Jag var och besökte byggarbetsplatsen på Spegelbacken 46-48. Ombyggnaden går på ca 2,5 MSEK och det ser ut att vara en bit kvar (~månad?) innan det är klart. 14 ensamkommande barn förväntas och då skall allt vara fint och nyrenoverat!
Gå gärna in på BRF Spegeln Forum (
http://www.hsb.se/stockholm/spegeln) och deras anslagstavla då det nog inte är så känt att barnen är på väg dit till det idylliska HSB bostadsrättsområdet. De behöver all förståelse och omtanke och omgivningen måste mentalt ställa in sig på vad som komma skall.
Vi borde vara fler som är givmilda och förbereda att skänka dockor, nallar och sparkcyklar som vi kan tänka oss att donera till de ensamkommande flyktingbarnen! Häng gärna på Bengt (=jag) som vill avhända leksaker som blivit liggande på vinden och borde komma till nytta. Det kan nog vara bra att varva med några rejäla rakdon, nyare Iphone (ej gamla 3G, för dålig) och snyggare cyklar min 27 tum!
Nationell ungdom (eller vad de nu heter) är ju bra på att sköta överlämning och har visat framfötterna tidigare i Solna?