• 1
  • 2
2011-05-22, 22:42
Medlem
Var på liseberg för några dagar sen. Stod och kollade på det lyckohjulet/lotteriet där man kan vinna sådana 2kg toblerone och såg att det alltid var var fjärde/femte ruta som vann. Ex. om ruta ett vann stjärnvinsten första gången, så vann ruta 4-5 nästa gång, sedan ruta 8-9 etc. etc. så jag provade min teori och likt förbannat så vann jag stjärnvinsten. Har sett samma mönster på dom andra hjulen. Någon som vet om lyckohjulen på liseberg är riggade och isåfall varför?
Citera
2011-05-22, 22:45
Medlem
Heeths avatar
Om det verkligen är så som du påstår så tycker jag nog att det hade varit känt för längesen. Kan ha vart ren tillfällighet, annars så tackar jag för tipset!
Citera
2011-05-22, 22:49
Medlem
Hostattacks avatar
Jag tänker lätt testa din teori nästa gång jag är där.
Citera
2011-05-22, 22:51
Medlem
Bongmons avatar
Jag spelade alltid alla hjul jag passerade ett sådant.. När jag var yngre och familjen var på liseberg minst en gång per sommar. Och mitt system var, spela på 4 eller 5. Van nästan alltid en stjärnvinst, men det kostade endel kanske.
Citera
2011-05-22, 22:56
Medlem
RedBull17s avatar
Ska testa fall det funkar
Citera
2011-05-22, 23:04
Medlem
Grogganns avatar
Vore ganska coolt om det var som du säger.

Är dock tämligen säker på att det inte är riggat, troligtvis mer av en slump att du vann och dessa nummer som vann låg med ganska konstant intervall. Skulle ju bli en sjuk uppståndelse om detta skulle stämma och komma ut.

Om vi tänker efter, vad skulle Liseberg tjäna på att rigga hjulen, så att det blir ett visst intervall mellan spinnen? Det lär ju knappast minska förlusterna för dom, snarare tvärt om då sådana som du skulle klura ut hur det fungerade, och därefter vinna hela tiden..

Så sammanfattnigsvis tror jag det bara är en tillfällighet för det intervallet du kollade på.
Citera
2011-05-22, 23:08
Medlem
Maniks avatar
Nej, det är naturligtvis inte riggat på något sätt. Så som jag förstått det stannar hjulet alltid på samma sätt efter att stoppknappen är tryckt. Allt beror alltså på när den som driver hjulet trycker på stopp. Det är även därför denne aldrig tittar på hjulet när han/hon trycker på stoppknappen.

Ps: Det är alltid stjärnvinst på Toblerone-hjulet.
Citera
2011-05-22, 23:13
Medlem
St.Mosess avatar
Vore väl dumt om de inte var riggade?
Citera
2011-05-22, 23:22
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Nej, det är naturligtvis inte riggat på något sätt. Så som jag förstått det stannar hjulet alltid på samma sätt efter att stoppknappen är tryckt. Allt beror alltså på när den som driver hjulet trycker på stopp. Det är även därför denne aldrig tittar på hjulet när han/hon trycker på stoppknappen.

Ps: Det är alltid stjärnvinst på Toblerone-hjulet.

Menar du inte Kexchokladhjulet?
Citera
2011-05-22, 23:26
Medlem
Det måste vara Illuminati som ligger bakom.
Citera
2011-05-22, 23:56
Medlem
frillees avatar
Nu kom jag ihåg en sak, jag var på Liseberg förra året, den elfte september, och som vanligt så stod jag och gamblade stenhårt vid godishjulen. När klockan stod på elva minuter över nio på morgonen så sken solen genom utkikstornet rakt på snurrhjulet, följande inträffade.

Mitt i hjulet uppenbarade sig "the allseeing eye", piggen på hjulet delar sig och hjulet stannar, tro det eller ej, på BÅDE 9 och 11 samtidigt som en tombola fattar eld i ståndet tvärs över. Sedan så glider två stycken svarta, omärkta Volvo 945 upp bredvid ståndet, vinnarna av stjärnpriset slängs in i bak på bilen och bilarna försvinner.

Det stod aldrig något i tidningarna om denna händelse, någon som vet mer?
Citera
2011-05-22, 23:59
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Menar du inte Kexchokladhjulet?

Vet inte hur det är med kexchokladhjuet, men på Tobleronehjulet är det alltid sjärnvinst i alla fall. Herregud, vilken jävla diskussion
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in