• 1
  • 2
2011-05-22, 15:52
Medlem
MÅR INTE BRA ALLS
Hon har haft dålig erfarenhet av en kille tidigare som hon har två barn med. Våldsamm och svartsjuk inkl, knark mm och hon säger att hon har byggt upp en mur kring sitt hjärta och är rädd att släppa in någon ny. Hon är oerhört snäll och rar. Omtänksam och söt. Tyvärr har hon lite dåligt självförtroende pga. sina tidigare erfarenheter + nu bröstcancer mm.
När vi träffas (oftast på mitt initiativ) så gör vi saker som man vanligen brukar göra på en träff/dejt. Vi har väldigt roligt och mysigt ihop och vi trivs båda jättebra tillsammans.
Problemet är att vi har så otroligt mysigt när vi ses tycker jag iaf. Vi har inte haft sex eller kysst varandra. Tyvärr har alkohol aldrig varit inblandat.
Vi har fortsatt att träffas men hon vill ändå vidhålla att det är på vänskaplig nivå och att hon inte är redo att ge sig in i ett förhållande.
Jag frågat henne om hon vill ha seriöst förhållande men då svarade hon LÅT TIDEN RINNA MM.
Några dagar efter sa hon att hon var rädd för att inleda ett förhållande och vi slutade att träffas. Efter några veckor återtog vi kontakten då jag föreslog att vi kunde träffas som "vänner". Det tyckte hon var en jättebra idé. Jag har väldigt stora känslor för den här tjejen och vill verkligen att det ska bli något mer mellan oss.
Vad ska jag tro om detta? Finns det ett intresse från hennes sida? Jag är beredd att vänta och vill inte alls stressa fram något men jag är rädd att det kan vara lönlöst. Vi är båda 35 år gamla och har haft långa förhållanden bakom oss.
Det är så jobbigt för mig eftersom jag känner så mycket för henne. Senast vi träffades och hade en väldigt mysig "dejt" skickade hon ett SMS efteråt där hon skrev att hon tyckte om att vara med mig och att jag gjorde henne glad. I det här fallet vet jag inte hur jag ska tolka det.
Ska skicka blommor till henne via blomsterbud som hon kommer att få. Jag får se hur hon reagerar på det...
Sist vi träffades och åt middag tillsammans på en väldigt fin restaurang och efter det satt vi i bilen och pratade i några timmar. När jag är hemma hos mighenne känns det som att hon har ingen tid för mig. Hm konstigt ibland. Jag har sagt till henne rakt ut att jag verkligen tycker om henne och att jag bryr mig om henne. Hon blir glad och lite blyg när jag säger det och svarar med att hon är rädd för killar och rädd för att bli sårad pga tidigare erfarenheter. Vi har så otroligt mysigt tillsammans och jag har så svårt att ta i henne. Jag vill så gärna krama om henne hela tiden, men jag låter bli för att inte göra henne besvärad. Jag frågade henne rakt ut sist vi såg hur hon känner för mig. Hon svarade att hon tycker om att vara med mig men att hon inte kan ge mig mer än så. Det känns jobbigt. Jag förstår inte varför hon vill fortsätta att träffa mig. Hade jag varit i hennes situation hade jag styrt av allt ihop om man känner att man inte har några känslor för den andre. Hon har ju massor av vänner enligt henne själv och ett bra jobb med mycket socialt umgänge. Hon har en bra familj och trevlig syskon. Varför behöver hon en vän till?
Hennes dotter fyllde 11 då beställer jag limousine som körde dom i 1 timme, hon va glad men jag då gick bara hem och funderade på vad har jag gjort...
HON KANSKE UTNYTTJA MIN SNÄLLHET, DET VET JAG INTE.
Ringer till mig oavsett tid och vi pratar alltid i några timmar, men bara hon som pratar...
Det jag hela tiden går och hoppas på är att hon till slut ska känna sig redo för något mer och då vill jag finnas tillgänglig för henne. Om vi slutar att ses så förlorar jag allt hopp! Det är verkligen henne jag vill ha! Jag kan inte bara släppa det och träffa någon annan. Jag har dejtat ett par tjejer under tiden hon och jag kännt varandra och ingen av de andra får mig att känna så mycket som hon gör.
TACKSAM FÖR ALLA SVAR
Citera
2011-05-22, 16:00
Bannlyst
"Tyvärr har alkohol aldrig varit inblandat"

Vad faaaan menar du - vill du ha en alkisdam - gå med i Anonyma Alkolister och satsa på någon där.

Vill du att tvåbarnsmamzen skall bli alkis och förlora vårdnaden.

Eller är det bara så att din attraktionskraft är så begränsad att du får bara tömma påzen i damerna OM DOM ÄR PÅ FYLLAN
Citera
2011-05-22, 16:03
Medlem
Menar att, alkohol har aldrig varit inblandat när vi träffades
Citera
2011-05-22, 16:03
Medlem
fiskmasen99s avatar
Kan ju vara så att man blir lite mer öppen efter en öl eller två. Men vad vet jag, då kanske man blir alkis.
Citera
2011-05-22, 16:11
Medlem
Solklart fall av man som älskar avvisande kvinnor. Enda anledningen till att du känner starkt för henne är att hon avvisar dig. Ju mer hon avvisar dig desto mer känner du för henne. Ta någon av de andra tjejerna som du har dejtat. De som inte avvisar dig.
Citera
2011-05-22, 16:18
Medlem
Citera
2011-05-22, 16:57
Medlem
Om jag hade haft dåliga erfarenheter av droger, killar osv så skulle jag ha svårt förstå varför en snäll kille vill ha mig man förtjänar ju bara skit. Hon ska ev dö varför ska man då vara ihop med någon, som sen blir ledsen när man dör. Du verkar vara en otroligt god vän och man vill inte ligga med vänner för då förlorar man dom.

Antingen så lättar du ditt hjärta totalt och riskerar bli utan henne, eller är hennes vän ev säger du upp kontakten.
Vad vill du ..?
Citera
2011-05-22, 17:02
Medlem
Hej Sana
Det känns som hon är den enda kvinnan jag vill ha...

Och det stämmer att jag är otroligt god vän
Citera
2011-05-22, 17:24
Bannlyst
Varför TYVÄRR har alkohol inte varit inblandat - själv tycker jag det är bra med nyktra damer och jag själv nykter

W T F with you T S
Citera
2011-05-23, 00:58
Medlem
ylletrasas avatar
jag tror att det är så, att hon har kass erfarenhet. hon vågar inte binda sig, rädsla för att såra alt, bli sårad?
är man i en sådan fas, kan man stänga av känslorna, och inte vilja ha mer än vänskaps/ umgänge känslor. då slipper man konsekvenserna av att det kanske skulle skita sig.
för mig låter det som att hon faktiskt endast vill ha dig som vän. att hon känner sig trygg med dig.
är det ett alternativ du kan tänka dig, att endast vara hennes vän?
Citera
2011-05-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
jag tror att det är så, att hon har kass erfarenhet. hon vågar inte binda sig, rädsla för att såra alt, bli sårad?
är man i en sådan fas, kan man stänga av känslorna, och inte vilja ha mer än vänskaps/ umgänge känslor. då slipper man konsekvenserna av att det kanske skulle skita sig.
för mig låter det som att hon faktiskt endast vill ha dig som vän. att hon känner sig trygg med dig.
är det ett alternativ du kan tänka dig, att endast vara hennes vän?

Fick veta att hon är medlem på www.badoo.com
Söker kille osv...
Citera
2011-05-23, 12:49
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drabad
MÅR INTE BRA ALLS

Vi har fortsatt att träffas men hon vill ändå vidhålla att det är på vänskaplig nivå och att hon inte är redo att ge sig in i ett förhållande.

Jag frågat henne om hon vill ha seriöst förhållande men då svarade hon LÅT TIDEN RINNA MM.

Några dagar efter sa hon att hon var rädd för att inleda ett förhållande och vi slutade att träffas. Efter några veckor återtog vi kontakten då jag föreslog att vi kunde träffas som "vänner". Det tyckte hon var en jättebra idé.

När jag är hemma hos mighenne känns det som att hon har ingen tid för mig. Hm konstigt ibland. Jag har sagt till henne rakt ut att jag verkligen tycker om henne och att jag bryr mig om henne. Hon blir glad och lite blyg när jag säger det och svarar med att hon är rädd för killar och rädd för att bli sårad pga tidigare erfarenheter.

Jag frågade henne rakt ut sist vi såg hur hon känner för mig. Hon svarade att hon tycker om att vara med mig men att hon inte kan ge mig mer än så. Det känns jobbigt.
TACKSAM FÖR ALLA SVAR

Hej TS.
Jag hoppade över alla dina känslor här, för dom är egentligen inte intressanta för din frågeställning.
Läs igenom hur hon agerar och vad hon faktiskt säger.
Rädd för att bli sårad är bara blaha. Är vi verkligen förtjusta i nån kommer man över såna tvivel på nolltid, såvida inte personen är rudad/rejält skadad.
"Låt tiden rinna an"
Hennes sätt att säga att hon kanske kan komma att gilla dig. Kanske inte. Hon vill du ska vara kvar. Gillar väl uppmärksamhetet, kan tänkas.
Ingen tid för dig. Grattis.

Jag tvivlar på att hon har några djupare känslor för dig, dessvärre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in