Citat:
Ursprungligen postat av prinsessans
Du får ju tänka på att du mår dåligt nu också. Vad jag förstår efter att ha läst dina inlägg är problemet för dig att behålla vikten. Det är kanske för att du hakar på en massa dieter och inte gör det till en livsstil att äta hälsosamt istället. Om du inte vill äta LCHF resten av ditt liv kommer du ju så småningom successivt att gå över till kolhydrater ändå. Går du inte ner på sikt om du tränar och äter allmänt nyttigt och låter det ta den tid det tar att gå ner? Varför ha så bråttom?
Nja, jag gick upp när jag mådde dåligt för att jag var tvungen att äta en massa antidepressiva och de har en tendens att sabba ämnesomsättningen.
Jag vill ha ett livslångt sunt liv och en snabb bantning med att räkna kalorier fungerar på kort sikt för det har jag redan gått ner med, men det håller inte livet ut. LCHF känns som ett sunt och RÄTT sätt att äta på då vi är menade att äta så.
Anledningen till att jag vill gå ner är enbart av hälsoskäl, jag gillar min kropp tjock/mullig som den är och det gör min pojkvän också, men jag tänker på hälsan nu. Min mormor har fått diabetes typ II och jag vill inte hamna där när jag blir äldre, därför känns LCHF så rätt.
Det som inte känns rätt är alla hemska biverkningar som är nu
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Jag mådde precis som du i lite drygt en vecka. Det går över, stå ut

Okej, då hoppas jag att det släpper nu då!