Citat:
Ursprungligen postat av
zeros123
Fler funderingar:
1.
Sättet som man lägger in stopp loss på aktien går till såhär: Man gör aktieköp som vanligt. Sedan klickar går man in och lägger en "stop loss"
och klickar under "Skicka följande order" klickar man välj ordertyp: sälj m.m.
Sedan så i mitt konto på innehav ser jag att jag innehar x aktie.
Sedan står de AKTUELLA STOP LOSS-ORDER och att den är aktiv under status.
Är detta korrekt sätt?
2. Kan jag lägga en ny stopp loss order på samma aktie, till exempel ta bort den gamla stopp loss ordern och lägga in en ny med en annan kurs?
Kostar de nåt?
1, Det är rätt sätt att göra det på. Ordern ska vara aktiv när du lagt den (om det är en vanlig stop loss).
2, Det kostar inte något att lägga en stop loss-order. Du kan alltid ta bort din order efter att du lagt den och vill du lägga en ny order så går det självklart bra. När ordern väl är skickad till marknaden (stop lossen triggad) så är det en vanlig order som givetvis kan innebära en courtagekostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandarnamn2
Vilka produkter kan man använda stop loss på?
Du kan lägga stop loss i aktier, cerifikat och warranter.
Citat:
Ursprungligen postat av
P.G
Hur ser det ut i närtid med tillägg av handelsplatser till lägre courtage (och möjligtvis handel direkt via weben)?* Jag tänker främst på London, Hong Kong och Johannesburg, men även Frankfurt vore av intresse.
*Inser att den här måste vara en återkommande fråga, men det vore intressant med en uppdatering om möjligt nu när Stockholmsbörsen rusar genom taket.
Intressant fråga. Frågan har mycket riktigt varit uppe tidigare i tråden och vi för ett löpande arbete med att se över vilka marknader som skulle kunna vara aktuella samt hur ett sådant upplägg skulle kunna se ut. Vi är också medvetna om att det finns en hel del av våra kunder som skulle vilja handla på andra utländska marknader. Främst gäller önskemålen de Europeiska marknaderna med Tyskland i spetsen men vi vet också att det finns en efterfrågan för Londons börs.
Det som är viktigt att tänka på i dessa sammanhang är att det förutom de tekniska bitarna, för att kunna handla aktierna via hemsidan, ska finnas förutsättning att rent kostnadsmässigt driva igenom ett sådant projekt. Vi skulle behöva handla en hel del (volymmässigt) för att kunna erbjuda ett lågt courtage till våra kunder. Dessutom så är det många fler saker som behöver komma på plats, allt från administrativa processer och rutiner till att skaffa oss en juridisk överblick över vilka regler som finns på de marknaderna. Självklart så handlar det till viss del även om hur vi prioriterar efter vad vi vet skulle gynna merparten av våra kunder.
Vi kommer fortsatt framöver att ha koll på våra konkurrenter samt vilka marknader de erbjuder och på vilket sätt de erbjuder handel där.
Citat:
Ursprungligen postat av
927
en dålig vecka för avanza. nästan hela veckan får man upp webbtjänsten är ej tillgänglig.
fredagen så fungerar inga nyheter förrän efter halv nio så man missa alla rapporter.
dessutom så verkade det som att ni inte gjort någon "nattkörning" för halv nio hade varken kurser eller depåvärdet ändrats. blev faktisk förvånad att morgoncallen kom igång 8:45
däremot fungerade bokningen av dustin som det ska
Tack för att du tar dig tid att skriva ner din kritik. Jag beklagar att vi hade problem med flera av våra servrar under fredagen. Vi är medvetna om att det var kunder som under dagen klagade på att de fick upp texten "webbtjänsten är ej tillgänglig" när de var inloggade. Problemet berodde på att då man flyttade från en server till en annan så var man som kund tvungen att ladda om sidan alternativt logga ut och sedan in igen. Det kunde i värsta fall vara ett glapp då man upplevde att man inte fick något svar från en specifik sida.
Beträffande nattkörningen så var vi tvungna att manuellt initiera inläsningen av kontografen för torsdagen. Det gjordes under morgonen och var klart lite senare under förmiddagen.
Vi får ta oss i kragen när det gäller serverstrulet. Jag hoppas och tror att det inte ska påverka oss i framtiden på det sätt som det gjorde under fredagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
bloodsucker
Vad händer om skuldräntan är under 1 kr? Slipper man betala då?
Skuldränta dras alltid från kontot i slutet av varje månad. Har du en skuldränta som understiger 1 kr så kommer den inte att belasta kontot förrän den överstiger 1 kr.
/Dan, Avanza