Jag har haft problem med huden i över 7 månader nu efter en ansiktsbehandling jag gjorde som var helt onödig. Dock så har jag läst en massa om behandlingen och jag har inte lyckats hitta någon enda person som fått problem efter den på det här sättet, och då har jag ändå varit inne på forum där väldigt många hänger... Jag börjar mer och mer undra om det kanske på något sätt är ångest som gör att jag har dessa symptom, framför allt när dermatologen jag är hos dillar om seborreisk dermatit som jag är väldigt säker på att jag inte har (vilket skulle förklara att allt hon gett mig bara förvärrat eller varit verkningslöst).
Kan man få problem med huden, det rör sig om ansiktet, av ångest? Svidande känsla, torr hud och ljuskänslighet (lätt irriterad av solen) osv. Vad tror ni?
Jag skulle bli jävligt glad om det "bara" är ångest som gett mig alla dessa symptom... Observera att de inte bara är subjektiva i form av en känsla utan att huden även ser torr och något jävlig ut, men jag har aldrig försökt att applicera hudkräm på bara små områden utan det har mest varit hela ansiktet som blivit utsatt. Nu har jag börjat smörja på små ytor i taget och det verkar iaf tolereras bättre...
Jag kan tillägga att jag är en person som har rätt mycket ångest, men nu mår jag bara (väldigt) dåligt över huden så kan jag få ordning på den så skulle jag vara väldigt glad!