• 1
  • 2
2011-05-21, 11:16
Medlem
Nu är det slut på sötebrödsdagarna tjejer! Ta ert ansvar för vad som händer om ni frivilligt tar kuk mellan bena!

Jag är så jävla trött på alla unga tjejer som blir gravida och kräver att killen ska ta sitt ”ansvar” för ett ofrivilligt föräldraskap. Inte ens om tjejen i fråga ljuger angående preventivmedelsanvändning har killen något att säga till om. Ännu argare blir jag när dylika trådar ang. ofrivillig föräldraskap postas få Flashback och alla tjejer och tyvärr även en jävla massa feministkillar håller med. HUR FAN TÄNKER NI?! – I kör säger alla:”Du förstod väl att man kan bli med barn...”, ”Ta ditt ansvar för vad du gjort”, ”ingen tvingade dig till sex” osv osv, OCH SÅ VIDARE!

Det jävliga i detta är att tjejen har vetorätt – alltid!

Om du ska posta ett svar läs då vidare!

Följande scenarier är möjliga då tjejen i dramat blir gravid (V.G. notera att detta även gäller då tjejen underlåtit att berätta om ev. abstinens, eller direkt ljugit ang. användandet av preventivmedel).

1. Båda vill behålla barnet – Fine! Det är så här det ska vara. Ett välkommet barn har framtiden för sig med två föräldrar som tar ansvar och älskar barnet.
2. Hon vill inte behålla barnet och väljer abort – killen har inte ett piss att säga till om även om han tycker annorlunda.
3. Hon vill behålla barnet men inte killen. Synd, för killen han har inte ett piss att säga till om och blir betalningsansvarig.
4. Tjejen behåller barnet och dumpar killen – Killen blir betalningsansvarig
5. Tjejen behåller barnet och ansöker om enskild vårdnad. - Behöver jag nämna utfallet?

Är detta rättvist? Är detta jämlikt? - Eller gäller jämlikheten bara i de frågor som passar er? Ska vi skippa att närmare granska icke gynnande områden såsom lägre straffsatser för kvinnobrott, vaga reprimander för påhittade våldtäkter, att kvinnan alltid får rätt i vårdnadstvister, de klassiska könsrollerna vid uppvaktning / dejter, det automatiska utmålandet av kvinnan som offer då kvinna-man tillsammans och i samråd, utför ett brott. – Ja, listan kan göras lång. Å andra sidan kanske inte dess ämnen är intressanta? Eller är det bara en slump att dessa ämnen inte kommit upp på feministernas dagordning?

Tänk er att tjejen och killen vill kolla in lite bilar för de känner sig allmänt uttråkade och tycker det är roligt (av någon jävla anledning) att just kolla på bilar! Tjejen och killen åker till en bilhandlare och provar en bil. Tjejen vill ha bilen men inte killen. Tjejen säger ”JAG vill ha bilen och därför ska vi ha den. Jag är dessutom jävligt trött på dig och kräver att du drar åt helvete. Jag bestämmer dessutom att du aldrig någonsin ens får provköra bilen. Däremot KRÄVER JAG att du ska stå för halva betalningen i 18 år!”.
- Rimligt?
En deal om att ha sex gäller oftast; ”Vi ska ha sex för njutningens skull”. Jävligt sällan som man med ett ONS tänker sig - ”Vi ska skaffa barn!”.

Nej, fy fan… Vad som är logiskt är detta:
Båda parter i ett förhållande har vetorätt när det kommer till abortfrågan. I detta fall gäller vetorätten för den som säger ”jag vill inte ha barnet”, ty ett barn ska alltid vara välkommet till världen.

(*)
Jag kan dock sträcka mig så långt till att den kille som INTE vill bli förälder får avsäga sig faderskapet och genom detta ska han INTE behöva betala ett skit! Det enda logiska alternativet till detta är:
FÖRBJUD ABORTER TY BÅDA PARTER VET VAD SOM KAN HÄNDA OM MAN KNULLAR!

Vad tycker ni? Ska vi ha kvar dessa skitregler i Sverige 2010? Dags för förändring i jämlikhetens tecken?

PS
Kom för fan inte och gnäll om kondom nu… En kondom kan spricka, och inte sällan tycker även tjejer att det är skönare utan. Dealen när man spelar hemma- eller bortamatch är NJUTNING ingenting annat är per automatik implicit. I det fall något sjukt korkad FB-medlem tycker annorlunda vänligen begrunda (*) innan du postar!
DS

Mvh
Frivillig pappa
till 2 älskade barn som dock tycker synd om de som drabbas (jag är alltså INTE drabbad utan detta gäller enbart sakfrågan)
Citera
2011-05-21, 11:20
Medlem
HawkIsHowlings avatar
Om tjejen blir våldtagen då?
Citera
2011-05-21, 11:21
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Inte helt oväntat har detta diskuterats många gånger innan.

Argument för abort: https://www.flashback.org/t466845

Argument mot Abort: https://www.flashback.org/t638974

Och alla vet att om vi förbjuder abort ökar istället antalet av olagliga aborter samt att fler åker utomlands för få bort sin unge. Vilket då leder till att fler foster avlider samt att kvinnan löper större risk att få livsskador.
Citera
2011-05-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkIsHowling
Om tjejen blir våldtagen då?

Glömde nämna att min ståndpunkt är att vid dokumenterade och bevisade våldtäkter ska detta inte gälla.
Citera
2011-05-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Inte helt oväntat har detta diskuterats många gånger innan.

Argument för abort: https://www.flashback.org/t466845

Argument mot Abort: https://www.flashback.org/t638974

Och alla vet att om vi förbjuder abort ökar istället antalet av olagliga aborter samt att fler åker utomlands för få bort sin unge. Vilket då leder till att fler foster avlider samt att kvinnan löper större risk att få livsskador.

Tack för länkarna .

Ang. det kursiva:
Om det inte passar att förbjuda aborter så är detta inte ett argument för att killen per automatik skall vara betalningsansvarig. Se * i min post.
Citera
2011-05-21, 17:17
Medlem
Ogdens avatar
Tror du på fullt allvar att en tjej som gör abort bara tänker "Oups, nu vart jag visst gravid, bäst att gå och få skiten utpillad då, för jag pallar inte med ett barn nu." och sedan lever vidare som om ingenting hade hänt?

Nu kan jag bara utgå ifrån mig själv, men jag har diskuterat detta med folk och jag antar att jag har hyfsad inblick i hur de flesta tjejer skulle tänka.

För det första är en abort inget man gör för att man inte orkar med ett barn, det är något man gör för att man inte har möjlighet att ge barnet en bra uppväxt. Man kanske råkade bli gravid med något ONS som man inte vill träffa igen och inte vill dra in i ett underhållstöd. Man kanske går i skolan, kanske inte har ordning på sitt liv, är fattig, pluggar, osv. De flesta tjejer skyddar sig faktiskt, jag tror att mycket få tjejer inte skyddar sig alls och medvetet använder abort som en preventivmetod.

Sen verkar många abortmotståndare tro att en abort inte alls lämnar psykiska spår. Klart som fan att det gör! Jag gissar att man alltid kommer tänka på hur barnet man aldrig fick skulle se ut, hur han/hon skulle vara, ha för intressen, åsikter... vilken person det skulle vara helt enkelt!
Krönikören Emelie Thorén skrev om en abort hon gjorde i Stockholms City för ett par månader sedan: "Kom igen när du levt lite."

Jag tycker givetvis inte att en gravid tjej ska skita totalt i killens åsikt, och att man ska kunna prata med varandra och komma på en lösning, men det är självklart att tjejen ska ha den sista bestämmanderätten, eftersom det faktiskt är hennes kropp.

Dock håller jag med om att lagstiftningen inte är jämlik. Hur man ska ordna det vet jag inte, men på något sätt borde det gå. Men - tror du inte att om man inför möjligheten att avsäga sig faderskapet så kommer aborterna öka, för att en ensamstående mamma kanske inte kan ta hand om sig själv och ett barn på sin inkomst? Hur rimmar det med att förbjuda aborter?

Jag håller med dig gällande lagstiftningen, men absolut inte om att förbjuda aborter.
Citera
2011-05-21, 18:08
Medlem
Empresss avatar
2. Hon vill inte behålla barnet och väljer abort – killen har inte ett piss att säga till om även om han tycker annorlunda.

Här är den riktigt orättvisa delen. Jag anser ju att man kan resonera med killen och se hur han känner för det och ta med det i beräkningarna. Dock så är det ändå kvinnans kropp och ingen skall sitta och bestämma över någon annans kropp oavsett om det är en manskropp eller kvinnokropp.

3. Hon vill behålla barnet men inte killen. Synd, för killen han har inte ett piss att säga till om och blir betalningsansvarig.

Jag anser ju att det är även krav på killen att vill han inte bli far så skall han använda kondom. Han har egenansvar för sina spermier. Vill han inte bl far så skall han skydda sig med kondom alternativt ge fan i att stoppa kuken i fitthålet om han inte vill bli far.
Ja kondomen kan spricka men det är inget "argument" emot är att slippa använda kondom. Eller det sämsta argumentet av dem alla för att slippa kondom; "det är inte skönt".
Det är heller inget försvar med att "tjejen sa att hon använder p-piller" (vid ONS eller KK). I vanligt förhållande så skall man läsa det på annat sätt.

4. Tjejen behåller barnet och dumpar killen – Killen blir betalningsansvarig..

Det är fel. Jag är för att är det bevisat att en kille är far till barnet så skall det ske AUTOMATISK gemensam vårdnad. Det skall inte skrivas på några papper etc.,. Utan är faderskapet fastställt så skall de införas automatiskt i uppgifterna att det är gemensam vårdnad.

5. Tjejen behåller barnet och ansöker om enskild vårdnad. - Behöver jag nämna utfallet?

Nepp behövs inte. Här anser jag att det skall till hård och noggrann utredning. Tjejer skall inte ha gräddfil och tråvärdighet "per se" för att hon är "mor till barnet och har haft jobbet" med att klämma ut ungen.
Det är på tiden att man lägger ned denna "romantiserade" bild av "mor och barn".
Citera
2011-05-21, 23:44
Medlem
Scubbles avatar
Ledsen att jag ändå gnäller om kondomen men det är ändå bäst att använda den om man inte är 100% säker på att man kan lita på tjejen eller haft tankar i framtiden ha barn med henne och känner sig redo.

Sen förstår jag mig inte på hur dessa tjejer tänker för det tänker knappast på barnet i första hand när de går och blir gravida med flit.

Även om fostret utvecklas i kvinnans kropp tycker jag ändå att pappan ska ha lika mycket att säga till om som mamman, så barnet kommer till världen med två föräldrar istället för en.

Och jag ser inte ett embryo som ett liv med känslor osv därför är jag för abort så länge det inte är en jättesen abort.

EDIT:
Efter närmare eftertanke kanske män börjar sluta använda kondom om de bara kan vägra att vilja ha barnet hmm..
Senast redigerad av Scubble 2011-05-21 kl. 23:46.
Citera
2011-05-21, 23:56
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Sen verkar många abortmotståndare tro att en abort inte alls lämnar psykiska spår. Klart som fan att det gör!
Hur ser du på den här studien från 2007?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ps...die_174057.svd

Hade män varit de som blivit gravida skulle det inte förvåna mig om det fanns drive through aborter precis som betnér skämtar om.
Citera
2011-05-22, 00:02
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Hur ser du på den här studien från 2007?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ps...die_174057.svd

Hade män varit de som blivit gravida skulle det inte förvåna mig om det fanns drive through aborter precis som betnér skämtar om.
Hm. Jag kanske uttryckte mig otydligt, termerna psykiska besvär och psykiska spår är väldigt ... fria för tolkning. I artikeln står det ju om att kvinnorna ser det som en sorgeprocess, och det tror jag absolut på, och var ungefär det jag menade. Men psykiska besvär efteråt (i stil med depression?) är kanske att ta i, ja.

Sen reagerar väl alla olika.
Citera
2011-05-22, 00:05
Medlem
Lys avatar
Abort måste inte alls lämna psykiska spår. Beror väl på individen. Men eftersom nu bara tjejer blir gravida så är det tjejers sak att bestämma hur de vill göra. Både att tvinga någon att föda ett barn eller att tvinga någon göra abort är lika fel. Drive through-aborter låter rätt kul....men man kan ju önska att folk som inte vill bli gravida tänker efter innan, det finns preventivmedel. Inte precis svårt att använda.
Citera
2011-05-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress

Här är den riktigt orättvisa delen. Jag anser ju att man kan resonera med killen och se hur han känner för det och ta med det i beräkningarna. Dock så är det ändå kvinnans kropp och ingen skall sitta och bestämma över någon annans kropp oavsett om det är en manskropp eller kvinnokropp.

Jag anser ju att det är även krav på killen att vill han inte bli far så skall han använda kondom. Han har egenansvar för sina spermier. Vill han inte bl far så skall han skydda sig med kondom alternativt ge fan i att stoppa kuken i fitthålet om han inte vill bli far.
Ja kondomen kan spricka men det är inget "argument" emot är att slippa använda kondom. Eller det sämsta argumentet av dem alla för att slippa kondom; "det är inte skönt".
Det är heller inget försvar med att "tjejen sa att hon använder p-piller" (vid ONS eller KK). I vanligt förhållande så skall man läsa det på annat sätt.

4. Tjejen behåller barnet och dumpar killen – Killen blir betalningsansvarig..

Det är fel. Jag är för att är det bevisat att en kille är far till barnet så skall det ske AUTOMATISK gemensam vårdnad. Det skall inte skrivas på några papper etc.,. Utan är faderskapet fastställt så skall de införas automatiskt i uppgifterna att det är gemensam vårdnad.

Nepp behövs inte. Här anser jag att det skall till hård och noggrann utredning. Tjejer skall inte ha gräddfil och tråvärdighet "per se" för att hon är "mor till barnet och har haft jobbet" med att klämma ut ungen.
Det är på tiden att man lägger ned denna "romantiserade" bild av "mor och barn".

Håller med! kunde inte ha sagt det bättre själv!

Citat:
Ly: "Abort måste inte alls lämna psykiska spår. Beror väl på individen."

Ofta väldigt mycket tjaffs om kvinnors bördor och att de allt som oftast får spår och skador av aborterna.
Självklart är det sant, men samtidigt så är det en hel del överdrifter med, rent allmänt. Det varierar kraftigt och individuellt precis som med allt annat.
Så jag kan bara hålla med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in