2011-09-21, 14:56
Bannlyst
Mina skattepengar ska inte gå till några inavlade, analfabeter till somalier (oberoende etnicitet) som inte kommer att tillföra ett piss till samhället. Inser de inte själva att de inte ska föda så många barn om de inte kan ha hand om dem? Varför i helvete ska vi, svenskar, ta hand om afrikanska barn då deras föräldrar inte har vett nog att begripa att de inte klarar av att ge dem mat.

Satsar hellre mina pengar på hemlösa, studenter utan bostäder, vräkta och liknande som har problem i vårt samhälle. Släng ut alla idioter från förorterna som inte fått jobb på flera år och inte planerar att göra det heller, de kostar enorma summor och de lägenheterna skulle kunna gå till ovanstående. Vi har bostadskris i Sverige och vi ska ta in ännu fler invandrare? Äckliga skitland.
Citera
2011-09-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0
Jag har dock ingen plats, skulle i så fall vara en liten spjälsäng som får stå mitt på golvet.

Klart bättre än tält som du tror de flytt ifrån. Ser fram emot bildbevis att du huserat dessa 5/100 (välj väl!) flyktingar.

Kommer dock aldrig hända då det alltid är någon annan som skall betala. Suck.
Citera
2011-09-21, 17:27
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Klart bättre än tält som du tror de flytt ifrån. Ser fram emot bildbevis att du huserat dessa 5/100 (välj väl!) flyktingar.

Kommer dock aldrig hända då det alltid är någon annan som skall betala. Suck.
Mina skattepengar betalar ju för dem med. Nu lever jag i och för sig på statens pengar och kostar samhället mer än jag betalar in. Principen kvarstår dock, jag betar gärna skatt för att vi ska hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
Senast redigerad av orzion-2.0 2011-09-21 kl. 17:31.
Citera
2011-09-21, 20:50
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto
Mina skattepengar ska inte gå till några inavlade, analfabeter till somalier (oberoende etnicitet) som inte kommer att tillföra ett piss till samhället. Inser de inte själva att de inte ska föda så många barn om de inte kan ha hand om dem? Varför i helvete ska vi, svenskar, ta hand om afrikanska barn då deras föräldrar inte har vett nog att begripa att de inte klarar av att ge dem mat.

Satsar hellre mina pengar på hemlösa, studenter utan bostäder, vräkta och liknande som har problem i vårt samhälle. Släng ut alla idioter från förorterna som inte fått jobb på flera år och inte planerar att göra det heller, de kostar enorma summor och de lägenheterna skulle kunna gå till ovanstående. Vi har bostadskris i Sverige och vi ska ta in ännu fler invandrare? Äckliga skitland.
Självklart måste vi hjälpa barnen vi har alla ett ansvar, trevligt att de kan få en bostad i Täby.
Citera
2011-09-21, 21:23
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Självklart måste vi hjälpa barnen vi har alla ett ansvar, trevligt att de kan få en bostad i Täby.

Du tror seriöst på att det är barn som kommer ?
Senast redigerad av --locco-- 2011-09-21 kl. 21:26.
Citera
2011-09-21, 21:32
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Du tror seriöst på att det är barn som kommer ?
Det kan ju vara bebisar ibland också antar jag, fast barn kanske inkluderar bebisar med känns rimligt i och för sig håller du inte med?
Citera
2011-09-21, 21:37
Medlem
Citat:
Det kan ju vara bebisar ibland också antar jag, fast barn kanske inkluderar bebisar med känns rimligt i och för sig håller du inte med?
Nog för att du säger mycket dumt, men ensamkommande bebisar? Skärp dig. Du vet mycket väl att "barnen" ligger i gränslandet kring 18 år och inte sällan över det.
Citera
2011-09-21, 22:52
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfio
Nog för att du säger mycket dumt, men ensamkommande bebisar? Skärp dig. Du vet mycket väl att "barnen" ligger i gränslandet kring 18 år och inte sällan över det.
Det finns säkert olika åldrar på barnen, Hanif Bali kom ju tillexempel hit som treåring http://hejahanif.se/hanif/. Vi måste alla hjälpas åt för att ta hand om de barn som flyr undan krig, förföljelse och hot till Sverige. Barn som är helt ensamma i världen och i behov av vår hjälp, vi har ett ansvara att värna om alla människoliv speciellt de mest oskyldiga dvs små barn som inte kan ta hand om sig själva. Därför är det viktigt att alla kommuner hjälper till. Utmärkt att några barn nu kan få ett nytt hem i Täby.
Citera
2011-09-21, 22:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beden
Troligen afghaner. Jag önskar dem allt de bästa.

Lista på det så vi förstår vad du avser. Annars är ditt inlägg meningslöst.
Citera
2011-09-21, 22:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Mina skattepengar betalar ju för dem med. Nu lever jag i och för sig på statens pengar och kostar samhället mer än jag betalar in. Principen kvarstår dock, jag betar gärna skatt för att vi ska hjälpa ensamkommande flyktingbarn.

Betalar du skatt?? Tillåt mig tvivla nej det är vi som får betala men fram för allt de som bor i Täby.
Citera
2011-09-21, 23:04
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Betalar du skatt?? Tillåt mig tvivla nej det är vi som får betala men fram för allt de som bor i Täby.
Kapitalskatt, moms och inflationskatt och alkoholskatt samt indirekt via hyran elskatt antar jag, så nog betalar jag skatt alltid, sedan lever jag ju i och för sig på offentliga medel för det mesta men inte enbart. Jag har inget emot att mina skattepengar går till ensamkommande flyktingbarn. Det är bara bra, trevligt och roligt att en del av dem nu också kan få bo i Täby. Hellre att pengarna går ditt en till någon form av diffust kulturprojekt för några miljoner.
Citera
2011-09-22, 14:36
Medlem
Citat:
Kapitalskatt, moms och inflationskatt och alkoholskatt samt indirekt via hyran elskatt antar jag, så nog betalar jag skatt alltid, sedan lever jag ju i och för sig på offentliga medel för det mesta men inte enbart. Jag har inget emot att mina skattepengar går till ensamkommande flyktingbarn. Det är bara bra, trevligt och roligt att en del av dem nu också kan få bo i Täby. Hellre att pengarna går ditt en till någon form av diffust kulturprojekt för några miljoner.
Ja, det var väl ingen högoddsare att du var en bidragstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in