• 1
  • 2
2011-05-21, 12:49
Medlem
Tänkte idag göra en Ceasarsallad med kyckling och beacon.

Då jag ALDRIG stekt kyckling förut undrar jag hur man gör, de ska tydligen vara svårt?

Jag har inte tid att steka och sen in i ugnen eller så, jag vill steka filéerna bara. Hur ska jag göra? Vilken värme? Hur länge ungefär?

De enda jag vet är att dom ska vara tinade innan man börjar steka..
Citera
2011-05-21, 12:53
Medlem
SkateBlinds avatar
Oj du! Tid är den viktigaste ingrediensen. Badda filéerna med olja krydda med salt och peppar (ganska mycket). Släng in i ugnen på 175 vänd efter 15 minuter, pensla eventuellt på mer olja under tiden. Ha något under som kycklingen kan droppa på.
Citera
2011-05-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Oj du! Tid är den viktigaste ingrediensen. Badda filéerna med olja krydda med salt och peppar (ganska mycket). Släng in i ugnen på 175 vänd efter 15 minuter, pensla eventuellt på mer olja under tiden. Ha något under som kycklingen kan droppa på.

Fast jag ville ju steka dom..
Citera
2011-05-21, 12:55
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Du spara tid att sätta på ugnen på 150 grader och efter att du har brynt din kyckilng på hög värme i olja så lägger du in filén i ugnen, därefter gör du salladen som säkert kommer ta fyra minuter och tre minuter senare...Voila
Citera
2011-05-21, 12:58
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Fast jag ville ju steka dom..

Visst om du ska trilskas så. Stek båda sidor på hög värme så att du får fin färg på kycklingen. Sänk därefter värmen till 2/6 och släng på ett lock på stekpannan och låt dem stå för sig själv i 10 minuter. Är du osäker på om kycklingen är färdig, lägg ett snitt i en filé och kolla så den inte är rosa.
Citera
2011-05-21, 12:59
Medlem
Om jag vill ha dom så goda som möjligt, utan att ha bråttom, hur ska jag göra då då?
Citera
2011-05-21, 13:07
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Om jag vill ha dom så goda som möjligt, utan att ha bråttom, hur ska jag göra då då?
http://www.kfc.com/

Läs mitt inlägg över! Om du har mycket pengar kan du ju fixa en cirkulator och en vac-maskin och då jävlar har du en fin kyckling sen!
Citera
2011-05-21, 13:10
Medlem
galne-golems avatar
Köp färdig grillat
Citera
2011-05-21, 13:10
Medlem
BaLLs avatar
Stek dem på låg värme länge och vänd på dom lite då och då.
Citera
2011-05-21, 13:36
Medlem
DarknessNightmares avatar
ge dig inte på något som du inte klarar av
Citera
2011-05-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
ge dig inte på något som du inte klarar av

Så för att jag aldrig gjort de förut så ska jag inte ens försöka steka en kyckling? Herregud.
Citera
2011-05-21, 14:04
Medlem
Steka kyckling är rätt simpelt. Det handlar bara om att inte bränna på alltför mycket. Ett lock kan säkert vara bra om du har, men det klarar man nog sig utan. Har du köpt frysta filéer och inte hunnit tina dem kan det vara bra att dela dem lite när de börjar bli varma, annars tar det en hiskelig tid. Ska de i en sallad ska de ju ändå delas förr eller senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in