Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-20, 23:35
  #1
Medlem
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?
Citera
2011-05-20, 23:38
  #2
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?

Han får absolut inte 60 000:- för ett Nintendo 8-bit även om det skulle varit helt komplett (punkt)

Tråd kan låsas....
__________________
Senast redigerad av HeadlessChild 2011-05-20 kl. 23:40.
Citera
2011-05-20, 23:39
  #3
Medlem
zonedisks avatar
Vet att det för några år sedan gick ett Sega mega driva för några tio tusen på nätet. DOCK var den så dyr för att den var i oöppnad originalförpackning och där med aldrig använd. Öppnade finns det gott om ute på nätet. Några få hundralappar får han, max.
Citera
2011-05-20, 23:40
  #4
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?
Men om det står på Internet måste det ju vara sant? Eller?
Citera
2011-05-20, 23:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?


Det beror helt på om du har kvar original förpackning och vilka spel du har till dit nes. Men att få 60000 för det låter väldigt orealistiskt
Citera
2011-05-20, 23:41
  #6
Medlem
Lillhagen73s avatar
Frugan har en NES 8-bit med originalkartong i nyskick. Skulle också gärna vilja veta vad man skulle kunna få för den? Tror hon har packat upp det en gång och sedan har den blivit stående på en hylla hos hennes föräldrar.
Citera
2011-05-20, 23:47
  #7
Medlem
Jag gav 500 spänn för några år sedan, för ett NES 8-bit med 2 spel. Köpte det från nån säljare på Tradera. Tror inte dom ligger på så mycket mer idag...
Citera
2011-05-21, 00:29
  #8
Medlem
ansiktsburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessChild
Han får absolut inte 60 000:- för ett Nintendo 8-bit även om det skulle varit helt komplett (punkt)

Tråd kan låsas....

Vadå "Tråd kan låsas"? Han hade ju inte fått svar, idiot.

För att svara på tråden: Som de andra säger, antagligen får han ett par hundralappar för den.
Citera
2011-05-21, 00:31
  #9
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsburk
Vadå "Tråd kan låsas"? Han hade ju inte fått svar, idiot.

För att svara på tråden: Som de andra säger, antagligen får han ett par hundralappar för den.

Någon som vet om det är sant?

Det är hans fråga och jag tror att jag besvarade den, men aja lägg ner tid på att diskutera om man kan få 60k för ett NES 8-bit...
Citera
2011-05-21, 00:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsburk
Vadå "Tråd kan låsas"? Han hade ju inte fått svar, idiot.

För att svara på tråden: Som de andra säger, antagligen får han ett par hundralappar för den.
Läs tråden innan du kallar andra för en idiot.
Killen frågar om det är sant att man kan få 60k för den och det kan man inte. Inga ytterligare svar behövs. Idiot.
Citera
2011-05-21, 00:34
  #11
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Hej! Min kompis har ett nes 8-bit och hans kompis läste någonstans på internet att man kunde få 60 000 för en sån, men det verkar knappast troligt eftersom att den kostar 700 i en affär. Någon som vet om det är sant?
Ett 8-bit kostar några hundra. Varför skulle någon vilja köpa ett för 60000 kronor? Det är som att köpa en bil för typ 50 miljoner kronor.
Citera
2011-05-21, 00:36
  #12
Medlem
ansiktsburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessChild
Någon som vet om det är sant?

Det är hans fråga och jag tror att jag besvarade den, men aja lägg ner tid på att diskutera om man kan få 60k för ett NES 8-bit...
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzyk
Läs tråden innan du kallar andra för en idiot.
Killen frågar om det är sant att man kan få 60k för den och det kan man inte. Inga ytterligare svar behövs. Idiot.

Det samt att han frågar "Vad får man för Nes 8-bit?" Har jag rätt?

Ja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback