• 2
  • 3
2011-05-22, 21:03
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2012-
Nej, berätta?

Jag vet inte om du är allvarlig eller inte. Men, i Sthlm får du inget hus för 2 msek.
Citera
2011-05-22, 21:04
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Inget lån är bra, ännu sämre blir det om man måste betala ränta oxå på det men vill man ha nåt eget så måste man kanske offra lite, utan att ha skulder kommer man aldrig aldrig äga nåt.

Du får ställa in dig på att betala ränta
Citera
2011-05-22, 22:23
Medlem
Masingas avatar
Ngn med ett lån från Bättre bolån, vad tycker ni om dem?
Citera
2011-05-22, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Du får ställa in dig på att betala ränta

Du frågar om jag är seriös och jag frågar dig samma sak? Vad i helvete menar du med inställ dig på att betala ränta? Va fan, tror du alla köper kontant eller att dom som inte gör det inte betalar ränta på bolån, driver du med mig eller är du seriös får du berätta nåt jag inte vet. Sen så finns det folk som har köpt radhus för 2,5 milj jag tror du snackar ren dynga.
Citera
2011-05-22, 23:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Du frågar om jag är seriös och jag frågar dig samma sak? Vad i helvete menar du med inställ dig på att betala ränta? Va fan, tror du alla köper kontant eller att dom som inte gör det inte betalar ränta på bolån, driver du med mig eller är du seriös får du berätta nåt jag inte vet. Sen så finns det folk som har köpt radhus för 2,5 milj jag tror du snackar ren dynga.

Du skrev "om man måste betala ränta". Ja, det måste man när man tar lån.
Hus är hus, radhus är radhus.
Citera
2011-05-22, 23:34
Bannlyst
Citat:
Du skrev "om man måste betala ränta". Ja, det måste man när man tar lån.
Hus är hus, radhus är radhus.

Det var ett ironiskt svar på dina dumma kommentarer.
Citera
2011-05-22, 23:43
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Det var ett ironiskt svar på dina dumma kommentarer.

Du har fått svar hela vägen. Nej, det var inte ironi i det du skrev, bara okunskap.

Jag önskar dig fortfarande lycka till med bostadsköpet. Ett hett tips är att läsa på lite mer så inte banken anar oråd och känner att du inte har tänkt igenom din budget och marginaler.

Jag vet att jag räknade väldigt väldigt högt och dessutom att jag eller sambon skulle bli sjuka/föräldralediga etc etc. Det är en skön huvudkudde. Jag lider med många som lånat upp sig över öronen.
Citera
2011-05-22, 23:54
Bannlyst
Citat:
Du har fått svar hela vägen. Nej, det var inte ironi i det du skrev, bara okunskap.

Jag önskar dig fortfarande lycka till med bostadsköpet. Ett hett tips är att läsa på lite mer så inte banken anar oråd och känner att du inte har tänkt igenom din budget och marginaler.

Jag vet att jag räknade väldigt väldigt högt och dessutom att jag eller sambon skulle bli sjuka/föräldralediga etc etc. Det är en skön huvudkudde. Jag lider med många som lånat upp sig över öronen.

Alltså,
Va svamlar du om människa?? Jag är glad över att du och din sambo har den sunda inställningen men tyvärr är alla inte som er.
Citera
2011-05-23, 19:03
Medlem
Citat:
Vad är pantbrev och lagfart för nåt?
Ouch ska du köpa hus utan att ha koll på så centrala begrepp?!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in