2011-05-23, 16:35
Medlem
Hej jag har en jobbig pollenallergi som går mig på nerverna. Pollen allergi mediciner fungerar inte så jag söker en källa så man kan bli av med allergin istället för att medicinera sig hela tiden som bara lindrar.

Allergier har väl ökat pga vårat samhället har ökat med kemikalier som i vår mat osv.. Det verkar som man inte satsar mycket på att BOTA allergier utan bara komma på bra mediciner som gynnar läkemedelsindustrin. För om vi fokuserar oss på hur vi ska bota allergier så kan vi alla bli av med dem för gott! Men jag antar att pengar är viktigare..

Jag har googlat lite men hittar inte så värst mycket. Det jag har läst är att man ska undvika produkter som har många E ämnen osv i. Dricka mycket vatten, hålla systemet så rent som möjligt helt enkelt. Många vaccinerar också som fungerar för många fast det är inte permanent. Det enda mainstream media föreslår är medicin men som sagt medicinen gör det inte bättre. Okej det lindrar väl lite men jag blir också trött av medicinen vilket är en biverkning.

Hört att också folk har blivit av allergier genom att "fast" att försöka äta mindre under dagen och dricka mycket vatten under kvällen för att rensa systemet från alla kemikalier vi dagligen får in i oss.

Men eftersom jag tränar så passar inte den metoden min livsstil alls så jag söker sätt att bli av med pollenallergi för gott!

Jag har haft flertal allergier som liten men dem flesta har vuxit bort med åldern. Men något som vägrar släppa är den hemska pollenallergin.

Så har ni några tips på att bli av med pollenallergi och även andra allergier? Någon som har lyckats ? :O
Citera
2011-05-23, 16:37
Medlem
Så kom ihåg så är inte denna tråd för att finansiera mediciner utan saker man kan tänka på för att minska eller bli av med olika slags allergier
Citera
2011-05-23, 16:40
Medlem
Det finns en metod som heter hyposensibilisering vilket är en sorts immunoterapi där man injicerar en koncentrerad form av allergenen för att ditt immunförsvar ska vänja sig vid det. Finns massor om du googlar lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in