2011-05-21, 17:28
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .PHP
Och jag vill inte arbeta, jag vill bli rik.
Och du blir rik genom att arbeta.
Citera
2011-05-21, 17:29
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
jag vill bli rik.

du blir aldrig rik om du inte arbetar, eller gör Kriminela saker. smuggla tjack från sverige til norge.
Citera
2011-05-21, 20:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Pengarna finns där, hur blir jag miljonär på dem? Att ta ut dem skulle jag spendera dem direkt. Investera pengar i verkliga livet är inget?

Frågan lyder: Hur blir jag miljonär på dessa pengar? Jag överlever dagen, så oroa er inte grabbar. Min situation är svår. Och jag vill inte arbeta, jag vill bli rik.

Bli politiker.
Citera
2011-05-22, 08:05
Medlem
komnata622s avatar
Det går helt enkelt inte. Då skulle alla göra det. Bara en idiot har problem att fatta det.
Citera
2011-05-22, 14:57
Medlem
annanmedlems avatar
Man lär ju vara skapligt blåst om man tror att man får bra svar på hur man blir miljonär på att investera 770 kr ..

Antagligen kommer du inte bli miljonär på 770 kr..
Citera
2011-05-22, 15:48
Medlem
Legolasses avatar
Att deala knark är väl min första tanke. Annars lät det där med att köpa något och hela tiden byta upp dig lite i värde ganska bra, även om det kommer att ta väldigt lång tid innan du blir miljonär.
Citera
2011-05-22, 22:50
Medlem
Citat:
Nu kom jag ihåg att jag har 770SEK från min barndom på mitt paypal konto - hur spenderar jag dessa online - och förhoppningsvis tjänar bra på ett stabilt sätt?

Uteliggare kommer inte plötsligt på att de har pengar.
De har råkoll på exakt var de har pengar så länge de har några.

Patentlösningen är: Kom på en mkt bra idé som ingen tänkt på.

Från din position som uteliggare har du inblick i problemställningar som många innovatörer inte har.
Kanske ser du lösningen på ett problem som går att tjäna pengar på ?

Att "spendera online" är nog inte den bästa vägen till framgång.
Ordna medlemskap i en uppfinnar-förening. Prata med ALMI när idén dykt upp.
Du behver inte ha pengar om du har en bra idé.
Din idé kommer vara ditt värde som väcker intresse för dig.
Och kan du beskriva idén för en organisation som hjälper företagare så
att de entusiasmeras av idén och du är villig att jobba för det så är du på väg mot miljonen.
Senast redigerad av alcantara 2011-05-22 kl. 22:54.
Citera
2011-05-23, 14:20
Medlem
grovsmides avatar
Du nämner inte vilka laster du drar på som ger problem, skulder, alkohol, spel och drogberoende osv
Är du på botten ska du givetvis dra nytta av det och casha in på de bidrag samhället erbjuder, var inte dum. Bli kvitt alkohol och annat så har du snart ett bra kassaflöde samtidigt som du bor på härbärge. Dagens härbärge och lågtröskelboenden är moderna och fullt tillfredsställande i mycket. Som en fritidsgård.

Kan du ordna ditt kassaflöde så ordnar du snart en husvagn, en lokal, osv..du kan vara länken mellan samhället och de riktigt utslagna, de som inget att förlora har. Kanske köpa deras stöldgods billigt eller byta mot droger?

Jag har skrivit det förr men vore jag själv i samma situation hade jag sålt färdiga smörgåsar i centraltunneln, konkurrera svart med 7-eleven (eller om det är pressbyrån, vid spottkoppen). Skulle kunna 'anställa' flera hemlösa och bli ett riktigt företag, fast helsvart..
Hemlösa är ju offer och offer går ju inte att ställa till svars, bötfälla och beskatta
Citera
2011-05-23, 19:12
Medlem
Uppstyrts avatar
Väldigt enkelt !
Gör ett V7 travsystem och sätt 7 rätt då det är miljonutdelning så får du nog en bra bit av kakan ska du se, inga som helst problem ! Lycka till !
Citera
2011-06-11, 14:44
Medlem
klinger75s avatar
starta en blogg om ditt uteliggarliv , förmodligen betydligt mer intressant än blondinbella och kissie

tänkbara sponsorer - returpack , systembolaget mm
Citera
2011-06-11, 14:51
Medlem
"Paypal från min ungdom" alltså,PP fanns inte före 1995,men du kanske blev gammal fort?
Citera
2011-06-11, 17:08
Medlem
Det finns troll och sedan finns det sånna som du.
Du måste sannerligen vara en uttråkad individ som sitter och gör trådar som denna och spelar med fullt ut haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in