Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 08:59
  #1
Medlem
SaDuStenOlsens avatar
Hej, har problem med IE9.
Det är ett flertal hemsidor som inte fungerar bl.a Hp.com, (när du ska kolla drivers)
Sen vill det inte heller spela ihop med citrix online plugin.
Därför skulle jag vilja veta hur man skall gå tillväga om man inte vill att denna uppdatering kör in sig av sig självt, det handlar om ett par hundra datorer som har automatiska uppdateringar.
Nu har det ändå kört in det på en del maskiner men där har vi avinstallerat IE9 manuellt.
Men när vi har avinstallerat det från programhanteraren så dyker uppdateringen upp lika fort igen i Windows Update.

Har kört in senaste versionerna av;
Flash Player
Citrix WebPlugin Client

Hoppas någon har en lösning på detta, tack på förhand.

PEJZ!
Citera
2011-05-25, 09:01
  #2
Medlem
Vista-Backhands avatar
Du måste gå in och avinstallera det från uppdateringslistan (vilket jag antar att du gjort)
Men som sagt, uppdateringen kommer att synas igen på update efteråt.

Då får du gå in på "visa viktiga uppdateringar" högerklicka på IE9 uppdateringen och välj Dölj uppdatering.
Då ska du inte bli noterad om den igen.

btw, har du testat dom där problemsidorna i kompatibilitetsläge? Det lilla abvbrutna pappret längst upp till höger i adressfältet?
Citera
2011-05-25, 09:05
  #3
Medlem
SaDuStenOlsens avatar
Tack för snabbt svar!

Hp.com verkade fungera i kompatiblitetsvy, dock inte citrix online.
Kan man få webbläsaren så den kör i kompatiblitetsläge hela tiden?
Citera
2011-05-25, 09:30
  #4
Medlem
hej

jag har ett problem med att när jag uppdaterade till IE9 och sen uppdaterade flashplayer så blir sidorna knäppa!!, reklamen som flashplayer skall spela upp hamnar vart som helst på skärmen, det fladdrar och hoppar och grötar ihop sig.

då av installerade jag flashplayer och nu fungerar allt!! MEN då ser jag inte vissa filmer som krävs flashplayer, så hur ordnar jag detta???

tacksam för svar!!!
Citera
2011-05-25, 19:44
  #5
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
hej

jag har ett problem med att när jag uppdaterade till IE9 och sen uppdaterade flashplayer så blir sidorna knäppa!!, reklamen som flashplayer skall spela upp hamnar vart som helst på skärmen, det fladdrar och hoppar och grötar ihop sig.

då av installerade jag flashplayer och nu fungerar allt!! MEN då ser jag inte vissa filmer som krävs flashplayer, så hur ordnar jag detta???

tacksam för svar!!!

testa hämta flash 10.2 (eller 10.3) från filehippo, stäng ie och installera

använder du nån reklamblockare?
Citera
2011-05-25, 21:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
hej

jag har ett problem med att när jag uppdaterade till IE9 och sen uppdaterade flashplayer så blir sidorna knäppa!!, reklamen som flashplayer skall spela upp hamnar vart som helst på skärmen, det fladdrar och hoppar och grötar ihop sig.

då av installerade jag flashplayer och nu fungerar allt!! MEN då ser jag inte vissa filmer som krävs flashplayer, så hur ordnar jag detta???

tacksam för svar!!!

Senaste uppdateringen till Flash Player är orsaken till problemet. Läs mer på
http://blogs.adobe.com/flashplayer/2...xplorer-9.html
Citera
2011-05-26, 13:50
  #7
Medlem
TUUUSEN TACK FÖR HJÄLPEN

då har jag fått reda på problemet!!

går det att tanka hem "gammal" version av flashplayer.......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback