2012-03-23, 11:17
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Det var lite synd att de hade med Göran (asperger) då jag vet att de känner varandra sen tidigare, inte den första i serien. Fick mig en tankeställare då jag inte trodde aspergare kunde "ljuga", dvs låtsades inte om att de känner varandra och spelar med.

Det är väl klart att det är arrangerat, alla möten med alla dessa original. Hur många såna människor stöter man själv på i vardagslivet? Fått följa med på en pungkulebegravning till havs nån gång? Chansen att den med de "tråkigaste byxorna" blir den virrigaste jäveln i hela bygden med beaterwife, eller att någon de bara haffar på Lunds central är en aspie med kostig röst och ännu konstigare hobbys är minimal.

De upptäckte väl jävligt fort att det hade blivit ett tråkigt program eftersom de flesta människor är normala och ger vanliga, vettiga svar.
Citera
2012-03-23, 13:06
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Pärlor för svin.
Vad har du kastat för pärlor?
Citera
2012-03-23, 17:09
Medlem
Myrkottes avatar
Såhäääär är det. De träffar massa fler folk än vad som får vara med i programmet. Men det är inte så att de har sökt UPP de här originalen. Det finns helt enkelt massvis av sådana människor.

Det är klart att de som utmärker sig sedan får vara med på tv. Det går ju inte att bygga ett program ENBART genom slumpen och liksom. Tvinga oss tittare sitta och kika på alla de här trista människorna som de träffar och som inte ger nånting.

Stötte dock ihop med Johan från första avsnittet, igår. Han är ett fantastiskt original! En riktig pärla! Och han berättade stolt att han hade fått vara med för att han varit så bra samtidigt som de sorterat bort en massa andra människor.
Citera
2012-03-25, 22:45
Medlem
Spacewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explosivediarrhea
Så din kommentar om att gubben med en tand var din stereotypa bild av bönder är bättre än mitt förlöjligande av ert uttal och förmodade dryghet? Jag bor på landet och inte en enda av de jag känner som jobbar med lantbruk ser i närheten ut som gubben med tanden. På samma sätt antar jag att du känner massvis med människor som inte beter sig så jag beskrev.

Poängen med mitt utlåtande var att det är dumt att uttala sig nedlåtande om stereotyper man inte har en aning om. De stockholmare jag har träffat har varit riktigt trevliga och inte ett dugg dryga och jag tror säkert att du skulle upptäcka detsamma om de som bor på landet.

När grät jag om att någon snackat skit om Stockholm?

Får be om ursäkt för mitt extremt sena svar, har varit lite upptagen.

Det inlägget var lite klumpigt formulerat och var inte speciellt genomtänkt.
Självklart förstår jag att folk på landet inte ser ut sådär.
Så stor skillnad är det nog inte på folk och folk, alla funkar ju på samma sätt.
Det är helt enkelt ren nyfikenhet som drar mig till mindre städer.
Citera
2012-03-25, 23:21
Medlem
TaxMonkeys avatar
Bra avsnitt. Inte det bästa i serien, men ändå skönt. Otroligt ändå att F&F kan få sådana tråkiga sammanhang att bli roliga. Tänker på bröllopet i Eslöv. Med undantag för seriemördarpolacken var det rätt så "vanliga" människor där, som i sig själva inte brukar bli så bra framför kameran. Men de två lyckas ändå generera humor. Stort cred till dem!
Citera
2012-03-26, 21:59
Medlem
kra17s avatar
Sista avsnittet ikväll..
Citera
2012-03-26, 22:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Då vet vi hur bröderna Sedin kommer se ut framgent! kanske syftar jag ej på att båda
kommer köpa likdan klänning...utan 1 av dem kommer vara vithårig/skallig före den andre.

Nu vet jag ioff inte med säkerhet om dessa kärringa var enäggstvillingar, men eftersom
dom är det så är ålrande differensen en medicinisk avikelse anser jag..

Fredrik fattar nada det där vart ju en lyckad papphammar! pga av
den oväntade ölfontänen..Filip skulle bara ha råkat snubbba in med skrevet i
strålen för att fullända förudmjukelsen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-03-26 kl. 22:27.
Citera
2012-03-26, 22:40
Medlem
Spacewalkers avatar
Haha, Fredriks kommentar vid lunchen med tvillingarna "vi båda är gifta, men inte med varandra".
Citera
2012-03-26, 22:52
Medlem
datoriprograms avatar
Ganska lugnt avsnitt, lite mysigt sådär - men absolut inget hysteriskt roligt eller hejdundrans spektakulärt. Kanske ett passande avslut ändå - lite sådär nedtrappande.
Citera
2012-03-26, 22:56
Medlem
Fuck, grymt avslut ju! Lite podcastigt slut av det, faktiskt.

Tvillingarna var ju awesome! Helvete vad jag skulle vilja digga o ha en sån där farmor/mormor.
Citera
2012-03-26, 23:02
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Då vet vi hur bröderna Sedin kommer se ut framgent! kanske syftar jag ej på att båda
kommer köpa likdan klänning...utan 1 av dem kommer vara vithårig/skallig före den andre.

Jag tänkte också på deras hårfärg, men tyckte det såg ut som att en av dem färgade håret.

Säsongen slut nu. Har varit ett bra program, men jag tror inte att en säsong till skulle bli så rolig. De sista avsnitten har mest känts som upprepningar av de första.
Citera
2012-03-26, 23:06
Medlem
kra17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
De sista avsnitten har mest känts som upprepningar av de första.

Jag tyckte dom sista avsnitten var dom bästa. I början var jag inte så peppad på denna serie, men i slutet längtade jag till nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in