2013-11-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Jag ska ta vidare din feedback. Vi siktar såklart på att ha kortare svarstider än de som du upplever. Jag beklagar att det tagit så pass lång tid att få svar. Är det brådskande, slå gärna en signal in till oss så ser vi till att lösa det snabbare över telefon. Om det är ett ärende som kräver mer tid så håller jag med om att vi bör meddela dig att det kan dra ut på tiden.

/ Dan, Avanza Bank

Nu skäms jag faktiskt lite, fick svar idag och det var ju helt sanslöst bra och utvecklat svar Svaret måste ju ha tagit dessa tre dagar jag fick vänta i anspråk att knåpa ihop!

Men!, jättebra att du tar vidare att man bör få ett meddelande om att det kan dra ut på tiden, fast nu är jag ändå nöjd
Citera
2013-11-22, 19:26
Medlem
jnilssons avatar
Gårdagens databaskörning för att få ordning på treårsgrafen gav inget bra resultat för grafen över alla konton. Jag har 5-6 rejäla spikar i min graf, varav en på -100%.
Citera
2013-11-22, 21:12
Medlem
aimboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Varför har ni så långa svarstider via meddelandefunktionen på hemsidan? Snart väntat tre dagar på ett svar. Om det är så att min fråga skickats vidare i supportlinan kan det väl vara bra om det meddelas?
Förra gången jag väntade svar fick jag vänta två dagar. Dålig support är inget bra...

Nordnet svarar ju bara inom någon timme.. skärpning!

Jag har skickat en hel del meddelanden och alltid fått ypperliga svar inom 24h så du behöver inte gå alltför hårt mot dem
Citera
2013-11-22, 22:06
Medlem
927s avatar
nån som sett vad som "tighats"? va inne på min börsskärm förut och kolla in ett par aktiesidor, tänkte inte på nåt speciellt då
Citera
2013-11-25, 09:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Nu skäms jag faktiskt lite, fick svar idag och det var ju helt sanslöst bra och utvecklat svar Svaret måste ju ha tagit dessa tre dagar jag fick vänta i anspråk att knåpa ihop!

Men!, jättebra att du tar vidare att man bör få ett meddelande om att det kan dra ut på tiden, fast nu är jag ändå nöjd

Vad skönt och kul att höra att du är nöjd med det svar du fick på din fråga och ditt meddelande även om svaret tyvärr drog ut på tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Gårdagens databaskörning för att få ordning på treårsgrafen gav inget bra resultat för grafen över alla konton. Jag har 5-6 rejäla spikar i min graf, varav en på -100%.

Vi ska titta närmre på graferna men tyvärr kan graferna ta någon dag att laddas om efter den typen av uppdatering som vi hade i fredags. Desto längre period grafen ska visa desto längre tid tar den att ladda och i vissa fall så hinner inte grafen ladda mer historik än ett år på en dag varav vi behöver försöka ladda om dessa igen dagen därpå efter en lansering. Vi uppskattar att du meddelar oss om dina synpunkter och vi ska som sagt titta närmre på graferna så att dessa laddas klart och visas korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av 927
nån som sett vad som "tighats"? va inne på min börsskärm förut och kolla in ett par aktiesidor, tänkte inte på nåt speciellt då

De sidor som hittills tightats till är samtliga list-sidor, aktielistan, fondlistan m.fl. Börsskärmen och dess widgets har än inte påverkats.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-25, 11:02
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Jag hade uppskattat om det fanns en möjlighet att dela upp sitt innehav i portföljen genom olika "fack". Att man kan gruppera aktieinnehavet i ens portfölj, så att inte alla aktier står på samma ställe i kronologisk ordning. T.ex så kan jag välja att döpa en energidel i min portfölj, och på så sätt gruppera alla mina energibolag tillsammans och se utveckling för just denna del av portföljen. Eller skapa en del där jag lägger mina swingar och mitt långsiktiga sparande tex. Kort och gott hade jag velat se en möjlighet att ordna min portfölj efter mina behov, istället för att alla aktier ligger i samma säck.

Citera
2013-11-25, 11:50
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Jag hade uppskattat om det fanns en möjlighet att dela upp sitt innehav i portföljen genom olika "fack". Att man kan gruppera aktieinnehavet i ens portfölj, så att inte alla aktier står på samma ställe i kronologisk ordning. T.ex så kan jag välja att döpa en energidel i min portfölj, och på så sätt gruppera alla mina energibolag tillsammans och se utveckling för just denna del av portföljen. Eller skapa en del där jag lägger mina swingar och mitt långsiktiga sparande tex. Kort och gott hade jag velat se en möjlighet att ordna min portfölj efter mina behov, istället för att alla aktier ligger i samma säck.

Det är en kul idé!
Jag tar den vidare till våra utvecklare. Kommer du på fler förbättringsförslag får du gärna inkomma med dessa till oss också.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-25, 13:06
Medlem
r0lands avatar
Skulle varit perfekt ifall ni hade Swish eller liknande. Något som gjorde att pengarna kommer in så fort som möjligt. Visst pengarna kommer in under dagen om man sätter in tidigt men när man väl vill handla vill man ju handla så fort som möjligt.

Det är den enda nackdelen jag känner till =)
Citera
2013-11-25, 13:20
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Skulle varit perfekt ifall ni hade Swish eller liknande. Något som gjorde att pengarna kommer in så fort som möjligt. Visst pengarna kommer in under dagen om man sätter in tidigt men när man väl vill handla vill man ju handla så fort som möjligt.

Det är den enda nackdelen jag känner till =)

Ja, Det vore bra om vi lyckades möjliggöra att insättningar kunde genomföras fortare än idag. Jag tar vidare ditt förslag till affärsansvariga och sen får de utforska möjligheten ytterligare.

Om du har SEB eller Nordea så kan det gå fortare att göra insättningen till vårt SEB eller Nordea konto om man har någon av dessa banker själv. Gör man nämligen en överföring SEB-SEB eller Nordea-Nordea så syns överföringen direkt på vårt konto. Gör man denna typ av överföring så är det viktigt att man kommer ihåg att lämnar ett meddelande för insättningen i form av det depånummer man önskar att insättningen bokas till. Vi bokar sedan dessa överföringar manuellt så är det extra bråttom kan man höra av sig till oss på telefon (08.30-17.00) så att vi uppmärksammar insättningen och kan boka denna.

Avanzas konton:

SEB: 5565-10 155 66
Nordea: 3215-77 007 49

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-25, 15:28
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Swish är bara ett annat sätt att trigga en banköverföring. Enda tidsvinsten ligger i att man skulle slippa logga in på banken.

Kredit är ett sätt att hantera behov av att handla snabbt.
Citera
2013-11-25, 20:40
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Swish är bara ett annat sätt att trigga en banköverföring. Enda tidsvinsten ligger i att man skulle slippa logga in på banken.

Kredit är ett sätt att hantera behov av att handla snabbt.

All typ av uppsnabbning är bra sätt. Swish är ett utmärkt sätt som gör att man får pengar direkt, oavsett vilken bank man har.

Detta är något som inte går alls mellan swedbank-nordea/seb eller tvärtom åt andra hållet.
Citera
2013-11-28, 15:51
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Anledningen till att man måste mellanlanda med sina pengar idag på ett Avanza-konto beror på de avtal våra Sparkonto+ samarbetspartners har med oss. Man ska inte kunna flytta pengar mellan två externa bolag hos oss och dessa konkurrerar även med varandra varav man behöver mellanlanda hos oss.
Hej, nu har jag skapat att nytt sparkonto igen då Resurs ger bättre ränta än Collector. Räntan jag tjänat in ligger inte på saldot än. Frågan är: Stämmer summan "Intjänad ränta" även om jag plockar ut hela saldot innan månadsskiftet eller går jag miste om något?

MVH Celeno
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in