2011-05-23, 18:26
Bannlyst
Jag är less på att höra ''Varför letade du inte upp en gammal tråd istället för att posta en ny? Här finns en! www.flashback/834749.com (5år gammal).

Och alla dessa ''Men behövde detta verkligen en egen tråd?''

Ni beter er som att en tråd är någonting det tar slut på, som att man förstör miljön genom att starta en ny tråd.

Man får snabbare svar + det är lättare att hålla reda på saker och ting, varför beter folk sig såhär?!
Citera
2011-05-23, 18:30
Medlem
Därför vi inte vill ha 50trådar om personer som ber om att bygga en dator åt dom för 10k.
Citera
2011-05-23, 21:22
Medlem
Det är en balansgång. Flashback är inte bara till för att du ska kunna fråga och få svar, utan man ska även kunna söka information. Det blir otroligt jobbigt om folk startar nya trådar om allt. Jag håller med om att det ibland är lite för kinkigt på detta, men jag förstår också poängen med det.
Citera
2011-05-23, 21:26
Medlem
Tittade lite närmre på dina trådstarter, och jag är ju inte förvånad över att du får höra det här. Många av dina trådstarter är helt onödiga. Flashback är inte det nya google.
Citera
2011-05-23, 22:33
Medlem
negerbarns avatar
Det finns redan en tråd om denna, och den är sammanfogad med en nyare tråd om samma ämne, eftersom båda behandlade samma fråga.

https://www.flashback.org/t149221

Citera
2011-05-23, 22:39
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaWildberries
Jag är less på att höra ''Varför letade du inte upp en gammal tråd istället för att posta en ny? Här finns en! www.flashback/834749.com (5år gammal).

Ni beter er som att en tråd är någonting det tar slut på, som att man förstör miljön genom att starta en ny tråd.

Man får snabbare svar + det är lättare att hålla reda på saker och ting, varför beter folk sig såhär?!
För att många diskussioner har redan tagits, så istället för att starta en ny tråd, som efter 10 sidor har upprepat det som redan fanns i en gammal tråd, så kan man söka på en tråd, läsa igenom den, hitta svaren man behöver där och inte låta som en repig LP-skiva som har fastnat i en loop.

Det är irriterande för de som varit på forumet ett tag, eftersom en del saker återkommer med jämna mellanrum, och man tröttnar på att höra samma diskussion för tredje gången i rad. Det finns användare som svarat på sådana typiska trådar genom att helt enkelt kopiera in sitt eget svar från en tidigare tråd, och visar på att den frågan har redan ställts, och den har redan besvarats, kom upp med något nytt.

En massa trådstarter som handlar om samma sak, gör det också svårare att söka fram den rätta tråden, där alla svaren och den tidigare diskussionen finns.
Så om du gnäller på att du startar en ny tråd eftersom det är så svårt att hitta den gamla, så bidrar du bara till problemet.
Citera
2011-05-25, 23:11
Medlem
Chrysoss avatar
Citat:

hahah dagens garv, ne men det är för att folk som immigrerar från olika delforum för att enbart ställa en fråga ska lära sig söka och på så sätt få lite ordning på fb. Ta träningsforat, det startas dagligen 10 trådar om hur man får magrutor på 2 dagar etc.
Citera
2011-05-26, 09:46
Medlem
Combots avatar
Jag håller med Jecke, om det finns färska trådar som
behandlar frågeställningarna.

Men det finns många fall där moderatorerna är onödigt
krystade och byråkratiska, att man ska leta upp gamla trådar.

Jag fick upp denna text på ett väldigt stort engelskt datorforum,
när jag försökte svara i en gammal tråd:
Notice: The last post in this thread was 221 days ago. If your post is not directly related to this discussion please consider making a new thread.

Det var det vettigaste jag sett på länge!
Citera
2011-05-26, 09:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrysos
hahah dagens garv, ne men det är för att folk som immigrerar från olika delforum för att enbart ställa en fråga ska lära sig söka och på så sätt få lite ordning på fb. Ta träningsforat, det startas dagligen 10 trådar om hur man får magrutor på 2 dagar etc.
Samma skit i datordelarna. Ett ständigt postande av likadana trådar, folk läser ju inte klistret ens
Citera
2011-05-26, 10:06
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jag håller med Jecke, om det finns färska trådar som
behandlar frågeställningarna.

Men det finns många fall där moderatorerna är onödigt
krystade och byråkratiska, att man ska leta upp gamla trådar.

Jag fick upp denna text på ett väldigt stort engelskt datorforum,
när jag försökte svara i en gammal tråd:
Notice: The last post in this thread was 221 days ago. If your post is not directly related to this discussion please consider making a new thread.

Det var det vettigaste jag sett på länge!
Jo, men ofta söker folk inte ens innan de postar. Ta exemplet med magrutorna i träningsforumet, frågan finns redan ställd och besvarad, måste man verkligen då ställa frågan en gång till för att få samma svar?
I E&S har vi samma sak med frågor om kukstorlekar och analsex, man får upp en förjävla massa träffar om man söker men ändå tror folk att just deras lilla pille förtjänar en helt egen tråd.

Om det verkar som om vi är onödigt byråkratiska och krystade så beror det kanske på att det inte är en gång om dagen det händer direkt.
Citera
2011-05-27, 00:11
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
...
Du kanske får svar snabbare, men att posta ett otal trådar som behandlar samma ämne gör bara forumet rörigt.

Här ska du få en mycket användbar länk av mig:
https://www.flashback.org/search.php

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
...
I E&S har vi samma sak med frågor om kukstorlekar och analsex, man får upp en förjävla massa träffar om man söker men ändå tror folk att just deras lilla pille förtjänar en helt egen tråd.
...
Tack för kvällens skratt!
Citera
2011-05-27, 01:39
Bannlyst
Citat:

Det går ju ändå snabbare att läsa svaren på sin fråga i en tråd som redan finns. Då behöver du inte vänta en enda sekund på svar, du har allt i en redan befintlig tråd.

Om det är småprata man vill finns laidack, andra forum, vänner och bekanta. Att starta en tråd för att man vill få svar på något som det redan finns svar på p FB är helt onödigt även om man själv skulle tycka det var mysigt. Man får lösa myset på andra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in