Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Man kan ju ge ett vänligt tips på en tråd i samma ämne, men om någon besvarar ett inlägg genom att utan kommentarer posta en länk till en annan tråd, uppfattar jag det som en "tillrättavisning". Har man inget annat att tillföra en fråga än att med en länk poängtera att ämet redan finns på forumet, så tycker jag att man kanske ska fundera lite innan man postar den
ps. det här är mina personliga åsikter, inget som bygger på nån sorts moderator-policy eller liknande..
Visst kan man ge vänliga tips men att bli sur för att man inte får en länk presenterad fix och färdig tycker jag är att ta i lite. Men vi har olika åsikter i ämnet och så kommer det nog att förbli.
Att låta bli att skriva något överhuvudtaget kan ju vara något som bromsar frågeställaren att hitta informationen. Antag att jag efter 1 minut svarar att infon finns, ytterligare 1 minut senare så läser frågeställaren detta och gör en sökning för att efter 0.34 s hitta det efterfrågade. Om jag, otrevlige latmask till tillrättavisare, inte svarar kanske det dröjer 1 timma innan någon vänligare själ ger ett svar som också innehåller en länk till aktuell post. Personligen vet jag vilket av dessa båda scenarion jag föredrar.
Jag tror nog att det är fråga om olika mentalitet hos oss användare också. Om någon säger åt mig att leta efter info så gör jag det gärna för jag vet att på vägen fram till målet så lär man sig alltid något nytt.
Till Grisgugge vill jag bara säga att om jag råkar svara dig "Ämnet finns redan" så får du inte ta det personligt, det är jag som är för lat att leta reda på svaret just då.