2011-05-23, 08:16
Medlem
Rejvarens avatar
Jag har fått ett problem... Igår klippte jag fingernaglarna alldeles för korta, dvs. enda in till fästet mellan finger och nagel. Problemet är att det nu svider något otroligt längst fram i fingertopparna. Bara att skriva den här tråden är ren tortyr! Ser även att det har blivit små sår. Jag har klippt dem så att en del av området under nageln har kommit fram, om ni förstår hur jag menar.

Jag har ingen kamera så jag kan tyvärr inte visa hur det ser ut, men jag undrar om det finns risk för infektioner?
Citera
2011-05-23, 08:19
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Jag skulle vilja ha en detaljerad beskrivning av hur naglarna ser ut nu. Har du inga naglar kvar alls?
Citera
2011-05-23, 08:22
Medlem
Det går över, oftast på 24h
Citera
2011-05-23, 08:25
Medlem
Har TS lyckats leva i 18 år utan att en endaste gång drabbats av sprucken nagel som man får klippa in så långt det bara går?

och då lärt sig att huden under nagel är känslig men att denna känslighet trubbas av relativt snabbt, efter några timmar/en dag känns fingrarna normala.

Aldrig?

Otroligt.

Nåja, nu är TS en erfarenhet rikare.
Citera
2011-05-23, 08:29
Medlem
Rejvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Jag skulle vilja ha en detaljerad beskrivning av hur naglarna ser ut nu. Har du inga naglar kvar alls?

Jodå, SÅ långt har jag inte klippt! Men tänk dig att halva nageln har gått av, så att nageln är hälften så lång som längden från nagelbandet till fingertoppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nissep77
Det går över, oftast på 24h

Får hoppas det =) Försökte diska i morse men diskmedlet tog kål på mig xD
Citera
2011-05-23, 08:33
Medlem
Rejvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimbu
Har TS lyckats leva i 18 år utan att en endaste gång drabbats av sprucken nagel som man får klippa in så långt det bara går?

och då lärt sig att huden under nagel är känslig men att denna känslighet trubbas av relativt snabbt, efter några timmar/en dag känns fingrarna normala.

Aldrig?

Otroligt.

Nåja, nu är TS en erfarenhet rikare.

Haha faktiskt inte :P 21 år dessutom. Jag brukar inte klippa naglarna speciellt korta, men jag fick för mig att jag skulle prova för en gångs skull. Aja med en erfarenhet rikare och en vid närmare eftertanke relativt onödig tråd säger jag tack för mig! Case closed.
Citera
2011-05-23, 09:05
Medlem
Snacka om ilandsproblem! :-) man ser framför sej ett litet negerbarn som gräver efter några riskorn med fingrarna, och du har klippt nageln lite för mycket. Världen är allt bra orättvis mot dej!

Ta inte illa upp nu, bara skojar lite med dej.
Citera
2011-05-23, 10:00
Medlem
Rejvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbis7004
Snacka om ilandsproblem! :-) man ser framför sej ett litet negerbarn som gräver efter några riskorn med fingrarna, och du har klippt nageln lite för mycket. Världen är allt bra orättvis mot dej!

Ta inte illa upp nu, bara skojar lite med dej.

Haha jo jag förstår vad du menar :P Jag får väl ta och skicka en påse ris med mina svidande fingrar till afrika som kompensation för mitt gnällande!

Nej, skämt åsido, lås den här tråden Mod. Det här blev ju bara trams! Jag skyller på morgontrötthet och för lite koffein i kaffet (ett riktigt i-landsproblem!)
Citera
2018-07-29, 06:49
Medlem
Tuvtramps avatar
Jag klipper alltid naglarna så kort man bara kan/så lång in under en så knipsare nu kommer(?), det blir alltid 1 eller 2mm nagelbädd längs varje finger som "friläggs" och sen efter ett tag börja ömma och så gör i i allt från några minuter till ett helt dygn.

Varför gör man så egentligen? Vet att jag inte är ensam om att göra så, klippa naglarna överdrivet kort (utan för delens skull vara nagelbitare) och sen nästan gilla den övergående smärtan.
Senast redigerad av Tuvtramp 2018-07-29 kl. 07:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in