• 1
  • 2
2011-05-24, 21:29
Medlem
Aakes avatar
Hej alla matglada! Jag har sex barn varav tre är flickor den mellersta av dem hjälpte mig att städa här i min lägenhet idag, jag sitter i rullstol nu efter fyra månader på sjukhus efter att nästan ha lyckats supa ihjäl mig efter en skilsmässa från min älskade fd fru. Jag vill ha tips om vad jag kan bjuda henne o hennes kompisar på för god mat hon är 16 år. Vad är det de flickorna i den åldern tycker är gott att stoppa i munnen?
Citera
2011-05-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Hej alla matglada! Jag har sex barn varav tre är flickor den mellersta av dem hjälpte mig att städa här i min lägenhet idag, jag sitter i rullstol nu efter fyra månader på sjukhus efter att nästan ha lyckats supa ihjäl mig efter en skilsmässa från min älskade fd fru. Jag vill ha tips om vad jag kan bjuda henne o hennes kompisar på för god mat hon är 16 år. Vad är det de flickorna i den åldern tycker är gott att stoppa i munnen?

OJ vad fel det lät

Anyhow, tacos brukar väl alltid fungera?
Citera
2011-05-24, 21:33
Medlem
Funkydudes avatar
Haha Du ber ju nästan om perversa svar med tanke på din avslutande mening

Nej, seriöst nu. Jag tycker du ska köra på någon klassisk kötträtt. Typ fläskfilé eller liknande. Inget avancerat, såtillvidare du inte är en jäkel i köket och vill visa dina avancerade kunskaper. Sitter du dessutom i rullstol ska du kanske köra safe.

Tråkigt att höra om din skilsmässa
Citera
2011-05-24, 21:36
Medlem
lendrygghs avatar
Ta tacos, det är ett jättesäkert kort. Alla älskar tacos och portionerna är precis så stora som man gör dom. Jag utgår ifrån att sextonåriga tonårstjejer inte är bastanta i maten, så du lär landa på en skitsumma i slutändan.
Citera
2011-05-24, 21:37
Medlem
Matpaj(köttfärs)Kycklingsallad,Pasta Bolognese,Pasta med bacon och smaksatt fraiche..
Citera
2011-05-24, 21:49
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
haha, jag vet flashback svaret på det där iaf..

Det är väll jävligt inviduellt, fråga hon!

Jag vet ju inte vad flickor i den åldern vill äta på. Tacos känns så vardagligt och ärtsoppa har jag kokat men jag tror att flickor i den åldern kanske vill ha en gryta eller nåt? Vad vill flickor i den åldern äta på som jag kan laga till själv? Kanske en baguette med ägg o räkor?
Citera
2011-05-24, 22:02
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Haha Du ber ju nästan om perversa svar med tanke på din avslutande mening

Nej, seriöst nu. Jag tycker du ska köra på någon klassisk kötträtt. Typ fläskfilé eller liknande. Inget avancerat, såtillvidare du inte är en jäkel i köket och vill visa dina avancerade kunskaper. Sitter du dessutom i rullstol ska du kanske köra safe.

Tråkigt att höra om din skilsmässa
Jo jag har oxå funderat på fläskfile att inbaka en sådan. Jag är en jävel på att laga mat själv men jag vet ju inte riktigt vad unga flickor äter på idag. Äter de tex potgratäng och rimmad lax?

Jag skall göra egen köttkorv oxå när jag har fått hit min köttkvarn men jag vet inte riktigt om det är sån mat flickor vill ha.

Det är klart att skilsmässan tog hårt jag har legat på sjukhus fyra månader efter den. Men jag lever än. Konstigt nog.
Citera
2011-05-24, 22:10
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag vet ju inte vad flickor i den åldern vill äta på. Tacos känns så vardagligt och ärtsoppa har jag kokat men jag tror att flickor i den åldern kanske vill ha en gryta eller nåt? Vad vill flickor i den åldern äta på som jag kan laga till själv? Kanske en baguette med ägg o räkor?
Där tror jag att du slår huvudet på spiken. Det känns som att alla dessa bloggande tjejer äter en räksmörgås när de är ute på stan, och det influerar säkerligen andra unga tjejer. Se bara till att få tag på riktigt fräscha räkor, och andra bra råvaror, annars kan det bli fiasko.

Beklagar skillsmässan , men grattis till att du har återhämtat dig någorlunda.
Citera
2011-05-24, 22:11
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullingen
Matpaj(köttfärs)Kycklingsallad,Pasta Bolognese,Pasta med bacon och smaksatt fraiche..
Det va jättebra tips.
Citera
2011-05-24, 22:23
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Där tror jag att du slår huvudet på spiken. Det känns som att alla dessa bloggande tjejer äter en räksmörgås när de är ute på stan, och det influerar säkerligen andra unga tjejer. Se bara till att få tag på riktigt fräscha räkor, och andra bra råvaror, annars kan det bli fiasko.

Beklagar skillsmässan , men grattis till att du har återhämtat dig någorlunda.

Då kör jag på baguette med räkor o ägg istf med sill jättebra jag är inte som jag skall vara i huvudet än tack för tipset! Jag skall be hemtjänsten dra bort mig till knosum så jag kan handla ingredienserna där sedan!
Citera
2011-05-24, 22:30
Medlem
vodkabovens avatar
Även om tacos är vardagligt är de ju riktigt gott och jag tror det skulle upskattas eftersom de kan välja själv vad de vill ha på och även hur mycket!
Citera
2011-05-24, 22:42
Medlem
MegaSkurts avatar
Pizza för sjutton!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto