2011-05-25, 08:59
Medlem
SaDuStenOlsens avatar
Hej, har problem med IE9.
Det r ett flertal hemsidor som inte fungerar bl.a Hp.com, (nr du ska kolla drivers)
Sen vill det inte heller spela ihop med citrix online plugin.
Drfr skulle jag vilja veta hur man skall g tillvga om man inte vill att denna uppdatering kr in sig av sig sjlvt, det handlar om ett par hundra datorer som har automatiska uppdateringar.
Nu har det nd krt in det p en del maskiner men dr har vi avinstallerat IE9 manuellt.
Men nr vi har avinstallerat det frn programhanteraren s dyker uppdateringen upp lika fort igen i Windows Update.

Har krt in senaste versionerna av;
Flash Player
Citrix WebPlugin Client

Hoppas ngon har en lsning p detta, tack p frhand.

PEJZ!
Citera
2011-05-25, 09:01
Medlem
Vista-Backhands avatar
Du mste g in och avinstallera det frn uppdateringslistan (vilket jag antar att du gjort)
Men som sagt, uppdateringen kommer att synas igen p update eftert.

D fr du g in p "visa viktiga uppdateringar" hgerklicka p IE9 uppdateringen och vlj Dlj uppdatering.
D ska du inte bli noterad om den igen.

btw, har du testat dom dr problemsidorna i kompatibilitetslge? Det lilla abvbrutna pappret lngst upp till hger i adressfltet?
Citera
2011-05-25, 09:05
Medlem
SaDuStenOlsens avatar
Tack fr snabbt svar!

Hp.com verkade fungera i kompatiblitetsvy, dock inte citrix online.
Kan man f webblsaren s den kr i kompatiblitetslge hela tiden?
Citera
2011-05-25, 09:30
Medlem
hej

jag har ett problem med att nr jag uppdaterade till IE9 och sen uppdaterade flashplayer s blir sidorna knppa!!, reklamen som flashplayer skall spela upp hamnar vart som helst p skrmen, det fladdrar och hoppar och grtar ihop sig.

d av installerade jag flashplayer och nu fungerar allt!! MEN d ser jag inte vissa filmer som krvs flashplayer, s hur ordnar jag detta???

tacksam fr svar!!!
Citera
2011-05-25, 19:44
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
hej

jag har ett problem med att nr jag uppdaterade till IE9 och sen uppdaterade flashplayer s blir sidorna knppa!!, reklamen som flashplayer skall spela upp hamnar vart som helst p skrmen, det fladdrar och hoppar och grtar ihop sig.

d av installerade jag flashplayer och nu fungerar allt!! MEN d ser jag inte vissa filmer som krvs flashplayer, s hur ordnar jag detta???

tacksam fr svar!!!

testa hmta flash 10.2 (eller 10.3) frn filehippo, stng ie och installera

anvnder du nn reklamblockare?
Citera
2011-05-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
hej

tacksam fr svar!!!

Senaste uppdateringen till Flash Player r orsaken till problemet. Ls mer p
http://blogs.adobe.com/flashplayer/2...xplorer-9.html
Citera
2011-05-26, 13:50
Medlem
TUUUSEN TACK FR HJLPEN

d har jag ftt reda p problemet!!

gr det att tanka hem "gammal" version av flashplayer.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in