2011-05-24, 11:03
Medlem
Hur skulle det fungera om man köpte 10 frön och en säck jord och sen gick ut i skogen och planterade dom och bara låter det vara?

Kommer det växa något och blir det något bra av det eller kommer dom bara vissna och dö?

Vilka frön ska man i så fall inhandla?

Tacksam för svar
Citera
2011-05-24, 11:07
Medlem
BenAsslicks avatar
Vad vill du odla, först och främst?
Citera
2011-05-24, 11:09
Medlem
Roxorzs avatar
Det går nog, hjälp oss lite och säg vad du hade tänkt odla
Citera
2011-05-24, 11:11
Medlem
CB antar jag?

Om dem mot förmodan klarar sig från att bli upptäckta och skadedjur m.m
Så tvekar jag på att dem kommer hinna blomma innan det blir för kallt, med tanke på att vi snart är inne i Juni.
Men om du ska göra ett försök så satsa på en AF-strain (autoflowering), vilken som helst.
Citera
2011-05-24, 11:12
Medlem
Ber om ursäkt, CB gällde det Så frågan är om det finns några frön jag kan köpa och sen bara plantera ut och som såklart hinner blomma innan sommaren är slut?
Citera
2011-05-24, 12:09
Medlem
TwentyPastFours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Ber om ursäkt, CB gällde det Så frågan är om det finns några frön jag kan köpa och sen bara plantera ut och som såklart hinner blomma innan sommaren är slut?
Ja, i stort sett alla autoblommande strains blir klara på 8-10 veckor (från frö till skörd). Det enda problemet med din plan är att det finns risk att de torkar ut om det går för lång tid utan regn.
Citera
2011-05-24, 12:15
Medlem
jo men lite vatten kan man ju åka ut och bjuda dom på.
Men vilka frön är autostrains på då? Jag kan ju inget sådant. Ska man köpa såna där lowryders kanske?
Citera
2011-05-24, 12:26
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMind
CB antar jag?

Om dem mot förmodan klarar sig från att bli upptäckta och skadedjur m.m
Så tvekar jag på att dem kommer hinna blomma innan det blir för kallt, med tanke på att vi snart är inne i Juni.
Men om du ska göra ett försök så satsa på en AF-strain (autoflowering), vilken som helst.

Varför skulle dem inte hinna att blomma klart?
Ända skillnaden är ju att dem inte blir lika stora.
Citera
2011-05-24, 12:33
Medlem
men vilka ska man ta som är sådär auto då? Tänkte handla på sensimilla som har reklam härintill, är dom ok eller? Och vilka ska jag i så fall välja? Helst inte dom dyraste.
Citera
2011-05-24, 12:48
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
men vilka ska man ta som är sådär auto då? Tänkte handla på sensimilla som har reklam härintill, är dom ok eller? Och vilka ska jag i så fall välja? Helst inte dom dyraste.

Alla autos går bra att köpa. Bara att välja och vraka!
Citera
2011-05-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Alla autos går bra att köpa. Bara att välja och vraka!

Står ju inte om det är automatlåda eller manuell på alla
Citera
2011-05-24, 13:22
Medlem
Kloklipparens avatar
Om du planterar på en plats som växterna trivs på så kan du säkert få det att växa år efter år.

Men när det gäller Cannabis så måste du välja en bra sort som kan hinner blomma klart i vårt kalla klimat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in