2011-05-22, 18:50
Medlem
spoilers avatar
"Två unga män, 18 och 16 år gamla, häktades i dag misstänkta för grov våldtäkt på ett barn under 15 år. Övergreppet ska ha skett i torsdags i Hässelby i västra Stockholm. Ytterligare en man sitter anhållen misstänkt för brottet. De tre männen är i åldrarna 16-19 år.

Männen greps och anhölls i fredags. Alla tre är turkiska medborgare men bor i Stockholmstrakten.
De är 19, 18 och 16 år gamla. De är inte släkt med varandra, men bekanta./.../

Åtal mot männen ska vara väckt senast 1 juni, enligt Attunda tingsrätt."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13064804.ab
Citera
2011-05-22, 18:53
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Två unga män, 18 och 16 år gamla, häktades i dag misstänkta för grov våldtäkt på ett barn under 15 år. Övergreppet ska ha skett i torsdags i Hässelby i västra Stockholm. Ytterligare en man sitter anhållen misstänkt för brottet. De tre männen är i åldrarna 16-19 år.

Männen greps och anhölls i fredags. Alla tre är turkiska medborgare men bor i Stockholmstrakten.
De är 19, 18 och 16 år gamla. De är inte släkt med varandra, men bekanta./.../

Åtal mot männen ska vara väckt senast 1 juni, enligt Attunda tingsrätt."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13064804.ab
Under 15 år kan lika gärna betyda tex 14, men våldtäckt är det oavsett ! Skall bli intressant att följa detta.
Citera
2011-05-22, 18:53
Medlem
Kors i taket, Aftonbladet går ut med de misstänktas härkomst i första artikeln, jag är faktiskt chockad...

Är det någon som har mer information om det här, fler artiklar osv osv?
Citera
2011-05-22, 19:04
Medlem
CockneyRejects avatar
någon som vet GM eller offrets identitet?
Citera
2011-05-22, 19:20
Medlem
har en bekant som blev väckt av polisen torsdagkväll i hässelby. Då frågade dem om hon hört/sett något. Framför allt ifrån några invandrarungar. Dem ska tydligen ha bott i detta lägenhetshus.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=friherregatan+31
Mer än så vet jag tyvärr inte.
Citera
2011-05-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockatudie
har en bekant som blev väckt av polisen torsdagkväll i hässelby. Då frågade dem om hon hört/sett något. Framför allt ifrån några invandrarungar. Dem ska tydligen ha bott i detta lägenhetshus.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=friherregatan+31
Mer än så vet jag tyvärr inte.

På den adressen bor det inte en enda som stämmer in på gärningsmännen. Inte heller i husen bredvid.
Citera
2011-05-22, 20:17
Medlem
Själv bor jag i Hässelby och känner ett helt gäng äckliga turkar och somalier i den åldern skulle inte förvåna mig om det var en av dem ( nu 18år ) som jag själv gått i samma klass som från årskurs 1 - 6
Det ända han gör nu är att hänga med en massa khat tuggande somalieäckel och våldtar säkerligen på fritiden. Han är Turk och min far såg hans pappa bli tagen för snatteri för ett par år sedan, sorlig familj de där
Citera
2011-05-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Kors i taket, Aftonbladet går ut med de misstänktas härkomst i första artikeln, jag är faktiskt chockad...

Är det någon som har mer information om det här, fler artiklar osv osv?

Låter som de inte är svenska medborgare och därav har man angett "Alla tre är turkiska medborgare men har alla uppgett adresser i Stockholm."
Citera
2011-05-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
På den adressen bor det inte en enda som stämmer in på gärningsmännen. Inte heller i husen bredvid.
Ber om ursäkt, hade uppfattat fel! En bekant bor där på gatan och hon blev väckt på kvällen av konstaplarna. Dem sa då att det ska ha hänt där men hon ringde till polisen igår tydligen för hon var lite orolig. Dem bodde inte där. Men att våldtäkten ägde rum där eller i närliggande trappuppgång är nog ett bra antagande.
Senast redigerad av rockatudie 2011-05-22 kl. 22:30.
Citera
2011-05-22, 22:23
Bannlyst
Fan va synd om det visar sig vara kurder men säger att det är turkar!
Citera
2011-05-22, 23:00
Medlem
De är turkiska medborgare, inte turkar.
Kan lika gärna vara en alban, somal eller jude.
Citera
2011-05-22, 23:03
Medlem
Kenanooos avatar
Jag är villig att sätta min högra arm på att detta hemska brott har begåtts av kurder eller någon annan minoritet från Turkiet. Turkar beter sig på detta sätt lika lite som svenskar. "Turkar" är bara ett kollektivt skällsord för MENA-folk, just därför tror många att turkar vanligen begår sådana brott i Sverige, det stämmer inte. MAJORITETEN av dem "turkar" som faktiskt beter sig dåligt är KURDER.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in