2012-11-18, 15:31
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mjo.

Phenibut påverkar dopamin plus GABA-A i höga doser vilket inte baklofen gör men baklofen är mkt mer potent per mg än Phenibut.
Phenibut smakar enligt mig för dåligt för att orka tas.. men har ett 30-tal baklofen hemma nu, 10 mg tror jag dom är på, kan jag ta typ 100 mg och bli små skön som på phenibut?
Citera
2012-11-18, 15:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Phenibut smakar enligt mig för dåligt för att orka tas.. men har ett 30-tal baklofen hemma nu, 10 mg tror jag dom är på, kan jag ta typ 100 mg och bli små skön som på phenibut?

Inte som Phenibut men det är lite ångestdämpande o allmän skön känsla på 100 mg + doser baklofen, tar 2 timmar innan det börjar verka.

Ta det gärna ihop med alkohol, blir lite som gobbe faktiskt.
Citera
2012-11-23, 17:23
Medlem
Novemberaftons avatar
Hej jag är ny på fb.

Jag funderar på phenibut i jämförelse med andra downers. Hur mycket snabbare går tillvänjningen jämfört med t.ex bens och z? Försöker trappa ner på dem nu och pheni är en grymt ersättning mot symptomen ångest- sömn och -depp. Är det en bra ide eller? Man riskerar kanske att bli ännu mer fast på pheni sen istället? Med en ännu fetare at? Låter nästan så ibland i trådar, som om det skulle va brantare tollerans än på gobbe t.om, nån som vet?

pz
Citera
2012-11-24, 15:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novemberafton
Hej jag är ny på fb.

Jag funderar på phenibut i jämförelse med andra downers. Hur mycket snabbare går tillvänjningen jämfört med t.ex bens och z? Försöker trappa ner på dem nu och pheni är en grymt ersättning mot symptomen ångest- sömn och -depp. Är det en bra ide eller? Man riskerar kanske att bli ännu mer fast på pheni sen istället? Med en ännu fetare at? Låter nästan så ibland i trådar, som om det skulle va brantare tollerans än på gobbe t.om, nån som vet?

pz

Mkt mkt snabbare än benso och toleransökningen på Phenibut ökar markant snabbt, du kan MAX ta det 5 dagar i sträck om du ska använda det och ha en paus på 2 dagar.

At:n på höga doser Phenibut 24/7 ger en at likt GHB eftersom Phenibut påverkar GABA-B även A på högre doser, så ta det lugnt, det är potenta grejer.

Phenibut kastrerar/fuckar upp dina GABA-B-receptorer mkt mkt fortfarare än GHB.
Citera
2012-11-24, 21:18
Medlem
Novemberaftons avatar
Tack för svar! Det låter galet om pheni decimerar GABA-B receptorer mer än gobbe? Hur tusan kan det då slinka igenom alla system och säljas som kosttilllskott??? Är det för att det är från Ryssland och västeuropa har noll koll på deras mediciner kanske? Dem har utvecklat en hel del droger som är relativt okända i väst. Ryssarna fixar och trixar mer, slänger ihop fenetylringar med aminosyror och ser vad som händer! Men kan pheni alltså vara farligare än gobbe eller bens liksom????

Hittade en intressant publikation med tonvis källor om phenibut från ett ryskt institut i experimentell psykofarmakologi som bla jämför det med diazepam. Det är okay om jag länkar eller? Kanske intressant i tråden om nån vill läsa och diskutera mer om phenibut? Det är ju intressant med farmakologi!

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1....tb00211.x/pdf
Citera
2012-11-25, 08:14
Medlem
BambiCliffs avatar
Utan att ha testat detta.. Men i mina öron låter pregabalin som nått mycke bättre.. Men va fan vet jag hehe. Lyrica är ju underbart iaf Gobbe i tabbletform. Synd ba på det där med toleransen
Citera
2012-11-25, 09:37
Bannlyst
Hur ser tolerans utveckling ut om man brukar det 1 gång/vecka?
Citera
2012-11-25, 12:35
Medlem
Novemberaftons avatar
Citat:

Enligt studien ovan iaf så behöver dosen höjas med 25-33% efter 2 veckors användande. Så 1 gång/vecka borde ju inte va några problem alls.
Citera
2012-11-25, 16:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novemberafton
Tack för svar! Det låter galet om pheni decimerar GABA-B receptorer mer än gobbe? Hur tusan kan det då slinka igenom alla system och säljas som kosttilllskott??? Är det för att det är från Ryssland och västeuropa har noll koll på deras mediciner kanske? Dem har utvecklat en hel del droger som är relativt okända i väst. Ryssarna fixar och trixar mer, slänger ihop fenetylringar med aminosyror och ser vad som händer! Men kan pheni alltså vara farligare än gobbe eller bens liksom????

Hittade en intressant publikation med tonvis källor om phenibut från ett ryskt institut i experimentell psykofarmakologi som bla jämför det med diazepam. Det är okay om jag länkar eller? Kanske intressant i tråden om nån vill läsa och diskutera mer om phenibut? Det är ju intressant med farmakologi!

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1....tb00211.x/pdf

Jo men så är det i alla fall och jag är ett levande exempel på det, finns massa info att läsa om toleransutveckligen på Phenibut på Bluelight o hur pass mkt det fuckar dina GABA-B receptorer snabbt vid höga doser o missbruk.

Gobbe påverkar inte alls GABA-B lika mkt som Phenibut utan det påverkar massa andra receptorer samtidigt som opiod-receptorn, serotonin, dopamin, glutamin etc.

Phenibut är läkemedelsklassat i Sverige idag så det är inte fritt fram att beställa.

Att ta Phenibut då o då för att dämpa ångest är ett utmärkt alternativ till benso, ihop med alkohol ger det också lite gobbe-känsla faktiskt men inte alls som gobbe.

Citat:
Ursprungligen postat av BambiCliff
Utan att ha testat detta.. Men i mina öron låter pregabalin som nått mycke bättre.. Men va fan vet jag hehe. Lyrica är ju underbart iaf Gobbe i tabbletform. Synd ba på det där med toleransen

Phenibut är inte alls som GHB, utmärkt att ta till gobbe-avtändningar dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte

Inte nämnvärt alls.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-25 kl. 16:28.
Citera
2012-11-25, 16:49
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambiCliff
FAst nu är ju phenibut oftast i pulverform och smakar äckligare än lite utblandat kina GBL men inte samma rus alls, phenibut ger ett subtilt stillande av drogsuget bara. skönt ihop med brass och benso.
Citera
2012-11-25, 16:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
FAst nu är ju phenibut oftast i pulverform och smakar äckligare än lite utblandat kina GBL men inte samma rus alls, phenibut ger ett subtilt stillande av drogsuget bara. skönt ihop med brass och benso.

Nej går inte att jämföra för fem öre, duger bara till gobbe-avtändningar för min del o ångest på höga doser när jag har vilat mina stackars GABA-B receptorer ett tag.

Har du testat baklofen än btw i hög dos?
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-25 kl. 17:01.
Citera
2012-11-25, 19:47
Medlem
Novemberaftons avatar
Tycker ni baklofen och pheniut är lika varandra eller? Skillnader/likheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in