• 1
  • 2
2011-05-23, 17:57
Bannlyst
Bara jag som lagt märke till detta? Oftast afro-amerikaner, inte bara i Sverige men i nästan alla länder jag varit har afro-amerikaner vääldigt ofta sett ut att ha extremt mycket självförtroende. Dom är ofta fattiga, ofta rätt ovårdade men dom har hundra ggr mer självförtroende än gemene vit eller gul man.

Det är nåt i sättet dom rör sig på, eller hur dom pratar, deras blick, som bara ser så mycket mer "smooth" ut, dom verkar inte alls vara lika reserverad som andra folkgrupper, så att säga.

Någon som förstår vad jag talar om? Hur kan detta komma sig?
Citera
2011-05-23, 18:01
Medlem
Ingenting jag har märkt där jag bor i alla fall. Men om det nu är så... begränsad självinsikt kanske? Höhö.

Edit: I och för sig är det väl skillnad på svarta och svarta, mest somalier där jag bor så förklarar det kanske.
Citera
2011-05-23, 18:02
Medlem
Lillbrandts avatar
Jag älskar fördomar!

Nej men skämt åsido så är det troligen bara de som syns och framhävs som är som du beskriver. Det finns såklart undantag.
Citera
2011-05-23, 18:03
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Dom är avlade genom att den med högst självförtroende får knulla.
Citera
2011-05-23, 18:30
Medlem
Ettan^s avatar
Ärligt talat tror jag inte att självförtroende går att mäta på ett bra sätt, och om du slår ut det på hela raser tror jag inte heller att du kommer att märka av några större skillnader ur en biologisk synvinkel.

Visst kan man argumentera att svarta är mer djuriska, har ett behov av att hävda sig, revirtänk o.d., som innebär att de i större utsträckning beter sig mer som alfahannar som sträcker på sig inför andra. Men de största skillnaderna beror antagligen mer på kultur än gener, jag tror inte att man föds "cool"
Citera
2011-05-23, 18:56
Medlem
najass avatar
Inget för Rasforskning men vi testar vad de säger i Socialantropologi & etnologi

R--->S&E

/mod
Citera
2011-05-24, 20:05
Medlem
Det beror nog mest på att dem inte är så kritiska som Svenskar kan vara. Vita amerikanare är ju också rätt så självsäkra för att dem vinner på att vara öppen och positiv i den kulturen. I Sverige blir folk avundsjuka och sura om man är för glad för att dem minsann får slita och här går du omkring och glider. En vit amerikanare tänker, här har vi en snubbe som kommit på något och honom ska jag beundra/lära mig något av...

Svarta människor är väl också rätt så sociala och får på så sätt övning...
Citera
2011-05-25, 03:08
Medlem
Det är snarare så att de har extremt lågt självförtroende. Varför tror du så många rika svarta sportstjärnor och artister gifter sig med vita kvinnor? Det stavas självhat.

Varför tror du svarta kvinnor betalar tiotusentals kronor om året för att fixa löshår, peruker och dyra "hair-relaxes" för att få rakt hår? Självhat åter igen. (Naturligt afrikanskt hår är som könshår i princip, alla svarta "stjärnor" som Beyonce och Tyra Banks m.m. har löshår/peruker).

Varför tror du svarta över hela världen eftersträvar ljusare hudtoner? Riktiga blånegers kommer du bara hitta ett fåtal inom musik- och filmindustrin. Ljushyade negers är ofta väldigt rasistiska mot mörkhyade negers. Och över hela världen köper svarta människor "skinbleachers" för att gör sin hud mindre svart.
Citera
2011-05-25, 11:57
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Dumma människor har överlag högre självförtroende.
Citera
2011-05-26, 00:29
Medlem
0dens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Hur kan detta komma sig?
För det första stämmer inte det du säger (källa för satan). Men om det skulle stämma, är det för att de inte har intelligens nog att förstå vilka äckliga, motbjudande, misslyckade underklassdrägg de faktisgt är (min subjektiva åsikt). Mitt svar är således bristande intelligens.
Citera
2011-05-27, 18:05
Medlem
Londonesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Det är snarare så att de har extremt lågt självförtroende. Varför tror du så många rika svarta sportstjärnor och artister gifter sig med vita kvinnor? Det stavas självhat.

Du blandar ihop självfötroende med självkänsla. Och så vitt jag vet väljer de flesta framgångsrika svarta män ändå svarta kvinnor (som visserligen ofta har ljusare hudton). Det finns ett slags ideal om ljusare hud bland svarta men ifall det beror på någonslags undermedveten strävan efter "vithet" eller bara är en estetisk preferens låter jag vara osagt.

Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Dumma människor har överlag högre självförtroende.

Det enklaste svaret är oftast det rätta. Människor med låg intelligens har en utgångspunkt där de själva alltid är i centrum då de saknar den analytiska förmågan att se saker från ett objektivt perspektiv. Detta betyder att de inte alls är lika självkritiska som mer analytiska människor. Dessutom behöver de inte intellektuell stimulans, de har inget emot att jobba med sina meniala och enformiga jobb så länge de får angagera sig i sina lika antiintellektuella och relativt lättåtkomliga känslostimulerande nöjen som sex, alkohol och sport på fritiden. Medan en intelligent person snarare skulle bli deprimerad av ett menialt arbete som inte stimulerar intellektet och känna sig intellektuellt frustrerad och otillfredsställd ifall denne inte fick vidare intellektuell stimulans utöver reptilhjärnas primära känslomässiga behov. Resultatet av detta är att mindre intelligenta människor som regel är lyckligare och mindre självkritiska.
Citera
2011-05-28, 02:36
Moderator
Jeckes avatar
http://www.scribd.com/doc/55553866/B...nd-Other-Races

Varsågoda, en studie där man jämför "physical attractiveness" och kommer fram till att svarta kvinnor rankas lägst (och vita högst) även om man jämnar ut för BMI (svarta kvinnor är mer överviktiga än icke-svarta) och intelligens (intelligens är sexigt tydligen).

Svarta män däremot blir proportionerligt sexigare än andra män, om man jämkar för intelligens (BMI mellan svarta och icke-svarta män skiljer sig högst marginellt, medans intelligens däremot skiljer sig markant). Om man däremot inte gör det, så hamnar de något lägre.

Kort sagt, svarta är mindre attraktiva.
Men när man sedan gör en undersökning på var de svarta rankar sig själva, trots att de alltså ligger lägst, så har de överlägset högst anseende om sin egen attraktivitet, långt över de andra grupperna (vita, svarta, asiater och indianer).

Så självförtroende är inte något svarta saknar.
Personligen tror jag det hör samman med Dunning-Kruger effekten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning...3Kruger_effect
Och man kan anta, baserat på lite empiriska observationer snarare än några egentliga studier, att detta svarta självförtroende sträcker över mer områden än bara de rent utseendemässiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in