2014-11-15, 18:43
Medlem
Dagen efter får man dock en extremt skön "bakfylla". Man är väääääldigt vardagssocial tycker jag och småsnackig. Var och träffade en gammal polare precis på mitt initiativ och man får en yes-man känsla.

Gör ett nytt försök ikväll. Detta var nog rätt beroendeframkallande faktiskt; kommer säkert slänga i mig uppåt 7-9 gram ikväll men efter detta tar jag paus i 2-3 veckor och kör varannan vecka istället så man inte bygger så hög tolerans (famous last words).
Citera
2014-11-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikos555
Dagen efter får man dock en extremt skön "bakfylla". Man är väääääldigt vardagssocial tycker jag och småsnackig. Var och träffade en gammal polare precis på mitt initiativ och man får en yes-man känsla.

Gör ett nytt försök ikväll. Detta var nog rätt beroendeframkallande faktiskt; kommer säkert slänga i mig uppåt 7-9 gram ikväll men efter detta tar jag paus i 2-3 veckor och kör varannan vecka istället så man inte bygger så hög tolerans (famous last words).

Väldigt högdoserat.. men man mår riktigt fint just dagen efter mjuk och go i kroppen, dock kör jag på baclofen har bara tagit phenibut några gånger. Baclofen är i mitt fall bättre
Citera
2014-11-15, 19:53
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikos555

Har för mig jag läst om ett "doseringstak" på 3gram, där högre dosering inte ger någon effekt.
Hittor dock inget när jag söker nu, jag kanske har drömt det.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Väldigt högdoserat.. men man mår riktigt fint just dagen efter mjuk och go i kroppen, dock kör jag på baclofen har bara tagit phenibut några gånger. Baclofen är i mitt fall bättre

Blackofen har väl starkare effekt?
Citera
2014-11-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Har för mig jag läst om ett "doseringstak" på 3gram, där högre dosering inte ger någon effekt.
Hittor dock inget när jag söker nu, jag kanske har drömt det.

Blackofen har väl starkare effekt?

Ja den är ju mer potent. Man behöver inte dosera i gram så att säga. Jag brukar ta 50mg x2 så 100mg vid 2 tillfällen fungerar utmärkt
Citera
2014-11-16, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja den är ju mer potent. Man behöver inte dosera i gram så att säga. Jag brukar ta 50mg x2 så 100mg vid 2 tillfällen fungerar utmärkt

Samma, bakfylle effekt, toleransuppbygnad me det? Är det en delad tolerans med baklofen och phenibut?, alltså om jag har tolerans mot phenibut, har jag då en viss tolerans mot baklofen?
Senast redigerad av Fuzzyy 2014-11-16 kl. 03:37.
Citera
2014-11-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Samma, bakfylle effekt, toleransuppbygnad me det? Är det en delad tolerans med baklofen och phenibut?, alltså om jag har tolerans mot phenibut, har jag då en viss tolerans mot baklofen?

Den slår på samma receptor delvis så det borde vara så, skulle överlåta svaret till Slingshot som är expert
Citera
2014-11-16, 13:49
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Baclofen går på GabaB, det gör också Phenibut i doser under 1 g, tar du större doser än så går phenibut även på GabaA. Så ja tyvärr, det är korstolerans mellan dessa två. Du måste variera mellan GabaA och GabaB, t ex alkohol och benzo går på GabaA. Akta dej för att förstöra dina GabaB-receptorer, det kan bli permanenta skador.
Citera
2014-11-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Baclofen går på GabaB, det gör också Phenibut i doser under 1 g, tar du större doser än så går phenibut även på GabaA. Så ja tyvärr, det är korstolerans mellan dessa två. Du måste variera mellan GabaA och GabaB, t ex alkohol och benzo går på GabaA. Akta dej för att förstöra dina GabaB-receptorer, det kan bli permanenta skador.

Hur 'enkelt' förstörs receptorerna?
Citera
2014-11-16, 15:37
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Hur 'enkelt' förstörs receptorerna?
för mig tog det ett år på phenibut onsd, lörd.
Citera
2014-11-16, 18:23
Medlem
Citat:
för mig tog det ett år på phenibut onsd, lörd.

Oj, De lilla jag läst rekomennderar folk 1-2 gånger i veckan, trodde det krävdes att man doserade dagligen.
Citera
2014-11-22, 20:40
Medlem
AshbergSerDigs avatar
3dje dagen på 5-6 skopor (som är med från bulkpowders) om dagen. Märker att när jag spelar tvspel så blir jag helt.. "stirrig".. Så som man blir av tjack typ, fast med en trött uppsyn.
Tvspel man gillar och kämpar med orsakar ett stort flöde av dopamin, det är fakta (därav blir folk tvspelsberoende). Tillsammans med phenibutets dopaminflöde känner jag mig nice som faen.

Citat:
Akta dej för att förstöra dina GabaB-receptorer, det kan bli permanenta skador.

för mig tog det ett år på phenibut onsd, lörd
.

Vad är detta för skador? Hur yttrar de sig?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "skador".
Citera
2014-11-22, 20:55
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
3dje dagen på 5-6 skopor (som är med från bulkpowders) om dagen. Märker att när jag spelar tvspel så blir jag helt.. "stirrig".. Så som man blir av tjack typ, fast med en trött uppsyn.
Tvspel man gillar och kämpar med orsakar ett stort flöde av dopamin, det är fakta (därav blir folk tvspelsberoende). Tillsammans med phenibutets dopaminflöde känner jag mig nice som faen.

Vad är detta för skador? Hur yttrar de sig?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "skador".

Jag får inte längre någon eufori, glädje eller positiv respons av Phenibut, för att mina gabaB-receptorer har nedreglerats / förstörts / skadats permanent. Så tolkar jag det iallafall.

Trots doser på över 3 g phenibut är det enda som händer att jag somnar och sover 15 timmar.

Att jag sedan går omkring med en ständig ångest pga låga gabaB-nivåer är inte heller så roligt. Så trots mitt från början relativt försiktiga användande av Phenibut, så har jag skadats för livet.
Senast redigerad av tgv23000 2014-11-22 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in