Citat:
Ursprungligen postat av
Socks
Hur får du det till att killen från Bollnäs var perverst lagd? Jag har lyssnat på dokumentären och killens sätt att tex cykla runt dem är rätt typiskt för de med autism, de vet inte hur man tar kontakt med folk. Det är något de måste få lära sig och killen från Bollnäs har inte fått någon hjälp med det iom att man inte visste att han hade autism från början.
Det ska vara att han ville ha en kram av tjejerna när han köpte kakorna då, men det är troligen samma sak där, han ville ha kontakt men visste inte hur. Även de med autism kan sakna mänsklig kontakt även om många av dem inte gillar kroppskontakt.
Bra invändning från din sida.
Jag har ingen större erfarenhet utav personer med autism, men din analys utav Marcus förehavanden låter helt klart plausibel. Jag har läst på lite om autism nu efter lunch och ett symptom utöver de mest uppenbara är tydligen ljudöverkänslighet, som ju låg till grund för attacken på systrarna Smenstorp och deras två vänner.
En väldigt tragisk historia för alla inblandade. Om Marcus autism hade upptäckts i god tid så hade med största sannolikhet både han och Lotta ännu varit vid liv.