2011-05-24, 14:53
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Står ju inte om det är automatlåda eller manuell på alla
http://www.pickandmixseeds.co.uk/collections/autoflowering-seeds

Bara att välja och vraka
Citera
2011-05-24, 15:16
Medlem
Menar du att du ska plantera ett frö sen skita där du planterat, som näring då eller?
Det står alltid om det är autoflowering, tex shot adrenaline autoflower. Annars står det bara Strain sen om det är feminized eller original.
Citera
2011-05-27, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ingen-kommentar
Menar du att du ska plantera ett frö sen skita där du planterat, som näring då eller?
Det står alltid om det är autoflowering, tex shot adrenaline autoflower. Annars står det bara Strain sen om det är feminized eller original.

Jag tror han menar att han sår fröna och sen låter det vara.

Snor tråden lite. Behöver man mycket jord för att odla? Tänkte sätta några frön uppe på ett berg i närheten då jag bor hemma och min mor anser att cannabis är ungefär livsfarligt.
Citera
2011-05-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte

Bara att välja och vraka
http://www.herbiespicknmixseeds.com/search?brand=&type=&indoor_outdoor=&height=&photop eriod=Autoflowering&flowering_time=&indica_sativa= &cup_winner=&price=

där kan du få short ryder regs för 17 kr st..
Citera
2011-05-29, 14:18
Medlem
Det fungerar naturligtvis, cannabis växer ju trots allt vilt. Men ju bättre du sköter om plantorna desto bättre resultat får du.
När det gäller mängd av jord som nån frågade efter, så är det väl så att lite jord => lite plats för rötter => små plantor.
Cannabis är ju ogräs och väldigt livskraftiga. Det är alltså svårt att få det att INTE växa.
Citera
2011-06-11, 19:20
Medlem
broadmans avatar
Citat:

Bara att välja och vraka
Hur ska man kunna välja bland alla dessa, finns ju hundratals

Kan du ge ett tips om jag vill ha en perenn, jag har ett säkert odlingsställe utomhus och vill ha möjligheten att den återkommer flera år om det är möjligt..

priset spelar ingen roll
Senast redigerad av broadman 2011-06-11 kl. 19:22.
Citera
2011-06-11, 19:32
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Hur ska man kunna välja bland alla dessa, finns ju hundratals

Kan du ge ett tips om jag vill ha en perenn, jag har ett säkert odlingsställe utomhus och vill ha möjligheten att den återkommer flera år om det är möjligt..

priset spelar ingen roll

Cannabis är en 1-årig växt.
Citera
2011-06-11, 19:36
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Cannabis är en 1-årig växt.
Ingen sort som lätt självsår sig då?
Citera
2011-06-11, 19:37
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ingen sort som lätt självsår sig då?

Lös ett par regular seeds!
Hoppas på att du får ett par hanar och resten honor. Därefter kommer honorna spotta ut frön i mängder.
Dock blir det inte lika mycket röka som det hade blivit ifall honan inte blivit pollinerad.
Citera
2011-06-11, 19:44
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Lös ett par regular seeds!
Hoppas på att du får ett par hanar och resten honor. Därefter kommer honorna spotta ut frön i mängder.
Dock blir det inte lika mycket röka som det hade blivit ifall honan inte blivit pollinerad.
ok då är jag med man spar helt enkelt största delen av blommorna för att hoppas på pollinering och återväxt istället för att röka upp det
Citera
2011-06-11, 19:59
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
ok då är jag med man spar helt enkelt största delen av blommorna för att hoppas på pollinering och återväxt istället för att röka upp det

Du köper 10st regular frön och plantera alla i samma utrymme. Sen sköter naturen sitt!
Sen tar du alla frön du ser och planterar om dem!
Citera
2011-06-11, 20:58
Medlem
broadmans avatar
Har tittat lite och hittade White Widow, verkar vara en tålig sort, blomningstiden är lång ca 80 dagar.

Planen är att använda en tredjedel av blommorna och hoppas på återväxt. Växtzon 3 - kustnära ska sätta i ett soligt läge där det varit kompost förr så förutsättningarna är goda.

dessutom är det trevligt att påta i jorden
Senast redigerad av broadman 2011-06-11 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in