2011-05-22, 14:04
Medlem
För ca 8år sedan skadade jag axeln, vred till den på något konstigt sätt. Har sedan dess haft problem med den till och från när den hamnar i det läge jag vred till den i. En naprapat jag snackade med för 3-4år sedan trodde jag slagit bort något stödjande brosk.

Nu till problemet, för 10-15min sedan när jag satt vid datorn hög det till i axeln och jag kan nu inte röra den, jag kände mig yr några min med en stark smärta. Minsta rörelse gör att det hugger till något enormt, jag måste stödja armen med min friska arm så den stannar i samma position.

Jag skriver med en hand nu och den skadade armen vilar på bordet.

Detta har hänt tidigare men var några år sedan sist och jag trodde jag blivit kvitt problemet. Då¨har det gått över efter en stund, allt ifrån 20-30min till 1-2timmar.

Vad kan vara fel?
Citera
2011-05-22, 14:07
Medlem
Shaampos avatar
Kan vara så att du har "skalat" bort linement och miniskliknande ting i axeln, jag skulle utan tvekan läkarundersöka fenomenet...
Citera
2011-05-22, 14:11
Medlem
sephines avatar
Kan det komma bakifrån skulderbladet tro?, TS.

Har hänt mig några och några jag känner några ggr.

En gång fick en naparapat fixa det åt mig. Var tvungen att köra bil dit då farsan var lite bakis. Fick liksom trolla och på något vis lyckas nån blinkersspaken med höger arm.

Nånting hade då låst sig nedtill vid skulderbladet.
Citera
2011-05-22, 14:18
Medlem
Kändes som det släppt nyss så jag testade röra axeln lite försiktigt, gick bra i 2sek sen högg det till igen.

Det är inte skulderbladet eler något där som låst sig, det är i axeln felet är. Tro mig, du kan inte växla eller blinka i mitt tillstånd just nu. Jag kan inte hålla uppe armen utan stöd pga pressen och smärtan i axeln blir för stor.

edit : Jag vill liksom inte ringa ambulans häller eftersom jag inte är svimfärdig längre och det inte är livshotande. Men jag bör nog ta mig in och få axeln undersökt och röntgad om inte idag, så snart.

edit 2 : Det går en buss in till stan om 30min, så jag åker in till sjukhuset och ser vad dom säger.
Senast redigerad av 19861986 2011-05-22 kl. 14:32.
Citera
2011-05-22, 17:40
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19861986
Kändes som det släppt nyss så jag testade röra axeln lite försiktigt, gick bra i 2sek sen högg det till igen.

Det är inte skulderbladet eler något där som låst sig, det är i axeln felet är. Tro mig, du kan inte växla eller blinka i mitt tillstånd just nu. Jag kan inte hålla uppe armen utan stöd pga pressen och smärtan i axeln blir för stor.

edit : Jag vill liksom inte ringa ambulans häller eftersom jag inte är svimfärdig längre och det inte är livshotande. Men jag bör nog ta mig in och få axeln undersökt och röntgad om inte idag, så snart.

edit 2 : Det går en buss in till stan om 30min, så jag åker in till sjukhuset och ser vad dom säger.

Hoppas de kan hjälpa dig.

tillägg, jag kunde inte blinka med vänster arm. Fick göra det med höger, det är trixigt även vid olåsta kroppsliga leder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in