• 1
  • 2
2011-05-22, 17:47
Medlem
osiriz88s avatar
Otroligt nog så verkar det som att AB äntligen har börjat ge ut information och signalement på gärningsmän från utlandet. Jag har sett det ungefär 4 gånger den senaste månaden.

Idag kan man läsa följande på Aftonbladet.se:

Citat:
Två unga män, 18 och 16 år gamla, häktades i dag misstänkta för grov våldtäkt på ett barn under 15 år. Övergreppet ska ha skett i torsdags i Hässelby i västra Stockholm. Ytterligare en man sitter anhållen misstänkt för brottet. De tre männen är i åldrarna 16-19 år.

Männen greps och anhölls i fredags. Alla tre är turkiska medborgare men bor i Stockholmstrakten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13064804.ab

Trevligt att dom äntligen gör sitt jobb! Enligt uppgifter så har de flesta svenska medier även slutat med vitpixlingen av dömda / efterlysta brotslingar som är invandrare.

Det är ju helt otroligt. Vad kan denna positiva förändring bero på? Vågar man hoppas på att detta håller i sig, eller är det bara en tillfällig kortslutning i PK-skåpet?
Senast redigerad av osiriz88 2011-05-22 kl. 18:02.
Citera
2011-05-22, 17:51
Medlem
Jag är ganska säker på att artikeln är ändrad inom 30 minuter.
Citera
2011-05-22, 17:58
Bannlyst
Så dom har inte PUT? Men har dom PUT så är de "svenskar"(?)
Citera
2011-05-22, 18:00
Medlem
HarmonicAces avatar
Det var ganska högljutt nära Hässelby Gårds centrum i Torsdags, det är allt jag vet än så länge. Hoppas innerligt att gärningsmännen (om de döms som skyldiga) utvisas på livstid.
Citera
2011-05-22, 18:10
Medlem
Jag var inne på det här tidigare: det skulle vara jävligt slugt av just Jan Helin att göra en Nixon i den här frågan och luckra upp mörkningen. Richard Nixon var den amerikanske president som gjorde upp med det kommunistiska Kina och kom undan med det, eftersom han var känd som en rabiat antikommunist, för er som inte vet. En "mjukis" som Carter hade blivit korsfäst som landsförrädare om han gjort samma sak. Vem kan anklaga Vi-gillar-olika-Janne för rasism, liksom?

I längden blir det ohållbart att mörka allting som har med invandrarbrottslighet att göra, det driver folk i famnen på PI, FB osv. Sedan tror jag ändå att man kommer göra så gott man kan på redaktionerna för att vinkla, i den aktuella texten kom det ju fram att en av de misstänkta gärningsmännen "mår dåligt", vad det nu har med saken att göra.

Det är en ynklig, strategisk reträtt, tror jag, inte en genuin vilja att göra sitt jobb. Då hade man slagit upp det FOTOGRAFI som finns på en efterlyst, afrikansk våldtäktsman på fri fot som polisen för ett tag sedan gick ut med vis Efterlyst, men som pressen struntade i att trycka. Det var samma dag som Elin Krantz' mördare fälldes, samma dag! Ändå tyckte inte murvlarna att det hade nyhetsvärde eller att det var viktigt att skydda nästa oskyldiga kvinna från att få sitt liv förstört. Innan Janne publicerar sådant tror jag inte han är seriös i sitt samhällsansvar.
Citera
2011-05-22, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Det var ganska högljutt nära Hässelby Gårds centrum i Torsdags, det är allt jag vet än så länge. Hoppas innerligt att gärningsmännen (om de döms som skyldiga) utvisas på livstid.

Bara utvisas? Nej, turkiskt fängelse ska der vara!

Anledningen att de skrev ut nationalitet var kanske att dessa turkar inte var svenska medborgare? Ingen aning om varför det skulle vara så iförs.
Citera
2011-05-22, 18:33
Bannlyst
Alltså vad fan gör turkar i Sverige överhuvudtaget? Dom kan väl jobba med att servera turister i turkiet istället för att vara här och våldta och förstöra samhället?

Kan detta ha något med SD´s media satsning att göra? Man ville ju satsa på en egen TV kanal och en tidning av något slag?
Citera
2011-05-22, 18:36
Medlem
Månsans avatar
Ytterst märkligt. Vad har Aftonbladet emot just turkar? Somalier, araber, negrer, zigenare, afghaner och alla andra importerade brottslingar kvalar alltid in som "svenskar" i Aftonbladets brottsrapportering. Varför inte turkar?
Citera
2011-05-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ytterst märkligt. Vad har Aftonbladet emot just turkar? Somalier, araber, negrer, zigenare, afghaner och alla andra importerade brottslingar kvalar alltid in som "svenskar" i Aftonbladets brottsrapportering. Varför inte turkar?

Karl XII fick sin asylansökan avslagen av turkarna och blev tvångsavvisad efter kalabaliken i Bender. Det var inte alls Vi-gillar-olika av turkarna, så nu är det payback.
Citera
2011-05-22, 18:54
Medlem
Den massiva kritiken blev till slut för mycket. AB har förlorat läsare och sin trovärdighet i deras marxistvinklade artiklar. In i det sista har Aftonbladet med Jan Helin i spetsen förnekat, vinklat och mörkat sanningen bakom invandrarnas brottslighet. "Etnicitet har ingen betydelse har svaren lydit".

Men nu har dom gjort en ko-vändning utan att förklara varför. Plötsligt skriver man tre turkar som för bara några månader sedan hade kallats för tre män. Det finns fler exempel från den senaste tiden. Jan Helin har gett order om att inte mörka mera. Men han har inte erkänt att Aftonbladet har mörkat tidigare dock. Så långt kommer han aldrig gå.

- Vadå mörkat? Vi skriver ju tre turkar.

Jag kommer fortsätta undivka Aftonbladet oavsett vad dom gör i framtiden. Jag kommer aldrig lita på den tidningen igen.
Citera
2011-05-22, 19:11
Medlem
Det skulle för övrigt vara intressant att höra vad de vanliga apologeterna tycker om den här nyhetsvärderingen. Var det här "intressant" för allmänheten, tro? Kan en braskande rubrik om gruppvåldtäkt på ett barn generera värdefulla klick på hemsidan? Kan outandet av att det var turkar minska flödet av nyfikna läsare som går till PI för att få sina "fördomar" bekräftade?

Det som är en intressant diskussion är att Helin och andra inte bara svikit sitt samhällsansvar med sitt mörkande, de har också svikit sina ägares vinstintresse. PI:s nättrafik är värd PENGAR för etablerade medier och Svensson är inte mindre benägen att förfasas över utlänningar som våldtar än människor i andra länder. "Varför våldtar utlänningar svenska kvinnor?" hade varit en nyttig, modig artikelserie i Aftonbladet. Men också LÖNSAM, vilket väl är Helins yttersta uppdrag.
Citera
2011-05-22, 19:18
Medlem
DevilsDens avatar
Trevligt att aftonhoran skriver på det sättet. Dock kommer jag fortfarande inte varken köpa eller läsa den tidningen mer.

Aftonhoran är ett sjunkande skepp enligt mig.

Mvh DD//
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in