2021-03-30, 12:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J3LL0
Vilka rederier ska man använda sig av från Tyskland. Jag tänkte beställa från dryckeslaget.com. FedEx är ett förslag, vilka fler rekommenderar ni?
Det är inget som bör diskuteras öppet längre som jag skrev om här: (FB) Länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige (samt diskussion)
Citera
2021-04-05, 14:11
Medlem
Har inte tillräckligt med inlägg för PM, Nån som pallar att maila till IIIHemligIII@gmail.com med tips om var man kan få över lite dryck utan att det fastar i tullen.
Citera
2021-04-06, 12:00
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Blev en order via Vingrossen för mig. En annan var billigare men de verkar inte kunna hantera 2 factors autentisering på betalkort.
Paketet från Vingrossen dök upp i alla fall. Det hela fungerade men man får inte ha bråttom.
Citera
2021-04-07, 11:02
Medlem
Har inte beställt från Aretthom.com sedan 2017, men butiken har ett par produkter jag vill ha. Någon som nyligen beställt där i från? Fungerade det felfritt? PM går bra om man inte vill avslöja detaljer

Har precis lagt en liten testbeställning på Dryckeslaget, återkommer hur det går
Citera
2021-04-07, 12:20
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
Har precis lagt en liten testbeställning på Dryckeslaget, återkommer hur det går

Spännande, återkom gärna med hur det går med Dryckesbolaget. Antingen här eller på PM.
Citera
2021-04-12, 09:51
Medlem
Mottager gärna tipps på sida/sidor med vettig leverantör som glider under radarn för tull :P
Skicka pm tack
Citera
2021-04-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Spännande, återkom gärna med hur det går med Dryckesbolaget. Antingen här eller på PM.

Skickat ett PM till dig

Dryckeslaget gick det fint att beställa en 20-kilos kartong i från iaf. Inga problem och hyfsat snabbt.

Vinsajten, inga problem heller att beställa ifrån som vanligt. Nog den butik som vart stabilast under alla år. Hemma på 2-3 dagar

En liten varning för Vingrossen, såg att dom plockat bort information om frakt precis på hemsidan. Behöver inte betyda någonting men kanske problem med frakten eller nånting.
https://www.vingrossen.com/cgi-bin/i...=Webbsida&ID=9
Citera
2021-04-28, 20:24
Medlem
Ytligare en beställning från Dryckeslaget anlänt utan några problem. 6 paket hämtades ut idag
Citera
2021-04-29, 09:38
Medlem
vonblixens avatar
Jag la en ganska stor beställning på Vingrossen för några dagar sedan, och hämtade ut paketet utan problem igår. Jag är mycket nöjd!
Citera
2021-04-29, 12:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
Ytligare en beställning från Dryckeslaget anlänt utan några problem. 6 paket hämtades ut idag
Vad får du betala för frakten? Har testat att lägga i varukorgen och gå vidare med beställning utan att slutföra men ser ändå inte vad de olika buden tar för t.ex 20kg ...känner till en annan firma som t.ex tar 250kr för 36kg.
Citera
2021-04-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad får du betala för frakten? Har testat att lägga i varukorgen och gå vidare med beställning utan att slutföra men ser ändå inte vad de olika buden tar för t.ex 20kg ...känner till en annan firma som t.ex tar 250kr för 36kg.

Frakten är väl inte det billigaste tyvärr, 34,90 Euro paketet med DETRAFIK, vilket är det enda företag jag beställt med. Finns ju fler om man sätter sig in i det o krånglar lite.

Skicka gärna PM ang 250kr för 36kg
Senast redigerad av Sathack 2021-04-29 kl. 13:17.
Citera
2021-05-06, 11:47
Medlem
Kan någon upplysa mig via PM vilka av nedan bolag som
är säkrast anlita och vilka som kör fram till port.

DETRAFIK
DPD
Parcel2Go
Eurosender
Fedex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in