2011-05-21, 11:25
Medlem
GLYKOZs avatar
Hörde att Telenor blivit hackat på ett otal tfnr.,ett callcenter ringer sedan upp nummer knutna till Telenor och mottagaren får betala 7.65 p/min!Den uppringande tfn.roboten har tydligen 0587 som början i sitt nummer.Vad vet ni om det....?
Citera
2011-05-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLYKOZ
Hörde att Telenor blivit hackat på ett otal tfnr.,ett callcenter ringer sedan upp nummer knutna till Telenor och mottagaren får betala 7.65 p/min!Den uppringande tfn.roboten har tydligen 0587 som början i sitt nummer.Vad vet ni om det....?
Vart har du hört talats om det ifrån?
Citera
2011-05-21, 12:02
Bannlyst
Citat:

Ojojoj.. Lite bättre svenska kan du väl?

OnT: Vart fick du veta detta?
Citera
2011-05-21, 12:04
Medlem
GLYKOZs avatar
Min fröken hade själv råkat ut för det de senaste dagarna,hon är är lärare i datateknik!Jag betraktar henne som mycket trovärdig.
Citera
2011-05-21, 12:13
Medlem
Kaustis avatar
Nej. Man kan aldrig få betala för att bli uppringd. Varför det skulle spela nån roll att Telefnor blivit hackat förstår jag inte heller.

Nej, du har blivit blåst. Be din mellanstadielärare sluta ljuga för er elever eftersom ni köper hennes skämt alldeles för lätt.
Citera
2011-05-21, 12:23
Medlem
GLYKOZs avatar
Det var iofs 40 år sedan jag gick ut mellanstadiet,tänkte iaf. informera om vad jag hört av min kursledare (fröken).Vet inte om det går att bli blåst på det sättet som hon berättat,satte även ett ? i trådens början för att jag är lite skeptisk till det hela.
Citera
2011-05-21, 12:49
Medlem
CaptMorgans avatar
Citat:
Det var iofs 40 år sedan jag gick ut mellanstadiet,tänkte iaf. informera om vad jag hört av min kursledare (fröken).Vet inte om det går att bli blåst på det sättet som hon berättat,satte även ett ? i trådens början för att jag är lite skeptisk till det hela.

Din fröken borde ge sig ett IG i "datateknik".

Ett callcenter skulle alltså hackat Telenor och därigenom fått sina (?) nummer att kunna debitera andra genom att ringa upp dom? Hur tjänade callcentret några pengar på detta?
Citera
2011-05-21, 13:23
Moderator
Fear2bes avatar
Tror inte tjänsten "mottagaren betalar" finns kvar längre. Den fanns förut, men då var det en operatör som frågade den som blev uppringd om den accepterade samtalet och kostnaden. Då fick man alltså trycka på en knapp eller svara ja i telefonen för att samtalet skulle koppla upp och bli debiterat.

Skulle Telenor ha blivit hackat skulle jag däremot vara mer orolig över om någon kan läsa alla passords eller om någon kan kopiera eller stjäla mina kakor.
Citera
2011-05-21, 18:22
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Du är över 50år och kallar din kursledare för "fröken"
Citera
2011-05-21, 22:44
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lontarus
Ojojoj.. Lite bättre svenska kan du väl?

OnT: Vart fick du veta detta?

HA HA HA HA SKITKUL!!!!

Snacka om att kasta sten i glashus!!!

VART = i vilket riktning rör det sig, åt vilket håll

VAR = på vilket plats
Citera
2011-05-21, 22:46
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Tror inte tjänsten "mottagaren betalar" finns kvar längre. Den fanns förut, men då var det en operatör som frågade den som blev uppringd om den accepterade samtalet och kostnaden. Då fick man alltså trycka på en knapp eller svara ja i telefonen för att samtalet skulle koppla upp och bli debiterat.

Skulle Telenor ha blivit hackat skulle jag däremot vara mer orolig över om någon kan läsa alla passords eller om någon kan kopiera eller stjäla mina kakor.

Jo då, tjänsten Mottagaren betalar finns kvar, men man debiteras endast EFTER en telefonist frågat och fått ett jakande svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in