2016-04-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi håller just nu på med ett arbete att utöka antalet värdepapper som du kan har som säkerhet i superlånet. Tanken är att inkludera fler svenska, men också utländska, värdepapper. Det arbetet kommer att vara klart inom kort!

Återkom gärna om ni har fler frågor.

Vänligen
Arvid, Avanza

Ni på Avanza har inte förstått mycket som ger ett sådant svar! Kritiken riktar sig i första hand på räntenivån, som i kombination med namnet Superlån skänker ett löjets skimmer över Avanza.
Citera
2016-04-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ni på Avanza har inte förstått mycket som ger ett sådant svar! Kritiken riktar sig i första hand på räntenivån, som i kombination med namnet Superlån skänker ett löjets skimmer över Avanza.

Kan hålla med, mycket har hänt sen Avanza införde superlånet. När det kom gjorde det verkligen skäl för namnet. Men sen dess har det hänt mycket, räntan har rasat ner i källaren utan att Avanza har sänkt räntan. Nordnet har lanserat sin egen variant på superlånet och slagit knockout på Avanza.

Anledningen att Avanza inte vässat sitt erbjudande är enligt min tro att vi kunder inte har minskat vår belåning i nån större omfattning när räntan har fallit utan att Avanza har justerat. Inte heller har vi bytt till Nordnet i nån större omfattning sen de lansera Knockoutlånet. Så de har inte sett nån anledning till att göra nåt.

Det är ju som Hemberg säger, vi skiljer oss oftare än vi byter bank. Hur var det nu, skulle Avanza bli stor bank.
Citera
2016-04-17, 08:28
Medlem
TheRiddle-s avatar
Hur hittar man fullständigt kontonummer, inklusive clearingnummer på Avanza?
Citera
2016-04-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Hur hittar man fullständigt kontonummer, inklusive clearingnummer på Avanza?
https://www.avanza.se/mina-sidor/overforingar/insattningar/bankoverforing.html
Citera
2016-04-18, 17:38
Medlem
rakarnas avatar
Kan man på något enkelt sett se när ens utdelningar kommer och hur mycket man kommer få i utdelning totalt för ett år?

Eller måste man in på varje aktie och kika och plusa?
Citera
2016-04-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Kan man på något enkelt sett se när ens utdelningar kommer och hur mycket man kommer få i utdelning totalt för ett år?

Eller måste man in på varje aktie och kika och plusa?

Ja det kan du.

Mina Sidor- Kontoöversikt - Konton och sen har du en ruta till vänster "Aktuellt för mina innehav" där väljer du fliken utdelningar.

Hoppas du hittar dit.
Citera
2016-04-19, 08:12
Bannlyst
Kommer inte in på Avanza idag !!

'Innehållet kan inte visas just nu'

Bara jag ??
Citera
2016-04-19, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock

Bara jag ??

Samma för mig. Jag hoppas på en lösning snarast
Citera
2016-04-19, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock

Bara jag ??

Jag lyckades kom in. De har lagt upp ett meddelande så nått är det.

"För närvarande upplever vi tekniska störningar på vår sajt. Felsökning pågår. "
Citera
2016-04-19, 10:53
Bannlyst
Blir bara trött på den här deklarations-skiten, har gjort kanske 8 affärer på avanza förra året då jag köpt 1 fingerprint aktie bara för att testa, tjänat nån femtiolapp. Men så står det att att jag har sålt aktier för flera tusen kronor med schablonmetoden, hittar inte hur man ska göra annars. Hur ska jag göra?
Citera
2016-04-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy
Blir bara trött på den här deklarations-skiten, har gjort kanske 8 affärer på avanza förra året då jag köpt 1 fingerprint aktie bara för att testa, tjänat nån femtiolapp. Men så står det att att jag har sålt aktier för flera tusen kronor med schablonmetoden, hittar inte hur man ska göra annars. Hur ska jag göra?

Försäljningspriset står väl på din deklaration, och du kan få ut omkostnadsbeloppet genom att kika in under "mina sidor" och sedan "transaktioner".
Citera
2016-04-19, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Stringfellow
Försäljningspriset står väl på din deklaration, och du kan få ut omkostnadsbeloppet genom att kika in under "mina sidor" och sedan "transaktioner".
Vadihelvete vad jobbigt, ska kolla på det sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in