2017-02-22, 21:29
Medlem
vikingrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Inte är det något fel på den, smakar som vilken vanlig pilsner som helst. Jag har bara druckit den vita burken än så länge, men den lite alkoholstarka varianten i de svarta burkarna ska också testas någon gång.

Håller med, helt ok öl. Drack en platta i somras nere vid ån, smakade riktigt gott i sommarvärmen.
Vita burken (4.8%) var det.
Oj nu kom sommarlängtan med kraft.
Citera
2017-02-23, 10:23
Medlem
HobbyHitlers avatar
Får testa en i sommar då. Dom kanske har justerat receptet och tagit bort någon hemlig äckelingrediens.
Citera
2017-03-17, 13:47
Medlem
-spitzlix-s avatar
Blev erbjuden denna på pizzerian i Januari och dricken dessa än till krubbet. Fast min är flaska och inte burk, samma öl ändå? Smakar lite sött/fruktigt tycker jag? Hursomhelst jäkligt god faktiskt.
Citera
2017-03-17, 23:56
Medlem
fl0bbers avatar
Usch
Citera
2017-03-18, 00:00
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Inte är det något fel på den, smakar som vilken vanlig pilsner som helst. Jag har bara druckit den vita burken än så länge, men den lite alkoholstarka varianten i de svarta burkarna ska också testas någon gång.

Nu har jag testat den alkoholstarkare versionen, och den var inte alls god, kommer undvikas hädanefter...
Citera
2017-03-18, 01:02
Medlem
Ihavenonames avatar
Smakar enligt mig som en typisk eurolager, en kategori som jag smakmässigt brukar ha väldigt svårt för. Mina smaklökar blev inte imponerade när jag prövade den.
Citera
2017-04-20, 22:29
Medlem
mikeymikeys avatar
Jag får nog banne mig snart köpa hem Guldkällan snart igen, lite nostalgi för min del
Citera
2018-05-26, 23:27
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag ska köpa en platta av guldkällan 5,7 på min 20årsdag. Jag har velat testa den ett tag nu. Det är bra att många gillar den
Citera
2018-05-27, 13:22
Medlem
bunjackens avatar
Ja då Guldkällan var god smakmässigt var den vita burken godast alkoholhalten var 4,8 sen drack jag även 5,7:an den var också god även om den smakade lite mer alkohol då den är starkare man vill ju känna av ruset så efter 4 sådana burkar är du lite i dimman ni som inte vet det är spendrups som gör ölen.
Citera
2020-11-19, 22:33
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Har aldrig sett denna burken tidigare, säger kanske mest om mig och mina rutiner. Men den svarta burken var förvånansvärt lättdrucken för att vara hög femprocentare. Billig för att vara på bolaget med (snälla låt Covidtider snart vara över så att vägen till Tyskland öppnar som vanligt!) , kommer att köpas igen!
Citera
2020-11-19, 22:34
Bannlyst
Jo den vita burken duger väl. Annars föredrar jag nog tjeckisk eller polsk öl
Citera
2026-06-30, 19:06
Medlem
Har provat både den vita och den svarta burken flertalet gånger. Måste säga att den vita är lättdrucken, len och fin precis som jag gillar min öl. Den svarta har en konstig besk eftersmak som påminner mig om min första fylla på den vidriga Carlsberg sort guld…

Vill man ha en starkare fortfarande lättdrucken öl rekommenderar jag special brew istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in