Citat:
Ursprungligen postat av Amor
De hatar inte Sverige nej. Men om du har lyssnat på deras podcastprogram vet du att åtminstone Filip hatar det gamla "julotte-Sverige". Det värsta han vet är gamla svenska traditioner, skärgårdsliv och liknande. Filip driver mycket om det efterblivna Sverige i kontrast med hans älskade USA, där allt är så häftigt och modernt.
Jag kan faktiskt få en dålig smak i munnen när de träffar gamla människor och hyllar dem i tv, för att sedan bakom deras rygg prata om hur värdelöst det gamla Sverige är.
Nu tittar jag ändå på deras program och tycker det är roligt. Men det går inte att komma ifrån att Filip och Fredrik är stora hycklare på många plan.
Tack. Det ar exakt den har poangen jag forsokt etablera tidigare.
Aven om Filip ar vass i kaften och alskvard pa flera satt sa ar han javligt tappad vad galler att uppskatta humana varden. Hans utopi ar Los Angeles, detta dekadenta mekka for forvirrade materialister, utslagna excentriker och scientologer - denna soliga Blade Runner-varld.
Men vad ar da felet med julotte-sverige? Problemet for Filip ar val att hans foraldrar har riktat allt hans intresse och kraft utomlands for att peka pa vad som ar fint - jag tanker pa hans fars febless for Frankrike i forsta hand. Detta har saklart ledit till att dekadensen har fatt nagon sorts grogrund i honom. Det ar svart att slappa i vuxen alder, och nu far han komplex - han maste bosatta sig i LA (men misstrosta ej, liksom Andres Lokko sa ar han garanterat tillbaka i Sverige inom sex ar).
Filip ser knackebrod och snickargladje inte bara som nagonting dammigt och fult utan kopplar ihop det med nazism, for att starka sin egen sjalvbild. Marijuana och botox daremot - det ar fina ting!