Citat:
Ursprungligen postat av rob1234
Det ar sakert Sweet onion som avses. Dock delar jag inte meningen om att det ar silverlok. Mojligtvis i england, men inte i USA.
Vi anvander oftast Sweet onions har hemma numera och den ar klart gulare i fargen an vad silverlok ar. Silverloken finns har med och den ser ut precis som i Sverige.
Tank er en vanlig stor gul lok med nagot ljusare farg pa ytterlagrena. Vid uppskarning har den samma farg som en vanlig gul lok men luktar betydligt mindre. Smaken ar betydligt mildare och sotare (pa gransen till for svag) for att lagga pa burgare tex.
Sasongen ar begransad till sommarhalvaret sa vitt jag har kunnat forsta, for de ar mycket svara att hitta under hosten/vintern.
Jag kommer definitivt att sakna sweet onions da vi flyttar tillbaka hem.
Far man ta med lok hem till Sverige for tullen? I sa fall kan jag ta med ett gang till dig Paul.
Jag tror som sagt att det skiljer på USA och England. Jag brukar ta med en del matvaror från utomlands när jag är reser nere i Europa. Det brukar gå bra.
Så om du tar med löken så skulle det kunna vara en intressant jämförelse. Mycket vänligt i så fall!
När planerar du att komma?
~Paul~