Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-24, 16:56
  #6949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Två stycken tog bort lite av abstinenssymtomen från alprazolam (lågdosberoende på 2 mg). För att testa om jag verkligen känner något tog jag sex stycken dagen efter och då tyckte jag mig känna mig lite slöare i musklerna, men inget så där jättetydligt.

Om inte etizolam är en klen bensodiazepin rent allmänt så är de nog underdsoserade. Sex stycken ska enligt ekvivalens motsvara en hel del diazepam och hade jag tagit den mängden diazepam så hade jag varit kraftigt påverkad och däckat. Kände endast en lätt muskelavslappnande effekt på sex stycken.

Det var första gången jag provade etizolam och är bekant med många bensodiazepiner sedan tidigare pga långvarig ångestmedicinering. Känner skillnader så där men denna var inte tydlig och att jag skulle behöva 6 st 2 mg med min relativt låga tolerans är tveksamt.

Kan det bero på hög tolerans? Tycker personlingen det är lika bra krut i Etizolam som Diazepam, men har för mig Etizolam är klenare/känsligare om man redan har hög tolerans.
Citera
2022-08-24, 17:18
  #6950
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Kan det bero på hög tolerans? Tycker personlingen det är lika bra krut i Etizolam som Diazepam, men har för mig Etizolam är klenare/känsligare om man redan har hög tolerans.
Att ha en tolerans på 2 mg alprazolam är ganska lågt om du tänker att jag får effekt på 1 mg när jag tar det så egentligen är ordet tolerans felaktigt använt. Att inte känna av något som ska motsvara över 100 mg diazepam är då omöjligt.

Jag fick mer effekt av en svensk oxascand på 15 mg för någon vecka sedan än sex sådana lappar. Muskelavslappningen var som 10-20 mg svenska Stesolid.
Citera
2022-09-02, 14:32
  #6951
Medlem
Efter att ha varit ren en månad tog jag 0.5mg alprazolam igår med knappt märkbar effekt. Idag fick jag mina etizolam-lappar(1.5mg/blotter) från darknet. Tog 2 stycker blotters och fick faktiskt en riktigt bra effekt. Muskelavslappning, mental avslappning och allmänt trevlig och social. Har själv tagit en hel del etizolam förut och dessa är förmodligen rätt doserade.

Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Två stycken tog bort lite av abstinenssymtomen från alprazolam (lågdosberoende på 2 mg). För att testa om jag verkligen känner något tog jag sex stycken dagen efter och då tyckte jag mig känna mig lite slöare i musklerna, men inget så där jättetydligt.

Om inte etizolam är en klen bensodiazepin rent allmänt så är de nog underdsoserade. Sex stycken ska enligt ekvivalens motsvara en hel del diazepam och hade jag tagit den mängden diazepam så hade jag varit kraftigt påverkad och däckat. Kände endast en lätt muskelavslappnande effekt på sex stycken.

Det var första gången jag provade etizolam och är bekant med många bensodiazepiner sedan tidigare pga långvarig ångestmedicinering. Känner skillnader så där men denna var inte tydlig och att jag skulle behöva 6 st 2 mg med min relativt låga tolerans är tveksamt.
Citera
2022-09-02, 18:34
  #6952
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Efter att ha varit ren en månad tog jag 0.5mg alprazolam igår med knappt märkbar effekt. Idag fick jag mina etizolam-lappar(1.5mg/blotter) från darknet. Tog 2 stycker blotters och fick faktiskt en riktigt bra effekt. Muskelavslappning, mental avslappning och allmänt trevlig och social. Har själv tagit en hel del etizolam förut och dessa är förmodligen rätt doserade.
Vi är olika. Jag behövde den mängden, sex stycken, för att ens känna en mindre muskelavslappning. Jag har ätit mycket diazepam genom vården i många år i relativt hög dos så mina receptorer där ute i kroppens muskler kanske inte har tillbakabildats fullständigt? Alternativt är det inte samma etiz-lappar.
Citera
2022-10-20, 10:18
  #6953
Avstängd
Har börjat en liten bensokur igen pga livet.

Hur många behöver ni av denna för att känna något?
Testade först en, sen 5mg utan att känna något. Är riktiga saker.

Är detta en av de bensos som vissa inte känner något av alls?
Diazepam känner typ alla av, men denna är mer oberäkenlig?
Citera
2024-02-09, 09:29
  #6954
Medlem
Köpte 25 st både ja å min polare ha feta minnesluckor å vi käkar minst 1 karta blå om dagen utan problem men dessa va fan så mkt bättre. Minnesluckorna kom snabbt :/
Citera
2024-02-13, 17:59
  #6955
Medlem
Hur ser det ut med ekvivalentdoser för denna? Det jag sett är att e-dosen är 1 mg. Verkar vara rätt dålig bang for the buck i förhållande till andra substanser som ofta säljs på samma ställe. Stämmer det?
Citera
2024-02-14, 17:40
  #6956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungSallad
Har börjat en liten bensokur igen pga livet.

Hur många behöver ni av denna för att känna något?
Testade först en, sen 5mg utan att känna något. Är riktiga saker.

Är detta en av de bensos som vissa inte känner något av alls?
Diazepam känner typ alla av, men denna är mer oberäkenlig?

Nej Etizolam är grym inte hört en enda säga dom inte känner även den
Fast första gångerna jag testade upplevde jag den lite klen men hade även rätt bra tolerans fast efter den gick ner blev dom underbara
Citera
2024-04-15, 13:02
  #6957
Medlem
Såg dom fanns hos en vendor på FS4. Ganska dyra men innan har de bara funnits i droppar.

Dessa är ju olagliga men fan jag minns första gången jag tog dom kan det ha varit runt 2016 eller ett år fram eller bak.
Då fanns dom iallafall att beställa o dom var ej olagliga men han jag fick dom av sa att dom va lagliga i Sverige än så länge och att folk fick dom utskrivna i Schweiz där dom skrevs ut som medicin.
Jag vet inte om han bara snacka men tog två st gissar på att de va 2mg och shit jag tyckte dom va EXAKT på PRICKEN som en Stess10a.

Funderar på göra en beställning på dessa innan de tar slut.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback