• 1
  • 2
2011-05-24, 07:41
Bannlyst
Hur ser rabbinen i synagogan på det faktum att du suger kuk? Är homosexualitet accepterat eller föraktat bland judar i allmänhet?

OT:För min egen del så får du vara hur mycket judisk bög som du vill, det ingår ändå inte i min ambitiösa livsplan att träffa dig, dock känner jag inte nåt hat.
Citera
2011-05-24, 08:13
Medlem
unsungs avatar
Detta har inget med Judiska maktförhållanden att göra.
-> Socialantropologi och etnologi

// moderator
Citera
2011-05-24, 10:36
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
Som rubriken säger. Jag är rik med karakteristiska judiska drag men jag är också bög,
gör det mig generellt sett som en mindre värd människa eller tar faktumet bög och jude ut varandra?

Nej, det är två stora fördelar. Gå med i ett riksdagsparti.
Citera
2011-05-24, 20:20
Medlem
Citat:
Anledningen till att folk generellt sett inte gillar oss är då vi är födda med en frodsam målmedvetenhet. Judar är generellt sett inte intresserade av människor som inte ingår i deras plan att dem dit dem önskar. Detta kan irritera den vanliga europén som kraftlöst blir distraherad av var människa och händelse som passerar.

Egentligen är det rätt så intressant med hur många judar som man träffar på överallt. Jättemånga har någon släkting som är av judisk härkomst eller så är ni bara i ständig rörelse. Ni verkar också vara rätt så målmedvetna och vet mer hur spelet ska spelas. Förmodligen har det att göra med att ni fokuserar på det som funkar. Ni tillåts nog också mer att gå igenom flera existentiella faser där ni övervinner hinder. Dessutom har ni många gånger en laganda, svenskar äter svenskar många gånger...

Har en väldigt avlägsen släktgren som var lite judisk och alla blev extremt framgångsrika eller lite smågalna men driv i dem var det i alla fall. Yepp inom vissa grupper är det säkert extra fult att vara bög och jude. Det blir liksom som att bryta mot 2 taboos. Man får en bild av någon excentrisk konstnär
Citera
2011-05-24, 22:54
Medlem
0dens avatar
Det är inte många inlägg här som är OnT ser jag... Jag personligen gillar varken judar eller bögar, så för mig kan du gärna få en enkelbiljett till gaskammaren. Men kom ihåg att värden alltid är subjektiva. För en annan person kanske du t.o.m. är värd mer än den store, starke, ariske 0den. Den personen har så klart fel (enligt mig) men det är en annan historia. Mitt svar blir således dum fråga, vem bryr sig eller du har det värde du anser att du bör ha. Välj själv.
Citera
2011-05-26, 15:15
Medlem
Nahals avatar
Det bor otroligt mycket bögar i Tel Aviv.

http://www.gaytelaviv.net/english/
Citera
2011-05-26, 15:44
Medlem
Caparzos avatar
Vad menar du med att jude och bög tar ut varandra. Försöker du antyda att homosexuella är mindre värda och judar är mer värda än goyim? Jag tycker Judar är mycket duktiga på att tjäna bra med pengar. Homosexuella har jag inget emot.
Citera
2011-05-27, 10:36
Medlem
BandieraRossas avatar
Vilken perfekt kombination i dagens Sverige; judebög är precis det man vill vara, särskilt om man på ett eller annat sätt jobbar inom media, för då är du orörbar.
Citera
2011-05-30, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vad menar du med att jude och bög tar ut varandra. Försöker du antyda att homosexuella är mindre värda och judar är mer värda än goyim? Jag tycker Judar är mycket duktiga på att tjäna bra med pengar. Homosexuella har jag inget emot.
Jag tror han menar lite som matematikens lagar, - * -=+
Citera
2011-06-14, 18:34
Medlem
Zorroo5s avatar
Citat:
Som rubriken säger. Jag är rik med karakteristiska judiska drag men jag är också bög,
gör det mig generellt sett som en mindre värd människa eller tar faktumet bög och jude ut varandra?

Alla människor är lika mycket värda
Citera
2011-07-19, 11:15
Medlem
el henkos avatar
Kolla in Alan Ginsberg
Citera
2013-11-05, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Hur ser rabbinen i synagogan på det faktum att du suger kuk?
Han tycker troligtvis att det är okej med tanke på att han själv suger barnpenis:
Citat:
The ancient method of performing metzitzah—metzitzah b'peh, or oral suction[22][23]—has become controversial. The process has the mohel suck blood from the circumcision wound on the baby's penis. Evidence suggests that the practice poses a serious risk of spreading herpes to the infant.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah

Citat:
Är homosexualitet accepterat eller föraktat bland judar i allmänhet?
Accepterat, givetvis!

Rabbis to Boy Scouts: Lift ban on gay members
Citat:
More than 500 rabbis and cantors urged the Boy Scouts of America to drop its ban on homosexual members when the youth group’s National Council convenes in Dallas this week.

Representatives of the Reform, Conservative and Reconstructionist movements signed the letter, which was coordinated by the Religious Action Center for Reform Judaism and sent to the BSA leadership on Tuesday night.
http://www.jta.org/2013/05/22/news-o...on-gay-members

Citat:
Rabbi Denise Eger of Congregation Kol Ami in West Hollywood and President of the California Board of Rabbis – and an out lesbian – says in her video, “As a rabbi, I want you to know that anybody who tells you that God condemns you is just plain wrong.”
http://jwa.org/blog/it-gets-better-where-are-jews

Jewish Gays Celebrate ‘Freedom’
Citat:
Goltsman met her current partner, Barbara Freedman, more than a decade ago at Congregation Beth Simchat Torah, the city’s LGBT synagogue, and began dating her seriously in 2005.
Citat:
Earlier last weekend, the couple joined nearly 700 other members of New York’s gay, Jewish community at CBST’s annual Pride Shabbat, a festive occasion even in normal years, but even more ecstatic this year as it coincided with the bill’s passage. At one point, Rabbi Sharon Kleinbaum, the synagogue’s senior rabbi, announced from the pulpit that the measure had gained the votes it needed to put it over the edge, eliciting shouts, applause and tears of joys from congregants.
http://www.thejewishweek.com/news/ne...ebrate_freedom

Citat:
Steven Greenberg (born June 19, 1956) is an American rabbi with a rabbinic ordination from the Orthodox rabbinical seminary of Yeshiva University (RIETS). He is generally described as the first openly gay Orthodox Jewish rabbi, since he publicly disclosed he was gay in an article in the Israeli newspaper Maariv in 1999 and participated in a 2001 documentary film about homosexual men and women raised in the Orthodox Jewish world.[1]
Citat:
Greenberg is a Senior Teaching Fellow and Director of Diversity Project at CLAL – the National Jewish Center for Learning and Leadership, and the author of the book “Wrestling with God and Men: Homosexuality in the Jewish Tradition” which received the Koret Jewish Book Award for Philosophy and Thought in 2005.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Greenberg_(rabbi)

Jag har dessutom skrivit om väldigt många ortodoxa judar som avslöjats som homosexuella pedofiler:

https://www.flashback.org/sp45293159
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in