2014-04-05, 13:51
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Butiken har inget med frakten att göra - du måste kontakta fraktbolaget! En gång hade Posten krossat 6 av 18 flaskor, men Transaver frågade bare hur mycket jag ville ha ersatt; så jag la ihop pris för flaskor + 1/3 av fraktkostnad: Inga problem, pengarna fanns på mitt konto nästa dag! Men olika fraktbolag har olik praksis; hos andra får man värdecheck.

PS: om du med "trasig" menar t.ex. korksmak på vin, så är det butiken du ska kontakta, men utgår från att det är svårt skicka bildbevis på detta... DS.
Dock är det inte alltid så, när jag beställde på Vinsajten så hade de packat fel. Lagt en flaska uppochner i kartongen. Vinsajten stod för de då det är dom som packar.
Citera
2014-04-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Butiken har inget med frakten att göra - du måste kontakta fraktbolaget! En gång hade Posten krossat 6 av 18 flaskor, men Transaver frågade bare hur mycket jag ville ha ersatt; så jag la ihop pris för flaskor + 1/3 av fraktkostnad: Inga problem, pengarna fanns på mitt konto nästa dag! Men olika fraktbolag har olik praksis; hos andra får man värdecheck.

PS: om du med "trasig" menar t.ex. korksmak på vin, så är det butiken du ska kontakta, men utgår från att det är svårt skicka bildbevis på detta... DS.

Har kontaktat OWD och dom sa att jag skulle kontakta scanbolaget.

Då ber vi dig att du skickar foto som bevis till Scanbolaget. Dom i sin tur ersätter dig och vi avräknar internt med Scanbolaget. Detta har visat sig vara den snabbaste kompensationsvägen för kunden.
Mvh ditt OWD-team
Citera
2014-04-06, 08:04
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elzza
Har kontaktat OWD och dom sa att jag skulle kontakta scanbolaget.

Då ber vi dig att du skickar foto som bevis till Scanbolaget. Dom i sin tur ersätter dig och vi avräknar internt med Scanbolaget. Detta har visat sig vara den snabbaste kompensationsvägen för kunden.
Mvh ditt OWD-team
Hmmm, ja - om jag minns rätt var det Scanbolaget som startade OWD som ett alternativ till Locadi, så dom kan nog avräkna internt... Bra att dom slängde ut Locadi - inte många som vill använda dom!

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Dock är det inte alltid så, när jag beställde på Vinsajten så hade de packat fel. Lagt en flaska uppochner i kartongen. Vinsajten stod för de då det är dom som packar.
Det är klart att om det inte är säkert packat, så står inte fraktbolag för skada (och det gäller inte bara alkohol): Måste ha varit en bakfull medarbetare som packat ditt paket Då kan det vara lite svårt veta vad som är upp och ner....
Senast redigerad av myh1 2014-04-06 kl. 08:10.
Citera
2014-04-07, 13:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Är det enbart värt om man beställer en större mängd? Har kikat runt lite och tycker infon om fraktkostnaderna är dålig. Frakten är ju dyrare än själva spriten.
Tycker det är värt ändå men det beror lite på vad du menar med större mängd?
En låda med 6st. 1L flaskor brukar gå på ca 200 kr i frakt så räkna med ca 30:- i frakt för varje flaska men hade du tänkt att bara köpa en flaska sprit så är det inte värt.

Ett tips är att lägga den mängd du tänkt handla i varukorgen och sedan kolla vad frakten blir, brukar finnas en frakträknare för varje transportfirma.
Citera
2014-04-07, 19:17
Medlem
Miniwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniwa
Tja!
Jag och en polare tänkte beställa ett par flaskor sprit vardera från scanbolaget med OWD som fraktalternativ. Vi är dock 18 båda två och undrar om det har gått bra för er andra under 20 att hämta ut/beställa, och om ni isåfall använde falska uppgifter när ni beställde? (dvs falsk ålder)
Tänkte göra en uppdatering för er andra "snorungar".
Skrev att jag var 20 när jag registrerade mig och varorna skickades idag utan problem. (De gör alltså ingen koll att du verkligen är den ålder du utger på hemsidan.)

Återkommer senare med resultat från utlämning/hämtning.
Citera
2014-04-08, 16:29
Medlem
ganglere2s avatar
Jaha, idag kom min beställning. Helt utan problem förutom att jag inte fick paketet hem till dörren. Posten påstod att de hade sökt mig vilket jag tvivlar på. Fast det gick ju bra att hämta det själv också. Sex liter härlig maltwhisky. Kom i en låda där det hade fått plats tolv flaskor så det var iof synd att jag bara beställde sex.

Upprepar min tidigare fråga om vin. Brukar ni skicka efter det? Bättre sorter som kan lagras? Man tjänar inte lika mycket på vin som på sprit p.g.a. fraktkostnaden. Tips önskas.
Citera
2014-04-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jaha, idag kom min beställning. Helt utan problem förutom att jag inte fick paketet hem till dörren. Posten påstod att de hade sökt mig vilket jag tvivlar på. Fast det gick ju bra att hämta det själv också. Sex liter härlig maltwhisky. Kom i en låda där det hade fått plats tolv flaskor så det var iof synd att jag bara beställde sex.

Upprepar min tidigare fråga om vin. Brukar ni skicka efter det? Bättre sorter som kan lagras? Man tjänar inte lika mycket på vin som på sprit p.g.a. fraktkostnaden. Tips önskas.

Ja fick hem varor från bodegashop häromdan, hur smidigt som helst! Ja hade varorna två veckor efter beställningen, beställde två lådor och de kom fram felfritt!! Ja beställde mest sprit nu, tog nån billig vinare men inget för lagring. Men de har en jädra massa viner så där kan du nog hitta nåt!
Citera
2014-04-09, 16:58
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Scanbolaget får icke godkänt rakt igenom först tar det två veckor att få hem spriten när de lovar max en vecka sen att de byter ut min absolut vodka mot Jelzin vodka gör det fan inte bättre ska fan ringa dem o tvinga dem skicka en ny flaska
Citera
2014-04-09, 18:00
Medlem
nestesaippuas avatar
Ska bara titta in i tråden och säga att jag varmt rekommenderar Scanbolaget. Jag har beställt både spritflaskor och ölplattor från Scanbolaget vid flera tillfällen och jag har alltid fått mitt paket levererat hem till dörren (med OWD ska tilläggas) tre arbetsdagar efter beställningen. Aldrig haft något problem med nätbetalningen vid köpet, förväxlade flaskor eller dålig packetering.
Citera
2014-04-10, 18:09
Medlem
Hampsishs avatar
Fick hem mina 10 plattor öl från Scanbolaget idag. Det var inga konstigheter och nog gick det snabbt också.
Mycket nöjd!
Citera
2014-04-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampsish
Fick hem mina 10 plattor öl från Scanbolaget idag. Det var inga konstigheter och nog gick det snabbt också.
Mycket nöjd!

Och hur mycket tjänade du på att beställa?
Citera
2014-04-10, 18:37
Medlem
Hampsishs avatar
Inga stora pengar, ca 50kr/platta men nu har man prövat iallafall, kanske blir mer nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in