Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Okej, ska det vara på det viset så.
Du kan ju till att börja med gå runt till ett par skolor och fråga om de någonsin har haft, eller kan tänkas ha lektioner i självförsvar för tjejer någon gång.
Ta reda på fakta själv, läs och ta till dig media och samhällsfakta så som jag har gjort. Vad jag vet så är det flera skolor som JUST kör med det, här i Södermanland där jag bor så har det prövats iaf vissa dagar, (vad jag vet), dock inget som står på schemat.
Självklart att det inte är en majoritet, men det är principen som gör det, PRINCIPEN och signalerna det ger.
Klart dom skulle tänka sig det! Precis som de låter eleverna gå på informationssamtal om alkohol och droger.
"Fan det här verkar kanske bra, lite skrämselpropaganda och ja jo, alltid bra att kunna försvara sig själv. Då har jag i alla fall gjort något för att förbättra världen". Det
ser bra ut för skolan att ha någon liten kurs i det. Det ser ut som att det tar så mycket mer ansvar än vad de kanske egentligen gör.
Det var inte så länge sen jag gick i grundskolan och det kom aldrig på tal om någon undervisning där vi skulle lära oss att bekämpa våld med våld.
Men visst, det är väl bra att de kommer och pratar om våld mot kvinnan, men att bara prata om just det våldet,
det är diskriminerande. Imo.