2018-01-14, 23:41
Medlem
Alltså jag tror vi fortfarande betalar mer i fondavgift än vad vi tror så jävla sjukt att dom får vilseleda så hårt. När ska avanza börja visa exakt vad vi betalar för våra fonder? Ska ni inte visa rätt kan ni lika gärna skita i att visa nåt om avgifter överhuvudtaget för fan

Vad är det här tex: på avanzas app står det under alla avgifter: "exkl. avgifter för köp och sälj", det betyder ju att avgiften är ÄNNU högre än vad den nu "blev" när alla behövde visa lite mer av kostnader. Inte ens höjningen vi sett och blivit upprörda över stämmer, utan det är tom UTAN transaktionskostnader?!?!?!

Avanza seriöst kan ni börja visa den TOTALA AVGIFTEN vi betalar för fonder, ni säger "mindre till oss, mer till kunden" samtidigt som ni försöker lura folk till att tro att produkterna är billigare än vad dom är. Hur fan går det ihop med "mindre till oss och mer till dig"?

Finns det ens något sätt för tillfället att ta reda på den TOTALA avgiften för en fond?
Citera
2018-01-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Känns som att krig kan utbryta närsomhelst och att välfärdsstaten brakar samman. Va händer då med min kapitalförsäkring på 2 miljoner? Står bolaget avanza pension pall ett krigsanfall? Är minna aktier säkra i min kap försäkring? Borde jag flytta cash utomlands har alla ägg i försäkringen nu. Shobren är orolig

Jag tror dom är säkrare i ett ISK än KF? I ett ISK tror jag dom är säkra nästan vad som än händer, typ om avanza går omkull etc, men har inte jättekoll på det där men jag tror du kan känna dig väldig säker i vilket fall
Citera
2018-01-14, 23:52
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag tror dom är säkrare i ett ISK än KF? I ett ISK tror jag dom är säkra nästan vad som än händer, typ om avanza går omkull etc, men har inte jättekoll på det där men jag tror du kan känna dig väldig säker i vilket fall

Ja vi har väl haft bland annat två världskrig senaste hundra åren och börsen har rullat på i alla fall. Vi har väldigt oroliga regioner i världen som så vitt jag vet har börser (och ägare).

Men att ens tillgångar är säkrare i ISK tror jag med i och med att man äger sin ISK själv och direkt till skillnad mot KF.
Citera
2018-01-15, 19:49
Medlem
igl0s avatar
Köper mina ether i cert från avanza men ska gå över till riktiga ether, men har en fråga hur stor risk har man om man köper xbt certifikaten? Har företag som har dom god ekonomi eller om de företaget går åt helvete försvinner certen direkt då, eller kommer någon försäkring gå in för företaget?
Citera
2018-01-17, 09:45
Medlem
Sven2s avatar
Har RDS.B i ISK konto och det inte dras källskatt. Om man säljer RDS.B och köper RDS.A (som har källskatt på utdelningar) i KapitalFörsäkring konto så man får tillbaka betald skatt?
Citera
2018-01-24, 11:51
Medlem
Nu lämnar jag den jävla skitmäklaren Avanza för alltid.

Jag hade lagt en sälj order på AMGN på 194.88 i måndags, så har dom jävlarna på Avanza tagit bort min order under tiden så den gick inte igenom igår som den skulle ha gjort.

Sen hade jag gjort en internöverföring under 31 december från min KF för att minska skatten Kv1 som dom klåparna inte heller hade genomfört.

Jag flyttar mina 1.5 miljoner från Avanza till Nordnet. Jävla amatörer alltså
Citera
2018-01-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong

Jag hade lagt en sälj order på AMGN på 194.88 i måndags, så har dom jävlarna på Avanza tagit bort min order under tiden så den gick inte igenom igår som den skulle ha gjort.

Sen hade jag gjort en internöverföring under 31 december från min KF för att minska skatten Kv1 som dom klåparna inte heller hade genomfört.

Samma för mig. Begärde ett uttag från mitt ISK på 1,2 miljoner som inte genomfördes, blev en hel del onödig skatt för det..
Citera
2018-02-06, 18:00
Medlem
Isnatts avatar
Ändrade mitt touch-id idag pga min Iphone inte riktigt kände igen mitt gamla fingeravtryck. Och när jag skulle logga in på Avanzas app med den så fick jag upp nåt meddelande om att 'touch id har ändrats, ange lösenord' och istället för att logga in med fingeravtrycket så måste jag skriva mitt bank-ids lösenord.
Hur göra för att få igång att använda touch igen på appen?
Citera
2018-02-07, 12:16
Bannlyst
Hur räknar avanza ut avgiften de drar i kapitalförsäkringen?

Jag vill sätta in några hundratusen men vill veta vad avgiften blir om jag bara har de i ett år.

Kan ni ge ett räkneexempel på 100.000 kr?
Citera
2018-02-11, 09:40
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ändrade mitt touch-id idag pga min Iphone inte riktigt kände igen mitt gamla fingeravtryck. Och när jag skulle logga in på Avanzas app med den så fick jag upp nåt meddelande om att 'touch id har ändrats, ange lösenord' och istället för att logga in med fingeravtrycket så måste jag skriva mitt bank-ids lösenord.
Hur göra för att få igång att använda touch igen på appen?
Kan ju svara för framtida undrare: Man går in och gör det på bankid-appen, givetvis.
Citera
2018-02-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Tycker det är riktigt girigt att Avanza slutat uppdatera index för olja med anledning att det är för dyrt att tillhandahålla utan extra avgift. Det var det svar kundtjänst gav mig idag när jag äntligen orkade ringa och fråga varför indexet inte uppdaterats sen november. Det är ju ett viktigt index när det gäller råvaror men även för Ryssland som har stark korrelation med olja.

Tjänar inte Avanza tillräckligt på fondavgifter, courtage, växlingsavgifter med mera?

Det handlar väl om prioriteringar? Som aktieägare har jag svårt att se varför dom ska betala antal MILJONER per år i att visa ett index för någon råvara som kanske berör 0,2% av deras kunder. Då tycker jag att de kan lägga de pengarna på något som kommer fler kunder till nytta.
Citera
2018-02-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong

Vad var anledningen till att dom makulerat ordern? La du den i slutcallen så att det räknades som en intradagorder?

I samband med årsskiftet så brukar dom lägga upp en tidtabell för när man absolut senaste måste inkomma med uppdrag eller göra överföringar för att garantera att pengarna bokförs på rätt sida av årsskiftet, har för mig att dom nettar kapitalförsäkringar med belåning manuellt inför årsskiftet om man har pengar på saldot och en skuld på kreditkontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in