2011-05-24, 02:26
Medlem
cyfiawnders avatar
Om de existerar borde man ju kunna få fram en. Här kanske?

http://www.letsgetfreestuff.com/play...ija_board.html
Senast redigerad av cyfiawnder 2011-05-24 kl. 03:13.
Citera
2011-05-24, 02:30
Medlem
Meloners avatar
Your point is?

De som tror på dem tror också att de kan framkalla en ande och tror att de är närvarande när de gör det.
Om man inte tror på dem så säger man att det inte går och alla som tror på det inbillar sig bara.

Vad är poängen med diskussionen? Går inte att bevisa något som påstås vara utanför våran värld ändå.

(Jag tror alltså inte på sådant trams)

EDIT: Ah, luriga fan la till en länk sen. Nej, det går inte och om du faktiskt tror att det går är du lite småkonstig och troligtvis jäkligt korkad
Citera
2011-05-24, 02:33
Medlem
cyfiawnders avatar
De som inte tror på dem försöker nog inte framkalla en ande. Jag själv tror varken det ena eller det andra så jag kan tänka mig ett försök.
Citera
2011-05-24, 02:39
Medlem
MinawaHs avatar
Vad är poängen? :P
alltså även om man nu lyckas framkalla en "ande"
tror du verkligen du kommer vara glad och fascinerad? :P
om man lyckas tror ja inte det blir en vacker syn ^^
Citera
2011-05-24, 02:42
Medlem
cyfiawnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinawaH
Vad är poängen? :P
alltså även om man nu lyckas framkalla en "ande"
tror du verkligen du kommer vara glad och fascinerad? :P
om man lyckas tror ja inte det blir en vacker syn ^^

Jag förväntar mig ingen vacker syn. Bara ett resultat. Hur jag reagerar om jag lyckas vet jag inte.
Citera
2011-05-24, 05:02
Medlem
Viktor.Hs avatar
om nån lyckas säg gärna till
Citera
2011-05-24, 08:53
Medlem
echelonxs avatar
Om du har ett högt medvetande... Framkalla anden genom att visualisera att den går in i rummet, ropa på den mentalt eller visualisera hur den manifesteras i rummet. Men det går alltid att försöka ändå...

Annars tror jag att du får sitta med ritualer och liknande.

Vanliga andar är tråkiga och oftast mest irriterande. Jag rekommenderar gudomar och änglar.
Citera
2011-05-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Om du har ett högt medvetande... Framkalla anden genom att visualisera att den går in i rummet, ropa på den mentalt eller visualisera hur den manifesteras i rummet.
Haha, vafan? Så sådant man visualiserar existerar i verkligheten också? Hahaha.. Varför smakar inte min imaginära pizza någonting för isåfall? :S
Citera
2011-05-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Haha, vafan? Så sådant man visualiserar existerar i verkligheten också? Hahaha.. Varför smakar inte min imaginära pizza någonting för isåfall? :S

Du inser att när man jobbar med sånt här så kommer man inte få fram något som är solitt som en pizza och som du kan skaka hand med och ha en helt normal konversation med?

Om din imaginära pizza inte smakar någonting så får du nog träna lite på din visualiseringsteknik
Citera
2011-07-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyfiawnder
Jag förväntar mig ingen vacker syn. Bara ett resultat. Hur jag reagerar om jag lyckas vet jag inte.

Vet att det kan bli svårt att bli av med dem och att de kan ställa till.
Citera
2011-07-16, 09:41
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyfiawnder
De som inte tror på dem försöker nog inte framkalla en ande. Jag själv tror varken det ena eller det andra så jag kan tänka mig ett försök.

Det finns skillnad på att inte tro på spökens existens, och att tro att spöken inte existerar. Skillnaden är:

1) ~T(EX)(Sx)
2) T(~Ex)(Sx)

(där "~" är en negation, "T"="Tror", "Ex"="Det existerar ett ting", "Sx"= "Ting som är ett spöke")

Om du tror, att spöken inte existerar, så tror du inte heller att spöken existerar. Men om du inte tror, att spöken existerar, så tror du inte nödvändigvis, att spöken inte existerar. Så faktiskt, så tror du inte att spöken existerar, men du tror inte, att spöken inte existerar, då du är agnostiker. (förlåt kosseknullariet, jag ville bara undvika evt. misförstånd)

Ps. du kan endast frammana tankespöken.
Citera
2011-07-16, 09:43
Medlem
Nej det går inte framkalla en ande, de bestämmer själva när de ska komma och inte, men är man öppen(att man ser, känner, vet deras närvaro) så samlas de gärna hos den människan, många för att få hjälp över, men också för att hälsa till anhöriga och så.

Sen medium som har seanser, andarna vet att mediumet ser, hör, känner av dem, så det är därför de dyker upp, men tror att en del också går besvikna därifrån, då de inte fått kontakt med just sin ande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in