2011-05-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Helt korrekt.

OnT: Har smaka både den svarta och den vita, tycker både är väldigt smaskiga och abdolut värda sitt pris.
Men min nya favorit har ju blivit Cheap Thrills, liksom 8kr för en burk med mycket gott öl.

Intressant

Har nekat den efter som den varit med i bb .

Men man kanske skulle ge den en chans?
Citera
2011-05-28, 17:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag är framförallt intresserad av hur mycket de betalat TV4 för att få den produktplacerad i Big Brother och hur mycket försäljningen har ökat. Går det få fram siffror på det?

Angående biran så är den helt okej, framförallt den vita. Tycker också om, precis som andra nämner, att burken är clean. Gillar också alkoholhalten på 4.7% eller vad den ligger på.
Men jag väljer hellre en TT framför Guldkällan, ungefär samma pris, burk och alkoholhalt, men TT är godare och har finare historia (TT är ju trots allt en stor del av svensk alkoholkultur), och jag tycker TT har en godare smak.

TT får betyg: + + + +
Guldkällan: + + +

Och eftersom de är så lika så väljer jag TT. Dessutom, när jag ser alla som dricker den nu så ser jag dem som hjärntvättade av 10-talets bästa reklamsätt: produktplacering.
Citera
2011-06-27, 15:04
Medlem
Bara prövat den svarta ännu
verkar som är något i den jag inte tål för dålig blev jag.
Dock blev inte han som fick resterade del av plattan dålig.
Citera
2011-06-28, 09:27
Medlem
Som sagt snygg burk och god smak, en annan favorit med snygg burk är "Åbro Lejon 5.9%" ligger på samma pris och har blivit en tradition hemma hos mig!
Citera
2012-04-20, 19:20
Medlem
alrajts avatar
Det är en bra öl , dricker Guldkällan just nu
Citera
2012-04-20, 20:36
Medlem
Tullamores avatar
Av princip undviker jag Åbro.
Citera
2012-06-07, 07:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Verkar gå bra för Guldkällan iaf.
Precis efter att Big Brother 2012 tagits slut så kommer de med en flaska med den vita varianten på Systembolaget. För visst var Guldkällan det öl som var produktplacerat i årets Big Brother, dvs det öl som de fick in i huset?

Kanske inte lika snygg som på burken faktiskt är, men man märker hur pass mycket godare en öl är på flaska jämfört med burk.
Dessutom håller den ett lågt pris, minns jag inte helt fel nu så kostade en 33 cl flaska 10 spänn och de är ju billigt, de brukar ju annars höja priset så fort de kommer till flaska känns det som.
Citera
2012-06-07, 12:58
Medlem
Fartgupps avatar
Tycker Guldkällan är helt ok och köper den då och då, både den svarta och den vita. Angående den vita så tycker jag normalt att öl med den alkoholhalten (och även en bit över) är tråkigt och smakarför lite, men guldkällan är ett undantag. Smakar mer och godare än flera ölsorter med högre alkoholhalt.
Citera
2012-06-07, 19:42
Medlem
rayraviolis avatar
Skål! Dricker en i skrivande stund. Det är ju inget spännande öl, men i det här billiga segmentet håller den sig bra tycker jag. Den vita är det som gäller. Den svarta tycker jag är lite spritig.
Citera
2013-03-05, 18:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Gillar inte Guldkällan, tycker den har en svårbeskrivlig äcklighet. Drack den med två bekanta i helgen varav en krögare med mycket stor ölvana, vi var helt överens om att Guldkällan var INTE något gott öl.
Citera
2017-02-22, 20:38
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Gillar inte Guldkällan, tycker den har en svårbeskrivlig äcklighet. Drack den med två bekanta i helgen varav en krögare med mycket stor ölvana, vi var helt överens om att Guldkällan var INTE något gott öl.

Minns att jag drack den sommaren 2014 då min tjej köpte hem öl från Danmarksbåten, har för mig att den var klart godkänd.
Citera
2017-02-22, 21:22
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Minns att jag drack den sommaren 2014 då min tjej köpte hem öl från Danmarksbåten, har för mig att den var klart godkänd.

Inte är det något fel på den, smakar som vilken vanlig pilsner som helst. Jag har bara druckit den vita burken än så länge, men den lite alkoholstarka varianten i de svarta burkarna ska också testas någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in