2011-05-25, 20:14
Medlem
Buress avatar
Hej,

jag har en tand jag tidigare skadat för ett par år sedan men som senaste dagarna har värkt och varit känsligt för varmt och kallt. Kan tillägga att jag är dyngförkyld och vädret är väldigt skiftande ifall det kan skapa obehaget.
Va in på snabbköpet för att köpa Senosdyne som brukar fungera bra och hittade en ny sort som heter Sensodyne Repair & Protect http://www.gsk.com/products/consumer...ir-protect.htm.

Är det någon som har provat den eller använder den som kan säga om den är bra eller inte?

Jag har endast borstat en gång idag och har inte märkt av nån effekt.

Mvh
Citera
2011-05-25, 20:37
Medlem
AlexOnTops avatar
En gång när jag hade ätit massor med lime (typ 5 stycken) fick jag förjävligt ont i mina framtänder. Det gjorde ont när jag andades!!!
Jag köpte då colgate pro-relief eller vad den heter, den nya. Smetade på utan att skölja bort på några minuter (det gjorde för ont för att faktiskt borsta vid det tillfället). Efter det borstade jag med den morgon och kväll och den fungerade skitbra. Efter två dagar var all smärta borta... Har ofta haft problem med ilningar osv tidigare men den är den enda som har fungerat för mig.
Kan inte uttala mig om sensodynes tandkräm dock.
Synd att alla sådana specialtandkrämer ska kosta typ dubbelt så mycket av någon anledning?
Citera
2011-05-25, 22:04
Medlem
Buress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
En gång när jag hade ätit massor med lime (typ 5 stycken) fick jag förjävligt ont i mina framtänder. Det gjorde ont när jag andades!!!
Jag köpte då colgate pro-relief eller vad den heter, den nya. Smetade på utan att skölja bort på några minuter (det gjorde för ont för att faktiskt borsta vid det tillfället). Efter det borstade jag med den morgon och kväll och den fungerade skitbra. Efter två dagar var all smärta borta... Har ofta haft problem med ilningar osv tidigare men den är den enda som har fungerat för mig.
Kan inte uttala mig om sensodynes tandkräm dock.
Synd att alla sådana specialtandkrämer ska kosta typ dubbelt så mycket av någon anledning?

Det ska jag lägga på minnet.
Tror Sensodynen kostade runt 35 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in