• 1
  • 2
2011-05-24, 19:48
Medlem
ok.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Okej, ska det vara på det viset så.
Du kan ju till att börja med gå runt till ett par skolor och fråga om de någonsin har haft, eller kan tänkas ha lektioner i självförsvar för tjejer någon gång.
Ta reda på fakta själv, läs och ta till dig media och samhällsfakta så som jag har gjort. Vad jag vet så är det flera skolor som JUST kör med det, här i Södermanland där jag bor så har det prövats iaf vissa dagar, (vad jag vet), dock inget som står på schemat.

Självklart att det inte är en majoritet, men det är principen som gör det, PRINCIPEN och signalerna det ger.

Klart dom skulle tänka sig det! Precis som de låter eleverna gå på informationssamtal om alkohol och droger.
"Fan det här verkar kanske bra, lite skrämselpropaganda och ja jo, alltid bra att kunna försvara sig själv. Då har jag i alla fall gjort något för att förbättra världen". Det ser bra ut för skolan att ha någon liten kurs i det. Det ser ut som att det tar så mycket mer ansvar än vad de kanske egentligen gör.

Det var inte så länge sen jag gick i grundskolan och det kom aldrig på tal om någon undervisning där vi skulle lära oss att bekämpa våld med våld.
Men visst, det är väl bra att de kommer och pratar om våld mot kvinnan, men att bara prata om just det våldet, det är diskriminerande. Imo.
Citera
2011-05-24, 19:51
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Mmm. Va ska man säga? Jag ställer mej två frågor. Den första är om det stämmer att 7 av 10 är kvinnor så undrar man ju varför man får en så annorlunda bild i huvudet när man tänker på relationsvåld. Den andra frågan är - vilken typ av kvinnor är det som slår? Finns det någon gemensam nämnare.

Det våld jag upplevt från kvinnor är 1 svartsjuka, hon fick för sig att jag tittade på en annans kvinnas ben. Hon skrek att hon inte behövde stå ut med den lösaktigheten och slog ett tiotal ggr.

2 otillräklighet, jag förklarade att jag vill lämna kvinnan (inte kvinna 1) och varför varvid hon slog mig i tinningen. 3 hon höjde ett x till skyarna för att sänka mig varvid jag förklarade att hon inte är den enda som har x och att det bara var tragiskt. Det resulterade i en spark i bakhuvudet då vi låg i sängen vid tillfället. Ett förlorat argument. En annan gång ville hon ha hyra men jag sa att jag har ingen lust att btala hyra i en lägehet där det kommer och går folk som jag inte ens vet vilka det är. Det resulterade i ett långvarigt vevande mot mitt ansikte tills hennes kompisar lyckades brotta ner henne. Ren ilska.

Plus div fyllebrudar som bara tycker det är ok att örfila en kille. Det finns mer men tar inte upp allt nu.

Mycket ligger i uppfostran från föräldrar och vad samhället anser år ok
Senast redigerad av narlysimpelton 2011-05-24 kl. 20:51.
Citera
2011-05-24, 19:59
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Det våld jag upplevt från kvinnor är 1 svartsjuka, hon fick för sig att jag tittade på en annans kvinnas ben. Hon skrek att hon inte behövde stå ut med den lösaktigheten och slog ett tiotal ggr.

2 otillräklighet, jag förklarade att jag vill lämna kvinnan (inte kvinna 1) och varför varvid hon slog mig i tinningen. 3 hon höjde ett x till skyarna för att sänka mig varvid jag förklarade att hon inte är den enda som har x och att det bara var tragiskt. Det resulterade i en spark i bakhuvudet då vi låg i sängen vid tillfället. Ett förlorat argument. En annan gång ville hon ha hyra men jag sa att jag har ingen lust att btala hyra i en lägehet där det kommer och går folk om jag inte ens vet vilka det är. Det resulterade i ett långvarigt vevande mot mitt ansikte tills hennes kompisar lyckades brotta ner henne. Ren ilska.

Plus div fyllebrudar som bara tycker det är ok att örfila en kille. Det finns mer men tar inte upp allt nu.

Mycket ligger i uppfostran från föräldrar och vad samhället anser år ok
Hm. Trevliga tjejer du dejtat? Beklagar din otur. Låter i ditt fall i varje fall som, ursäkta uttrycket, wt-brudar nästan? Fast man får anta att de gömmer sej i alla samhällsklasser kanske. I vilket fall måtte de ju vara både svagbegåvade, ouppfostrade och jävligt sköna att bli av med.
Citera
2011-05-24, 20:26
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Hm. Trevliga tjejer du dejtat? Beklagar din otur. Låter i ditt fall i varje fall som, ursäkta uttrycket, wt-brudar nästan? Fast man får anta att de gömmer sej i alla samhällsklasser kanske. I vilket fall måtte de ju vara både svagbegåvade, ouppfostrade och jävligt sköna att bli av med.

Ja en av dem var wt. En var medelsvenson. En annan som tog stryptag var dock ingenjör. Jag dejtade mycket förut. Många var bra men inte alla. Har lagt ner det nu.
Ja det är skönt att vara av med dem. Men det är här skillnaden i attityd ligger. Polis och kriminalvård mfl har samma inställning. -Skönt att bli av med en våldsam tjej. Dock när det kommer till killar är det alltid tal om fängelse, ansvar och någon som ska ta skulden. Det syns också bedövande tydligt i dömda kvinnor vs dömda män
Citera
2011-05-24, 20:36
Medlem
Ska män också få lära sig självförsvar i skolorna också? Män blir ju oftare utsatta för våldsbrott än kvinnor. Eller skiter man i det eftersom män också oftare är förövare? Vill man inte utbilda män eftersom man då riskerar att utbilda en potentiell våldsverkare?

Men visst, man har ju redan idrott i skolan så då kan man ju lära ut lite närkamp på idrotten också. Men då tycker jag män också ska få vara med om de vill.
Tror inte det kommer hjälpa däremot, bättre att bara legalisera elpistoler och försvarsspray.
Citera
2011-05-24, 22:06
Medlem
Blir så jävla sur på skiten att jag spyr.

Hur många kvinnor dör och drabbas i våldsbrott per år, i jämförelse med män och unga killar? (inkludera mörkertalet)

Det är så jävla sjukt....
Citera
2011-05-24, 22:33
Medlem
senhackarens avatar
Bara till flickor? ska inte lille glasögon Egon få lära sig självförsvar i skolan, så att stora sixten slutar puckla på honom för nöjes skull.

Endast för tjejer...ja ja.

Vad vill dessa radikala feminister här näst tro? förbjuda alla män i sverige att utöva kampsporter? Ingen ska förbjuda mig att utöva en av dom få saker som jag har kvar att leva för, en sak som tycks gå mycket bättre än allt annat nu för tiden.
Citera
2011-05-25, 07:48
Medlem
Bör ju tilläggas att en kille förmodligen kan försvara sig själv bättre mot en tjej som slår än vice versa om så skulle behövas.

Men att bara lära ut självförsvar till tjejer då det oftast är killar som råkar illa ut är ju helt fantastiskt, hejja Sverige! Dags att flytta?

OT: Jag noterar frånvaron av dom vanliga feminismförespråkarna i denna tråd, kanske beror det på Narlysimpletons länk till verkligheten? http://inteutanminasoner.wordpress.c...-vald-mot-man/
Citera
2011-05-30, 09:57
Medlem
Citat:
Varför ska man lära ut självförsvar i skolan?

för att skydda sliddjuren mot det stygga patriarkatet som förtär detta ypperliga samhälle.
En förberedelse för det stora heliga Könskriget som väntar.

dessa feminister, dessa feminister....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in