2013-06-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vad kul att du gillar den nya sajten!
Sajten är dessvärre inte mobilanpassad. Vi kommer dock se över hur vi kan förbättra mobilupplevelsen. Så länge får gärna testa någon av våra appar.

/Sanna, Avanza Bank

Jag har inte lyckats hitta någon officiell app för windows phone, menar du att det finns?
Citera
2013-06-30, 21:05
Medlem
Aspings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Jag har inte lyckats hitta någon officiell app för windows phone, menar du att det finns?

Den appen tyckte till och med jag var lätt att hitta, och då måste det vara enkelt...

Har du en Nokia? Jag gick helt enkelt in under Store/appar och sökte på Avanza. Vips var den där och jag installerade. Tyvärr har jag inte hunnit testa den ännu. Tycker också det känns lite osäkert jämfört med datorn. Går det verkligen att garantera fullgod säkerhet på en mobiltelefon? Det handlar om väldigt stora pengar för mig.
Citera
2013-07-01, 10:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asping
Den appen tyckte till och med jag var lätt att hitta, och då måste det vara enkelt...

Har du en Nokia? Jag gick helt enkelt in under Store/appar och sökte på Avanza. Vips var den där och jag installerade. Tyvärr har jag inte hunnit testa den ännu. Tycker också det känns lite osäkert jämfört med datorn. Går det verkligen att garantera fullgod säkerhet på en mobiltelefon? Det handlar om väldigt stora pengar för mig.

Hej,
Våra appar är lika säkra som våra hemsidor. Informationen och sidorna/apparna är krypterade.

/Sanna
Citera
2013-07-02, 08:44
Medlem
Avanza, skulle det vara möjligt att få ett RSS-flöde av Mina Nyheter?

Mina Nyheter dyker ju upp om man trycker på Mina sidor och är alltså ett nyhetsflöde justerat efter de aktier man äger.
Citera
2013-07-02, 16:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenen
Avanza, skulle det vara möjligt att få ett RSS-flöde av Mina Nyheter?

Mina Nyheter dyker ju upp om man trycker på Mina sidor och är alltså ett nyhetsflöde justerat efter de aktier man äger.

Tänker du dig att man får ett utskick på "Mina nyheter" till en emailadress/rss-läsare ungefär som ett larm vid varje ny nyhet som är riktad till dig?

Återkom gärna så tar jag det till våra utvecklare.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-07-02, 20:18
Medlem
Två ganska viktiga och troligtvis enkla saker att implementera som jag saknar:
1) Gör det möjligt att söka efter värdepapper utefter ISIN. Ni visar ju ISIN på ordersidan men det går inte att söka på ISIN. Väldigt frustrerande när man hittat något VP man vill köpa och sedan går in på er sida och ska hitta det och ni har döpt det annorlunda eller dylikt. Kan man söka på ISIN så hittar man direkt rätt VP.

2) På fondsidorna borde ni göra så att när man är inne på en viss fond så ska man kunna klicka sig tillbaka till fondens kategori.
Exempelvis:
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.aza/377809/spp-foretagsobligationsfond
Så ska man kunna klicka på "Ränte - SEK obligationer, medellånga"

Och då ska man komma till den kategorin och se fonder med samma kategori, alltså hit:
https://www.avanza.se/fonder/lista.aza?disableSelection=false&name=&rootCategor yIds=FUND|FUND_INTEREST&subCategoryIds=FUND|FUND_I NTEREST_SEK&subSubCategoryIds=FUND|1851&sortField= CHANGE_IN_SEK_SINCE_THREE_MONTHS&sortOrder=DESCEND ING&activeTab=

Saknar även en länk för fondbolaget, alltså att man kan klicka på ex SPP och då komma till en lista med alla SPPs fonder:
https://www.avanza.se/fonder/lista.aza?disableSelection=false&name=&fundCompany Ids=67&sortField=CHANGE_IN_SEK_SINCE_THREE_MONTHS& sortOrder=DESCENDING&activeTab=

Kika på morningstar.se, de har byggt upp sin sida precis så. Gissar att det ni får mycket av er data levererat från morningstar?

Ni borde även kika på hur deras verktyg att jämföra fonder fungerar. Ex kunna se fonders avkastning år för år i staplar etc..
Citera
2013-07-02, 20:36
Medlem
Citat:
Tänker du dig att man får ett utskick på "Mina nyheter" till en emailadress/rss-läsare ungefär som ett larm vid varje ny nyhet som är riktad till dig?

Återkom gärna så tar jag det till våra utvecklare.

/Sanna, Avanza Bank
Email är väl kanske lite overkill men ja, rss-läsare hade varit optimalt. Det ställer ju dock krav att den funkar även som utloggad... vilket nog kan bli ett problem. Det är ju inte säkert att Cision mm vill att användare ska kunna skapa anpassade rss-flöden utan snarare något de vill ta betalt för.
Citera
2013-07-03, 08:54
Medlem
Crashs avatar
Uppdatera inte appen till iphone för avanza, hänger sig hela tiden
Citera
2013-07-03, 13:38
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Två ganska viktiga och troligtvis enkla saker att implementera som jag saknar:
1) Gör det möjligt att söka efter värdepapper utefter ISIN. Ni visar ju ISIN på ordersidan men det går inte att söka på ISIN. Väldigt frustrerande när man hittat något VP man vill köpa och sedan går in på er sida och ska hitta det och ni har döpt det annorlunda eller dylikt. Kan man söka på ISIN så hittar man direkt rätt VP.

2) På fondsidorna borde ni göra så att när man är inne på en viss fond så ska man kunna klicka sig tillbaka till fondens kategori.
Exempelvis:
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.aza/377809/spp-foretagsobligationsfond
Så ska man kunna klicka på "Ränte - SEK obligationer, medellånga"

Och då ska man komma till den kategorin och se fonder med samma kategori, alltså hit:
https://www.avanza.se/fonder/lista.aza?disableSelection=false&name=&rootCategor yIds=FUND|FUND_INTEREST&subCategoryIds=FUND|FUND_I NTEREST_SEK&subSubCategoryIds=FUND|1851&sortField= CHANGE_IN_SEK_SINCE_THREE_MONTHS&sortOrder=DESCEND ING&activeTab=

Saknar även en länk för fondbolaget, alltså att man kan klicka på ex SPP och då komma till en lista med alla SPPs fonder:
https://www.avanza.se/fonder/lista.aza?disableSelection=false&name=&fundCompany Ids=67&sortField=CHANGE_IN_SEK_SINCE_THREE_MONTHS& sortOrder=DESCENDING&activeTab=

Kika på morningstar.se, de har byggt upp sin sida precis så. Gissar att det ni får mycket av er data levererat från morningstar?

Ni borde även kika på hur deras verktyg att jämföra fonder fungerar. Ex kunna se fonders avkastning år för år i staplar etc..

Tack för dina synpunkter!
Vi kommer arbeta mer med sökfunktionen mer till hösten så jag tar vidare ditt förslag om att kunna söka på ISIN-koden.

Jag tar även vidare dina idéer för fondhandel och hur dessa skulle kunna sorteras och sökas. Precis som du skriver så hämtar vi mycket information från just Morningstar.

Har du fler synpunkter får du även gärna inkomma även med dessa.

Citat:
Email är väl kanske lite overkill men ja, rss-läsare hade varit optimalt. Det ställer ju dock krav att den funkar även som utloggad... vilket nog kan bli ett problem. Det är ju inte säkert att Cision mm vill att användare ska kunna skapa anpassade rss-flöden utan snarare något de vill ta betalt för.

Dessvärre blir det svårt att skapa denna funktion för personer som inte är inloggade eftersom vi anpassar nyheterna efter varje kund och dess innehav. För nyheter som pops-up så finns denna funktion i vår trader så testa gärna den om du inte redan har gjort det. Man kan testa denna under 14 dagar helt kostnadsfritt här.

Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Uppdatera inte appen till iphone för avanza, hänger sig hela tiden

Det låter märkligt. På vilka sidor upplever du att appen hänger sig. Hur hänger sig appen?

/Sanna
Citera
2013-07-03, 15:48
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Tack för dina synpunkter!
Vi kommer arbeta mer med sökfunktionen mer till hösten så jag tar vidare ditt förslag om att kunna söka på ISIN-koden.

Jag tar även vidare dina idéer för fondhandel och hur dessa skulle kunna sorteras och sökas. Precis som du skriver så hämtar vi mycket information från just Morningstar.

Har du fler synpunkter får du även gärna inkomma även med dessa.

Dessvärre blir det svårt att skapa denna funktion för personer som inte är inloggade eftersom vi anpassar nyheterna efter varje kund och dess innehav. För nyheter som pops-up så finns denna funktion i vår trader så testa gärna den om du inte redan har gjort det. Man kan testa denna under 14 dagar helt kostnadsfritt här.

Det låter märkligt. På vilka sidor upplever du att appen hänger sig. Hur hänger sig appen?

/Sanna

Där man lägger till sina favoriter på aktiebevakning, brukar följa aktiekurser där. Hela appen har kraschat säkert 10 gånger idag, man får starta den igen och logga in. Verkar vara något när man uppdaterar kurser som gör att det kraschar, har iphone 4s
Citera
2013-07-03, 17:31
Medlem
Jag gillar många av de nya funktionerna på den nya sidan såsom att mycket blivit interaktivt och uppdaterar i realtid.

Negativt:
1. Sidan känns för "öppen". Jag skulle föredra att ha mer och tydligare avskiljande linjer. Mycket flyter ihop så att säg.
2. Jag kan inte använda sidan utan att uppdatera min webbläsare. Hemma är det såklart inget problem men jag likt säkerligen många andra spenderar största delen av börsens öppettid på jobbet. Där har jag inte ens befogenhet att ändra datumet på datorn, än mindre uppdatera någonting. Att tvingas genomföra köp och liknande på mobilen vore ingen höjdare.
Citera
2013-07-03, 20:30
Medlem
Citat:

Citat:
Dessvärre blir det svårt att skapa denna funktion för personer som inte är inloggade eftersom vi anpassar nyheterna efter varje kund och dess innehav.[/url]

/Sanna

Nemas problemas!
Det är bara att fixa så man kan prenumerera på RSS nyhetsflödet för varje enskild aktie och själv sätta ihop sin önskade nyhetslista.

Lätt att fixa, behöver inte vara inloggad och vore guld värt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in