detta att göra, jag har funderat på detta över en lång tid)

När jag markerar att jag vill se grafen över "iår" så står det att ja gått 60k plus.

Betyder det att jag verkligen fått 60k i värdeökning inkl utdelningar? Eller kan det lika gärna betyda att alla aktier stått exakt stilla men samtidigt har jag gjort en kontantinsättning på 60k?

Förklara gärna på ett väldigt enkelt sätt.

mvh

Jag förstår. Ledsen om jag var otydlig. Det blir svårt för mig att svara på om grafen stämmer eller inte. Du får gärna skicka ett meddelande till oss från inloggat läge på din konto. Då kan vi titta på grafen och se om den stämmer.

Om du har gjort en vanlig insättning så ska det inte påverka din grafs utveckling.

Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-21, 17:58
  #479
Medlem
Varför har ni så långa svarstider via meddelandefunktionen på hemsidan? Snart väntat tre dagar på ett svar. Om det är så att min fråga skickats vidare i supportlinan kan det väl vara bra om det meddelas?
Förra gången jag väntade svar fick jag vänta två dagar. Dålig support är inget bra...

Nordnet svarar ju bara inom någon timme.. skärpning!
Citera
2013-11-22, 09:14
  #480
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Varför har ni så långa svarstider via meddelandefunktionen på hemsidan? Snart väntat tre dagar på ett svar. Om det är så att min fråga skickats vidare i supportlinan kan det väl vara bra om det meddelas?
Förra gången jag väntade svar fick jag vänta två dagar. Dålig support är inget bra...

Nordnet svarar ju bara inom någon timme.. skärpning!


Hej,

Jag ska ta vidare din feedback. Vi siktar såklart på att ha kortare svarstider än de som du upplever. Jag beklagar att det tagit så pass lång tid att få svar. Är det brådskande, slå gärna en signal in till oss så ser vi till att lösa det snabbare över telefon. Om det är ett ärende som kräver mer tid så håller jag med om att vi bör meddela dig att det kan dra ut på tiden.

/ Dan, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in