2014-08-21, 12:51
Medlem
När du beställer hos Scanbolaget så betalar du först för din beställning hos oss, direkt efter att du betalat beställningen skickas du vidare så att du kan boka frakten.

Du kan boka frakt hos OWD via en länk på vår hemsida.

Ibland uppstår fel och du som kund skickas inte direkt vidare till sidan där du bokar frakten, i sådant fall klickar du helt enkelt på KONTO som står högst upp på sidan.
När du klickat på KONTO ska du kunna se din orderhistorik, leta upp din order.
I texten som står vid ordern ska du se att det står antingen "boka frakt" eller "Transporten: avhämtning från lager, ändra transportuppdraget ifrån hämtning till spedition via transportföretag." klicka på texten så dyker 3 länkar till olika fraktbolag upp, välj ett och boka frakten.

Har du fortfarande problem med fraktbokningen kontakta vår support.
Citera
2014-08-21, 19:23
Medlem
I*cK*eN*s avatar
Hej!
Tänkte VARNA för www.borderbox.se !
Den 14 juni gjorde jag en mindre beställning för drygt 1800 kr, fick bekräftelsemail och allt var frid och fröjd! Sen började strulet, deras länkning till transportbolaget trasslade, det tog 1,5 vecka innan jag kunde genomföra fraktbetalningen! Sen dess har det inte hänt ett skit, i början svarade borderbox så kallade "support" typ varannan vecka, dom ursäktade sig och ville bjuda mig på två gratisflak pilsner, men senast jag hörde av dom var den 8 augusti, då skulle dom ta reda på vad som hänt och återkomma så fort som möjligt....
Har även mailat fraktbolaget "tyskpilen" tre gånger men endast en gång fått ett automatiserat svar att dom tagit emot min förfrågan.
Enligt tidigare mail från borderbox skulle transporten gå till min närmsta jetpack-ombud, där har jag vart två gånger och i alla fall fått lite hjälp av två trevliga killar som även dom inte lyckas få tag på varken borderbox eller tyskpilen, dom har även mailat och inte heller fått svar?!
Så även om några här fått sina varor levererade så vill jag ännu en gång varna för att om DU beställer så kan det gå som för mig! Jävla skitskallar är vad dom är, ohederliga små gökar !

//Icken
Citera
2014-08-22, 09:14
Medlem
Har du krävt tillbaka pengarna än? Det fick som sagt Borderbox att reagera! Ta det via Payson!
Citera
2014-08-22, 13:13
Medlem
myh1s avatar
Jag är jättenöjd med Vinosencasa/UPS... Dom fick min betalning Måndag, och mina 2 paket blev packat o skickat från Barcelona samma dag... Fick varorna på Torsdag; 3 dagars transporttid med UPS från Spanien... Det är något annat än Locadi's 57 dagars transporttid i 2009...
Citera
2014-08-22, 13:40
Medlem
Så det är Jetpak som har hand om Tyskpilen/TSDs leveranser på svenska sidan?
Citera
2014-08-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Så det är Jetpak som har hand om Tyskpilen/TSDs leveranser på svenska sidan?

Korrekt uppfattat. De ringer innan och bokar en tid för utkörning.
Citera
2014-08-26, 10:17
Medlem
Truffs avatar
Vad har ni för erfarenheter av www.vodka-store.com ?
Citera
2014-08-26, 17:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Vad har ni för erfarenheter av www.vodka-store.com ?

Ingen men efter att ha läst den här tråden så skulle iaf jag själv hålla mig till de större, etablerade företagen som nämns här.
Citera
2014-09-09, 10:43
Medlem
fick nyss hem ett paket från Drinko med lite rom och vodka så nu klarar man sig ett tag igen, tog 6 dagar från jag beställde
Citera
2014-09-09, 15:31
Medlem
Flashen1961s avatar
Då fick man hem lite godsaker som Brandy, Mintuu Chili mm som beställdes i Fredags morse från Vinsajten och var här idag vid 12-tiden.

Väldigt snabbt levererat och inga problem med några obehagliga överraskningar från pappa staten!
Citera
2014-09-09, 17:38
Medlem
Batoss avatar
TULLAD!

Fick idag min leverans på 12 flaskor från Vinosencasa. Leveransen tog bara en vecka.
Problemet är att tullen hade öppnat paketet och de hade lagt i ett brev om anmälan av punktskatt.

I brevet står att köparen är skyldig att betala alkoholskatt om köparen själv ordnat transporten. Köparen ska anmäla skattedeklaration för produkterna inom fyra vardagar från det att produkterna tagits emot.
Men
Produkternas försäljare är skatteskyldig för produkter som sänds eller transporteras av försäljaren eller dennes ombud.

I detta fall är det ju försäljaren Vinosencasa som ordnat transporten. Så borde det alltså vara de som ska betala alkoholskatten.

Någon som har erfarenhet av detta? Vad händer om jag inte fyller i och skickar in anmälan om punktskatt?

Något riktigt idiotiskt av Vinosencasa är att de på paketet i en plastficka lagt kvittot på innehållet synligt. På lappen stod listat vilka spritsorter paketet innehöll. Snacka om att göra det lätt för tullen...

Jag bor i Finland men kan tänka mig att lagarna är ganska lika som i Sverige.
Citera
2014-09-09, 18:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
TULLAD!

Fick idag min leverans på 12 flaskor från Vinosencasa. Leveransen tog bara en vecka.
Problemet är att tullen hade öppnat paketet och de hade lagt i ett brev om anmälan av punktskatt.

I brevet står att köparen är skyldig att betala alkoholskatt om köparen själv ordnat transporten. Köparen ska anmäla skattedeklaration för produkterna inom fyra vardagar från det att produkterna tagits emot.
Men
Produkternas försäljare är skatteskyldig för produkter som sänds eller transporteras av försäljaren eller dennes ombud.

I detta fall är det ju försäljaren Vinosencasa som ordnat transporten. Så borde det alltså vara de som ska betala alkoholskatten.

Någon som har erfarenhet av detta? Vad händer om jag inte fyller i och skickar in anmälan om punktskatt?

Säker på att du inte har beställt transporten separat? Menar inget illa med att fråga. En del förstår inte ens att de beställer den då det brukar göras i en liten egen ruta på alkoholförsäljarens sida.

Citat:
Något riktigt idiotiskt av Vinosencasa är att de på paketet i en plastficka lagt kvittot på innehållet synligt. På lappen stod listat vilka spritsorter paketet innehöll. Snacka om att göra det lätt för tullen...

Jag bor i Finland men kan tänka mig att lagarna är ganska lika som i Sverige.

Vinosencasa borde få stå för kostnaden då de uppför sig så dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in