Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 11:10
  #1
Medlem
GetAReps avatar
Igår aktiverade jag Automatiska uppdateringar innan jag gick och lade mig så att det skulle installeras när jag stängde av datorn. Efter ett tag borta från datorn ser jag att den har fastnat på installationen av uppdatering 37 utav 57(slut på utrymme kanske?). Nu på morgonen när jag ska logga in får jag en massa varningsmeddelanden om dåligt diskutrymme. Sen står det att det inte finns tillräckligt med utrymme för att jag ska kunna loggas in på min användare, istället loggas jag in på min "standard user" vilket är min användare. Jag försöker avinstallera program men varje gång får jag upp felmeddelanden om att det inte går för att det finns för lite utrymme. Kan inte använda systemåterställning då jag har haft den avaktiverad ett bra tag p.g.a. dåligt med utrymme redan innan det här hände.

Vad fan ska jag göra nu?

Jag använder Windows XP Professional och är den enda användaren på den här datorn.
Citera
2011-05-25, 11:15
  #2
Medlem
ICanHass avatar
Provat felsäkert läge och radera/avinstallera skit därifrån?
Citera
2011-05-25, 11:16
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollerar lite djupare och se efter om utrymmet med hjälp av detta program -> http://www.jam-software.com/treesize...eenshots.shtml
Citera
2011-05-25, 11:18
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Kan du prova med felsäkert läge (F8 vid start).
Plocka bort något, vad som helt av din egna saker, till ett ex. USB-minne.
Det borde ge Windows lite mera utrymme att åtminstånde starta.
Sedan provar du diskrensning, klicka i att du vill ta bort gamla systemåterställningar.
Installera och kör CCleaner, klicka i alla rutor utom den sista...
Citera
2011-05-25, 11:22
  #5
Medlem
GetAReps avatar
Tack för de snabba svaren!
Jag försökte ladda ner det där Cyrus länkade men har som sagt inget utrymme så det avbröts direkt.
Ska pröva felsäkert nu!
Citera
2011-05-25, 11:31
  #6
Medlem
GetAReps avatar
Okey, jag spammade F8 och då fick jag upp en ruta där det stod lite olika alternativ att boota ifrån.
Jag var lite osäker på vilken jag skulle välja. Det såg ut såhär ungefär:

1st Floopy disc
HDD:12346788
HDD:21354657
HDD:23453363

Jag valde en utav de där HDD alternativen och kom in på min "vanliga" användare där allt ser normalt ut.
Vad gör jag nu? Bör jag starta om och välja 1st floopy alternativet?
Är helt ny på att hålla på med saker som felsäkert läge och bios grejer.
Citera
2011-05-25, 11:35
  #7
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Okey, jag spammade F8 och då fick jag upp en ruta där det stod lite olika alternativ att boota ifrån.
Jag var lite osäker på vilken jag skulle välja. Det såg ut såhär ungefär:

1st Floopy disc
HDD:12346788
HDD:21354657
HDD:23453363

Jag valde en utav de där HDD alternativen och kom in på min "vanliga" användare där allt ser normalt ut.
Vad gör jag nu? Bör jag starta om och välja 1st floopy alternativet?
Är helt ny på att hålla på med saker som felsäkert läge och bios grejer.

Kom du in på din vanliga användare så se till att radera program och andra filer. Starta om, tryck inte f8 och se om du kan logga in som vanligt.
Citera
2011-05-25, 11:58
  #8
Medlem
GetAReps avatar
Tog bort en massa onödigt och startade om i vanligt läge och nu funkar det! Tack så hemskt mycket allihopa! Vad skulle man göra utan Flashback!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback