• 1
  • 2
2011-05-24, 16:59
Medlem
prinsessanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrooouw
Haha nej, nog för att man går ner i vikt, men när jag åt så och gick ner väldigt mycket så mådde jag skit. Jag kan nämligen inte äta mer än 1200kcal om dagen om jag vill gå ner med "blandad mat" så att säga.

Du får ju tänka på att du mår dåligt nu också. Vad jag förstår efter att ha läst dina inlägg är problemet för dig att behålla vikten. Det är kanske för att du hakar på en massa dieter och inte gör det till en livsstil att äta hälsosamt istället. Om du inte vill äta LCHF resten av ditt liv kommer du ju så småningom successivt att gå över till kolhydrater ändå. Går du inte ner på sikt om du tränar och äter allmänt nyttigt och låter det ta den tid det tar att gå ner? Varför ha så bråttom?
2011-05-24, 17:26
Medlem
tjompans avatar
Jag mådde precis som du i lite drygt en vecka. Det går över, stå ut
2011-05-24, 18:00
Medlem
carrooouws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessans
Du får ju tänka på att du mår dåligt nu också. Vad jag förstår efter att ha läst dina inlägg är problemet för dig att behålla vikten. Det är kanske för att du hakar på en massa dieter och inte gör det till en livsstil att äta hälsosamt istället. Om du inte vill äta LCHF resten av ditt liv kommer du ju så småningom successivt att gå över till kolhydrater ändå. Går du inte ner på sikt om du tränar och äter allmänt nyttigt och låter det ta den tid det tar att gå ner? Varför ha så bråttom?

Nja, jag gick upp när jag mådde dåligt för att jag var tvungen att äta en massa antidepressiva och de har en tendens att sabba ämnesomsättningen.
Jag vill ha ett livslångt sunt liv och en snabb bantning med att räkna kalorier fungerar på kort sikt för det har jag redan gått ner med, men det håller inte livet ut. LCHF känns som ett sunt och RÄTT sätt att äta på då vi är menade att äta så.
Anledningen till att jag vill gå ner är enbart av hälsoskäl, jag gillar min kropp tjock/mullig som den är och det gör min pojkvän också, men jag tänker på hälsan nu. Min mormor har fått diabetes typ II och jag vill inte hamna där när jag blir äldre, därför känns LCHF så rätt.
Det som inte känns rätt är alla hemska biverkningar som är nu

Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Jag mådde precis som du i lite drygt en vecka. Det går över, stå ut

Okej, då hoppas jag att det släpper nu då!
2011-05-24, 18:30
Medlem
prinsessanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrooouw
Nja, jag gick upp när jag mådde dåligt för att jag var tvungen att äta en massa antidepressiva och de har en tendens att sabba ämnesomsättningen.
Jag vill ha ett livslångt sunt liv och en snabb bantning med att räkna kalorier fungerar på kort sikt för det har jag redan gått ner med, men det håller inte livet ut. LCHF känns som ett sunt och RÄTT sätt att äta på då vi är menade att äta så.
Anledningen till att jag vill gå ner är enbart av hälsoskäl, jag gillar min kropp tjock/mullig som den är och det gör min pojkvän också, men jag tänker på hälsan nu. Min mormor har fått diabetes typ II och jag vill inte hamna där när jag blir äldre, därför känns LCHF så rätt.
Det som inte känns rätt är alla hemska biverkningar som är nu

Då hoppas jag att det snart blir bättre o håller tummarna för att det funkar! Kul att du hittat något som du tycker verkar bra
2012-01-07, 07:20
Medlem
Jag har själv börjat med LCHF nu och detta är min fjärde dag =)
Har haft otroligt svårt att går ner i vikt dem senaste 6 åren och har nu efter min första graviditet gått upp till 103 kg! Så nu är det verkligen på tiden att ta på sig hård handskarna. Nu ska jag ner ungefär 25-30 kg. Jag är 172 cm lång och då landar min vikt på runt 75-70 då ser jag riktigt fin ut i kroppen.

Har redan gått ner 3 kg på dem första 3 dagarna så jag hoppas att det rulla på nu i början med det överflödiga fettet! Känner mig riktigt glad att se resultat så fort men väntar på att söt suget ska ge med sig snart!

Första dagarna har vart förhållandevis bra mina mat portioner har minskat otrolig nu när jag får i mig ordentligt med fett, äter en portion mindre än min hand och det känns bra för mig orkar inte att få i mig mer. Andra dagen hade jag en otrolig huvudvärk och kroppen skrek efter socker verkligen, huvudvärken är borta nu men har lite söt sug kvar men de borde nog ge sig snart
2012-01-07, 14:03
Medlem
Dr.Glass avatar
Jag tycker klart att det verkar som om du får i dig för lite fett. Ett tips som jag kör med(har faktiskt börjat med LCHF för bara några dagar sedan) är ett stort glas med 50 % grädde(40% fetthalt) och 50 % kalorisnål blåbärssoppa från ekströms. Den ligger på ungefär 5g/100g kolhydrater.

Super gott och mycket fett!

Om du börjar tröttna på smörsmaken vid matlagning, t. ex. vid frukost, så kan jag tipsa om koncentrerad smörolja. Det finns att beställa på ica maxi. Den består av 100%( ) fett och smakar i stort sett ingenting.
2012-01-25, 22:21
Moderator
Evil Eds avatar
Det är ju bra att ni kommer in så där 8 månader senare... Huvudvärken har förhoppningsvis släppt.

LÅST.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in