2012-03-10, 18:11
Medlem
Imponerads avatar
Uppskattar programmet även om jag är kanske ligger över den ålderkategori som programet riktar in sig mot. Men visa delar är störande, som övergångarna som inte känns naturliga. Vi kan ta pizzerian som exempel, när Louise kom in där för att köpa en pizza så kändes det som hon var mycket väl medveten om att hon skulle medverka i produktionen. Så har det känts i flera fall och man undrar hur många av övergångarna som är 100% äkta.
Själva programidén bygger ju trots allt mycket på spontaniteten hos Filip och Fredrik.
Men jag får lov att säga att historien om Louise faktiskt var väldigt fin, och intressant att se att Göteborgs överklass hantera en HBT-fråga på det positiva sättet som Louise och hennes fru förmedlade i senaste avsnittet.
Citera
2012-03-10, 19:17
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almas
Jag syftar ju inte på det. Jag menar ju att median gör det farligt. Ta tex journalisten som filmade platsen där Emins bror dog, dom attackerade inte honom som han säger. Dom kastade jävla snöbollar. Och han blev ''attackerad väldigt svårt''.
Om det är samma mord i bergsjön vi talar om, så blev Peter Holländare misshandlad som journalist på plats. Fast det räknas ju inte eller?
Citera
2012-03-11, 11:12
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Du är en typisk konspirationsteoretiker. De har knappt träffat en enda blatte under hela säsongen utan bara mött supersvennesvenskar och så fort de möter en invandrare i ett invandrarområde är de "mångkulturkramare". Filip och Fredrik hatar inte alls Sverige, jag fattar inte var du fått det ifrån, hela programmet är ju en hyllning till Sverige, svenskarna och svenskheten (precis som majoriteten av deras program).

Är du sur för att snobbarna var stiffa och svintråkiga (bortsett från lill-braten) och invandrarna var sköna?
De hatar inte Sverige nej. Men om du har lyssnat på deras podcastprogram vet du att åtminstone Filip hatar det gamla "julotte-Sverige". Det värsta han vet är gamla svenska traditioner, skärgårdsliv och liknande. Filip driver mycket om det efterblivna Sverige i kontrast med hans älskade USA, där allt är så häftigt och modernt.

Jag kan faktiskt få en dålig smak i munnen när de träffar gamla människor och hyllar dem i tv, för att sedan bakom deras rygg prata om hur värdelöst det gamla Sverige är.

Nu tittar jag ändå på deras program och tycker det är roligt. Men det går inte att komma ifrån att Filip och Fredrik är stora hycklare på många plan.
Citera
2012-03-11, 11:46
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
De hatar inte Sverige nej. Men om du har lyssnat på deras podcastprogram vet du att åtminstone Filip hatar det gamla "julotte-Sverige". Det värsta han vet är gamla svenska traditioner, skärgårdsliv och liknande. Filip driver mycket om det efterblivna Sverige i kontrast med hans älskade USA, där allt är så häftigt och modernt.

Jag kan faktiskt få en dålig smak i munnen när de träffar gamla människor och hyllar dem i tv, för att sedan bakom deras rygg prata om hur värdelöst det gamla Sverige är.

Nu tittar jag ändå på deras program och tycker det är roligt. Men det går inte att komma ifrån att Filip och Fredrik är stora hycklare på många plan.
Tack. Det ar exakt den har poangen jag forsokt etablera tidigare.

Aven om Filip ar vass i kaften och alskvard pa flera satt sa ar han javligt tappad vad galler att uppskatta humana varden. Hans utopi ar Los Angeles, detta dekadenta mekka for forvirrade materialister, utslagna excentriker och scientologer - denna soliga Blade Runner-varld.

Men vad ar da felet med julotte-sverige? Problemet for Filip ar val att hans foraldrar har riktat allt hans intresse och kraft utomlands for att peka pa vad som ar fint - jag tanker pa hans fars febless for Frankrike i forsta hand. Detta har saklart ledit till att dekadensen har fatt nagon sorts grogrund i honom. Det ar svart att slappa i vuxen alder, och nu far han komplex - han maste bosatta sig i LA (men misstrosta ej, liksom Andres Lokko sa ar han garanterat tillbaka i Sverige inom sex ar).

Filip ser knackebrod och snickargladje inte bara som nagonting dammigt och fult utan kopplar ihop det med nazism, for att starka sin egen sjalvbild. Marijuana och botox daremot - det ar fina ting!
Citera
2012-03-11, 12:03
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Tack. Det ar exakt den har poangen jag forsokt etablera tidigare.

Aven om Filip ar vass i kaften och alskvard pa flera satt sa ar han javligt tappad vad galler att uppskatta humana varden. Hans utopi ar Los Angeles, detta dekadenta mekka for forvirrade materialister, utslagna excentriker och scientologer - denna soliga Blade Runner-varld.

Men vad ar da felet med julotte-sverige? Problemet for Filip ar val att hans foraldrar har riktat allt hans intresse och kraft utomlands for att peka pa vad som ar fint - jag tanker pa hans fars febless for Frankrike i forsta hand. Detta har saklart ledit till att dekadensen har fatt nagon sorts grogrund i honom. Det ar svart att slappa i vuxen alder, och nu far han komplex - han maste bosatta sig i LA (men misstrosta ej, liksom Andres Lokko sa ar han garanterat tillbaka i Sverige inom sex ar).

Filip ser knackebrod och snickargladje inte bara som nagonting dammigt och fult utan kopplar ihop det med nazism, for att starka sin egen sjalvbild. Marijuana och botox daremot - det ar fina ting!

På något sätt är ändå Filip och Fredrik som bäst när de försöker fånga den svenska folksjälen. I sina tv-program gör de ofta detta på ett kärleksfullt och känsligt sett. Jag tycker grabbarna är som sämst när de har sina monologer om amerikanska filmer och tv-program. Tycker de är osunt imponerade av det "liberala USA". Det intressanta med Filip är att han förlorar all självdistans när han gör sina betraktelser över livet i Los Angeles, han har ett helt annat gravallvar när han beskriver detta, när han beskriver Sverige dekonstruerar han och genomskådar alla fenomèn.

Jag tycker det är roligt när de försöker fånga essensen den svenska folksjälen, men jag har mer och mer kommit underfund med att de inte gör det av välvilliga själ. Herrarnas ideal är den kosmopolitiska storstaden, allt annat är trångsynthet.
Citera
2012-03-11, 13:03
Medlem
SiSeniors avatar
Han invandraren dom hänger med i Göteborg som tvingar dom att dra när han ska "tömma" pratar om att han blev tagen av polis för misstänkt för att bära en bomb. Han berättar även om att det skrevs om det i tidningar. Någon som har en länk till någon gammal tidningsartikel som behandlar ämnet? Själv hittar jag inga.
Citera
2012-03-11, 17:49
Medlem
DennisOlofs avatar
Det här var det bästa än så länge under programmets gång. Han borde ju nästan vara känd vid det här laget. Mer bitter person får man nog leta efter.

http://www.youtube.com/watch?v=hlqdIuzXtQ8
Citera
2012-03-11, 19:16
Medlem
Hardangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han invandraren dom hänger med i Göteborg som tvingar dom att dra när han ska "tömma" pratar om att han blev tagen av polis för misstänkt för att bära en bomb. Han berättar även om att det skrevs om det i tidningar. Någon som har en länk till någon gammal tidningsartikel som behandlar ämnet? Själv hittar jag inga.

också nyfiken på denne grabb, kan inte minnas att jag läst nått om nån sån händelse inom hans trakter.
ska se vad ja kan luska fram
Citera
2012-03-11, 19:56
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det intressanta med Filip är att han förlorar all självdistans när han gör sina betraktelser över livet i Los Angeles, han har ett helt annat gravallvar när han beskriver detta, när han beskriver Sverige dekonstruerar han och genomskådar alla fenomèn.
Precis, dar skiner det igenom. Allt ar pa nagot satt finare om det utspelar sig i LA. Utslagna manniskor ga gatorna i Hollywood ar vackrare an de utslagna i Sverige.

Jag tror Filip behover rannsaka sig sjalv. Han har tur att ha Fredrik vid sin sida som kan kritisera Filips sentimentala varldsbild en aning.
Citera
2012-03-11, 23:57
Medlem
smoermebroeds avatar
Avsnitt två är fortfarande det bästa avsnittet!
Programmet ger en störda sommarkänslor dock!
Citera
2012-03-12, 00:10
Medlem
EdHardys avatar
Är riktigt jävla taggad inför morgondagens avsnitt.
Citera
2012-03-12, 00:11
Medlem
Clint.Eastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Vad heter introlåten? Jag fick fram Van Morrison - Bright side of the road med hjälp av mobilen. MEN det är ju någon annan variant/version än den vanliga på youtube eller spotify. Kan det vara någon cover till och med? Någon som har koll? Alternativt, endast bara originalet omixad för introts skull.

Jag undrar också detta!!!! blir galen!!!

Någon måste sitta på infon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in