2015-02-12, 19:50
Medlem
Om jag vill göra en förflyttning av mina värdepapper från en kapitalförsäkring till en isk måste jag då sälja mina värdepapper först?

Eller kan jag begära förflyttning av mina värdepapper direkt till isk från kf?
Citera
2015-02-12, 21:15
Medlem
framtands avatar
Kommer några av era räntor justeras något i år tror du?
Citera
2015-02-12, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av framtand

Ja, vad fan tror du?
Citera
2015-02-12, 23:18
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Om jag vill göra en förflyttning av mina värdepapper från en kapitalförsäkring till en isk måste jag då sälja mina värdepapper först?

https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/overforingar/overforing-vardepapper-isk.html
Citera
2015-02-13, 01:00
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blumenkrieg
Ja, vad fan tror du?

Va mest intresserad av "Superlånet" och räntesäkningens eventuella effekter på det, men det borde jag kanske veta? Är det direkt kopplat till repo-räntan eller vad fan tror du?
Citera
2015-02-13, 10:58
Medlem
Utdelningen på Skanska för 2015 är felaktigt registrerad som 4,75 skall vara 6,75.
Citera
2015-02-13, 12:11
Medlem
Fråga: Hur lägger man en stopp loss order?

Jag vill köpa en aktie för säg 10 kr, jag vill akten ska säljas när den når 9.5 kr.

Hur gör man? Jag klickade på stopp loss, valde trigger kurs. På ordertyp: valde jag köp. Jag skrev in antal: 1 och för 10 kr. Det var aktuel kurs.
Sedan när den låg ute står de bara att orden är aktiv. Det händer inget.

Vad är felet?
Citera
2015-02-13, 12:17
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123

Jag vill köpa en aktie för säg 10 kr, jag vill akten ska säljas när den når 9.5 kr.

Hur gör man? Jag klickade på stopp loss, valde trigger kurs. På ordertyp: valde jag köp. Jag skrev in antal: 1 och för 10 kr. Det var aktuel kurs.

Vad är felet?
Gäller stop/loss även för fonder.
Citera
2015-02-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Gäller stop/loss även för fonder.

Svar nej.
Citera
2015-02-13, 13:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome

Hej!

Det går tyvärr inte på grund av de regler som styr hur kapitalförsäkringar ska hanteras. Du måste sälja, flytta pengarna och sedan återköpa de värdepapper som du är intresserad av att flytta.

Citat:
Ursprungligen postat av framtand

Det är i dagsläget för tidigt att säga och jag vågar inte heller spekulera i vad vår kreditavdelning kommer att ta för beslut. Eventuella ränteändringar kommer dock självklart att kommuniceras på hemsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Utdelningen på Skanska för 2015 är felaktigt registrerad som 4,75 skall vara 6,75.

Det verkar som att vår underleverantör av aktiedata har jonglerat om datumen för utdelningarna. Tack för att du uppmärksammade oss på felet, vi meddelar dem och ber om en rättning!

Citat:
Ursprungligen postat av zeros123

Vad är felet?

Jag får känslan av att du försöker få in både köp och sälj i samma stop loss. Om du vill köpa aktien till rådande kurs finns det ingen poäng med att lägga en stop loss, utan det är bättre om du istället lägger en enkel order. När du väl har aktien på ditt konto kan du lägga in din sälj stop loss med din triggerkrus på 9,5 kr och en orderkurs som förslagsvis är något lägre, om du vill vara "säker" på att få avslut.

I vår orderläggningsguide kan du läsa mer om hur både enkel och avancerad orderläggning fungerar.

Tveka inte att höra av er vid frågor eller funderingar!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank

Tveka inte att höra av er vid frågor eller funderingar!

/Kristoffer, Avanza

Fler funderingar:
1.
Sättet som man lägger in stopp loss på aktien går till såhär: Man gör aktieköp som vanligt. Sedan klickar går man in och lägger en "stop loss"
och klickar under "Skicka följande order" klickar man välj ordertyp: sälj m.m.

Sedan så i mitt konto på innehav ser jag att jag innehar x aktie.

Sedan står de AKTUELLA STOP LOSS-ORDER och att den är aktiv under status.

Är detta korrekt sätt?

2. Kan jag lägga en ny stopp loss order på samma aktie, till exempel ta bort den gamla stopp loss ordern och lägga in en ny med en annan kurs?
Kostar de nåt?
Citera
2015-02-14, 11:48
Medlem
Vilka produkter kan man använda stop loss på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in