Citat:
Ursprungligen postat av Novemberafton
Tack för svar! Det låter galet om pheni decimerar GABA-B receptorer mer än gobbe? Hur tusan kan det då slinka igenom alla system och säljas som kosttilllskott??? Är det för att det är från Ryssland och västeuropa har noll koll på deras mediciner kanske? Dem har utvecklat en hel del droger som är relativt okända i väst. Ryssarna fixar och trixar mer, slänger ihop fenetylringar med aminosyror och ser vad som händer!

Men kan pheni alltså vara farligare än gobbe eller bens liksom????
Hittade en intressant publikation med tonvis källor om phenibut från ett ryskt institut i experimentell psykofarmakologi

som bla jämför det med diazepam. Det är okay om jag länkar eller? Kanske intressant i tråden om nån vill läsa och diskutera mer om phenibut? Det är ju intressant med farmakologi!
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1....tb00211.x/pdf
Jo men så är det i alla fall och jag är ett levande exempel på det, finns massa info att läsa om toleransutveckligen på Phenibut på Bluelight o hur pass mkt det fuckar dina GABA-B receptorer snabbt vid höga doser o missbruk.
Gobbe påverkar inte alls GABA-B lika mkt som Phenibut utan det påverkar massa andra receptorer samtidigt som opiod-receptorn, serotonin, dopamin, glutamin etc.
Phenibut är läkemedelsklassat i Sverige idag så det är inte fritt fram att beställa.
Att ta Phenibut då o då för att dämpa ångest är ett utmärkt alternativ till benso, ihop med alkohol ger det också lite gobbe-känsla faktiskt men inte alls som gobbe.
Citat:
Ursprungligen postat av BambiCliff
Utan att ha testat detta.. Men i mina öron låter pregabalin som nått mycke bättre.. Men va fan vet jag hehe. Lyrica är ju underbart iaf

Gobbe i tabbletform. Synd ba på det där med toleransen
Phenibut är inte alls som GHB, utmärkt att ta till gobbe-avtändningar dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte
Hur ser tolerans utveckling ut om man brukar det 1 gång/vecka?
Inte nämnvärt alls.