Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-24, 14:27
  #1
Avstängd
Ja, vad tycker ni om guldkällan? Själv gillar jag den skarpt, ett bra pris i en snygg och liten burk med god smak dessutom. Den är värd att köpa bara för elegansen. Dessutom måste man ju sponsra svenska företag
Citera
2011-05-24, 14:34
  #2
Medlem
toppslatskivlings avatar
Har druckit både vita och svarta burken. Vad är det för skillnad över huvud taget? Hur som helst tyckte jag den vita var godare, kanske berodde på att jag drack dem vid olika tillfällen.
Citera
2011-05-24, 14:38
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivling
Har druckit både vita och svarta burken. Vad är det för skillnad över huvud taget? Hur som helst tyckte jag den vita var godare, kanske berodde på att jag drack dem vid olika tillfällen.

Starkare alkoholhalt och verkar skilja sig lite i smaken. Har dock bara smakat den vita, men vilken läcker burk den svarta också är!
Citera
2011-05-24, 14:38
  #4
Medlem
Jimmypops avatar
Alkoholstyrkan skiljer, det är samma öl men den ena är utspädd till 4.4% och den andra till 5.2%. Den är helt ok för en eurolager och det behagliga priset på 10kr burken.
Citera
2011-05-24, 14:39
  #5
Medlem
Tyckte inte den vita 4,8% var nåt att ha (för svag).
Den svarta 5,7% var helt ok.
Citera
2011-05-24, 14:43
  #6
Medlem
BlackMetals avatar
Tycker guldkällan smakar riktigt bra över lag. Inte för dyr heller-
Citera
2011-05-24, 22:16
  #7
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Ja, vad tycker ni om guldkällan? Själv gillar jag den skarpt, ett bra pris i en snygg och liten burk med god smak dessutom. Den är värd att köpa bara för elegansen. Dessutom måste man ju sponsra svenska företag
Så länge detta svenska företag dels sponsrar AIK och dels inte gör gott öl så får det vara för min del.
Citera
2011-05-25, 15:22
  #8
Medlem
toppslatskivlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Så länge detta svenska företag dels sponsrar AIK och dels inte gör gott öl så får det vara för min del.

Ännu ett bonus alltså!
Citera
2011-05-25, 16:18
  #9
Medlem
crusherzs avatar
Kan inte påstå att det är någon "god" öl direkt, men den funkar väl helt ok att supa på om det är varmt. Den är i stort sett som de flesta billigare lager, något att supa på men inget man direkt tar till maten eller njuter utav.

Bra pris och "snygga" burkar är väl vad som talar för denna öl.
Citera
2011-05-25, 23:02
  #10
Medlem
tycker den smakar lite åt heineken-hållet. ingen favorit tyvärr :/
Citera
2011-05-25, 23:27
  #11
Medlem
Är väl den vita burken dom får i big brother 2011 sverige när det är öl dags?
Citera
2011-05-26, 11:01
  #12
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Är väl den vita burken dom får i big brother 2011 sverige när det är öl dags?
Helt korrekt.

OnT: Har smaka både den svarta och den vita, tycker både är väldigt smaskiga och abdolut värda sitt pris.
Men min nya favorit har ju blivit Cheap Thrills, liksom 8kr för en burk med mycket gott öl.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback